Permalänk

Damfillter till en mac G5 som ska bli pc

Tjenare jag håller på att modda om en Power mac G5 till ett och chassi och vill får det tyst och någorlunda dam fri .
har letat efter skum madrass liknande material som jag skulle kunna andvända som dam filter / ljud dämpning det ska vara svart därför har jag svårt att hitta det jag söker .därför vänder jag mig t SWECLOCKER
tack i förhand och antar att

(tråden ligger fel)

Permalänk
99:e percentilen

Jag har en bit Sarita, ett tyg som är perfekt som dammfilter. Har bara vitt och rött dock.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lagergren1:

Tjenare jag håller på att modda om en Power mac G5 till ett och chassi och vill får det tyst och någorlunda dam fri .
har letat efter skum madrass liknande material som jag skulle kunna andvända som dam filter / ljud dämpning det ska vara svart därför har jag svårt att hitta det jag söker .därför vänder jag mig t SWECLOCKER
tack i förhand och antar att

(tråden ligger fel)

Vill du ha en damfri dator är det bara sätta lösenord på vid inloggning!

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Vill du ha en damfri dator är det bara sätta lösenord på vid inloggning!

http://www.youtube.com/watch?v=bcYppAs6ZdI

Permalänk
Medlem
Skrivet av lagergren1:

Tjenare jag håller på att modda om en Power mac G5 till ett och chassi och vill får det tyst och någorlunda dam fri .
har letat efter skum madrass liknande material som jag skulle kunna andvända som dam filter / ljud dämpning det ska vara svart därför har jag svårt att hitta det jag söker .därför vänder jag mig t SWECLOCKER
tack i förhand och antar att tråden ligger fel

Enklaste är att att du använder färdiga filter som du monterar på fläkten/insugshålet. T.ex dessa:
http://www.inet.se/kategori/138/flaktfilter

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

eller helt enkelt gå till typ lindex och köpa nåra strumpbyxor och klippa till filter.

lovar att madrass är alderless för tätt... kommer totalstrypa luftflödet även om du skär ner det till 5mm tjocklek.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows