Muskampen 2025: Segraren korad!

Vilket TV-kort för "capture" och koda av filmkanaler

Permalänk
Medlem

Vilket TV-kort för "capture" och koda av filmkanaler

Vilket TV-kort ska jag välja för att kunna använda mjukvarudekoders för filmkanaler (Telia COMHEM kabel-TV)? Finns det kort för digital-TV oxå? Vilka prog. är bäst för decodning? Antar att de flesta kort klarar capture oxå. Många frågor, hoppas på svar.

Visa signatur

Jag: Leg. Sjukhusfysiker + Fil. Mag. i medicinsk strålningsfysik
Dator: XP1700+ DLT3C JIUHB 0307 MPMW @ 2500MHz (12,5x200 @ 1.675v) med vatten+TEC-kylning på ett Epox 8K5A2+, 512MB Xtreme DDR PC3200 i en Antec Performance Plus 1080AMG låda med 430W True Power PSU!!

Permalänk
Medlem

kolla på www.hauppauge.com de har många olika tv-kort, bla flera digital-mottagare men hur de funkar i sverige vet jag inte.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rm0r
kolla på www.hauppauge.com de har många olika tv-kort, bla flera digital-mottagare men hur de funkar i sverige vet jag inte.

De hade en hel del såg jag men är det ngn som lyckats koda av filmkanaler med mjukvara?

Visa signatur

Jag: Leg. Sjukhusfysiker + Fil. Mag. i medicinsk strålningsfysik
Dator: XP1700+ DLT3C JIUHB 0307 MPMW @ 2500MHz (12,5x200 @ 1.675v) med vatten+TEC-kylning på ett Epox 8K5A2+, 512MB Xtreme DDR PC3200 i en Antec Performance Plus 1080AMG låda med 430W True Power PSU!!

Permalänk
Medlem

Om du letar efter info hur du kodar av filmkanaler har du hamnat på fel forum

Ska du köra TV-Capture finns ju en del kort att välja på.
Jag kör med mitt grafikkort som har Video-In, till det använder jag Wincoder eller WinDVR och de fungerar bra.
Finns ju en massa andra program också som klarar capture, Virtual Dub t.ex.

Visa signatur

Kent

Permalänk
Medlem

Så du tänkte koda av T.ex. Canal plus? Utan programkort? I.s.f. lär denna tråd bli låst .. annars Hauppage med smartcardmodul och programkort

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

Se bara till att du får ett DVB-C. Det finns mycket info om detta på www.dvdforum.nu. Sök bara på DVB-C.

Visa signatur

Att ha en rökfri avdelning på en resturang är ungefär som att ha en kissfri avdelning i en pool

Permalänk
Glömsk

Tråd låst.

Sånt har pratar vi inte om här.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.