Varning för att betala via KLARNA!

Permalänk
Medlem

Varning för att betala via KLARNA!

Hej!
Jag brukar vara försiktig med att hänga ut företag, det är självklart att företag kan få begå misstag som alla andra. I det här fallet känner jag dock att det är befogat då det känns som ett bedrägeri och inte ett enskilt misstag.

Jag ber er seriösa e-handlare anlita inte detta företag och jag varnar er konsumenter att välja klarna som betaltjänst!

De strular lite för mycket för att de ska vara otur, jag hänsvisar till alla omdömmen på rejta nedan för detaljer.

http://www.rejta.se/omdome/703392/klarna?search_word=klarna

Permalänk
Medlem

Det här var lustigt att läsa, jag har handlat med hjälp av klarna säkert 20 ggr och aldrig haft några problem. :S

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Du får gärna skriva ut ditt argument i inlägget, har handlat med klarna minst 100 gånger och det har ALDRIG krånglat.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft problem med klarna och har använt deras betalsätt kanske 9 gånger. Deras telefon support är också jätte informativ och trevlig

Permalänk
Inaktiv

Oj det var konstigt. Jag har själv klarna-konto och handlar allt på faktura. Tycker det fungerar grymt smidigt.

Permalänk
Medlem

Alla recensioner på rejta är >0,5% av alla som någonsin betalat med klarna antagligen, eftersom det är ett vanligt betalsätt, och det är väl ungefär så många misstag som alla företag gör. Jag tycker själv att klarna är jättebra. Sen så tycker väl inte jag att rejta är så himla seriöst.

Edit: Verkar som att många klagar på att de inte fått sina fakturor och då är det väl ganska troligt att företaget man beställt ifrån glömt eller misslyckats att skicka en faktura till klarna, eller liknande. Utesluter dock inte att klarna kan ha gjort fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Per_oxid:

Hej!
Jag brukar vara försiktig med att hänga ut företag, det är självklart att företag kan få begå misstag som alla andra. I det här fallet känner jag dock att det är befogat då det känns som ett bedrägeri och inte ett enskilt misstag.

Jag ber er seriösa e-handlare anlita inte detta företag och jag varnar er konsumenter att välja klarna som betaltjänst!

De strular lite för mycket för att de ska vara otur, jag hänsvisar till alla omdömmen på rejta nedan för detaljer.

http://www.rejta.se/omdome/703392/klarna?search_word=klarna

Hm, har aldrig haft några problem med Klarna tidigare. Vad har hänt i just ditt fall?

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Det verkar ju som att de bara har en enda person på kundtjänsten om man läser svaren som alla har fått av dem.

Permalänk
Medlem

verkar konstigt handlat från scandinavian photo med klarna fungerade bra.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med Klarna.

Permalänk
Medlem

Tycker dem fungerar bra. Dock gäller det att alltid betala enligt avtal annars görs det om till ett annat avtal med ganska hög ränta. Detta gäller ju dock bara vid avbetalning.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Har själv aldrig handlat med Klarna faktura men har däremot jobbat på ett företag där deras tjänst utnyttjades. Vad jag förstod så var både min arbetsgivare och våra kunder nöjda med Klarna (i alla fall de flesta). Synd att det krånglat för dig och det var många på den sidan du länkar som verkade ha liknande problem. Jag har som sagt själv inte betalat med Klarna faktura och tycker rent generellt inte om att handla med fakturor men med tanke på det du säger och det jag läste kommer jag nog knappast att ändra min synpunkt vad det gäller faktura betalning.

Permalänk
Medlem

Vänligen berätta din historia som befogar detta inlägget.
Har handlat med dom som betalsätt säkert ett par hundra gånger om inte mer och varit i kontakt med deras kundtjänst kanske 3-4 gånger utan några som helst problem.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Har använt mig av Klarna minst 100 gånger och jag har aldrig haft något problem. De har till och med kunnat ta bort förseningsavgifter när det har varit strul med betalningen förut.

Man kan inte heller lita till 100% på en sida där folk skriver att något är dåligt eftersom att de som tycker att företaget är bra oftast inte går in på Internet för att skriva det.

Hur många gånger har du köpt något som du är riktigt nöjd med för att sedan tänka: "Vad nöjd jag är, jag måste fort gå in på Internet och dela med mig!"? Jämför denna siffra med antalet gånger som du har klagat på en produkt eller ett företag.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk

Jag väljer nästan uteslutande faktura (då klarna) när jag köper prylar på nätet.
Har säkert handlat över ett hundratal gånger med klarna faktura. Inte strulat en enda gång. Än så länge iaf.
Det som är intressant är att följande:
Om man nu köpt ngt på faktura och fakturan inte kommit, nog är det i ens eget intresse att kontakta bolaget i fråga och be att få fakturan?
För man vet ju att man inte har betalt varan. Man borde väl vilja göra rätt för sig.
Eller väntar man och hoppas att man slipper betala?

Det känns som det är mest "nötter" som klagat. Se till att få en faktura istället för att resonera som.. -Jag har inte fått en faktura. Det är inte mitt fel. Jag tänker inte betala..

Permalänk
Medlem

Vart och varannat företag använder ju Klarna.. så det har ju blivit några gånger..!
Men aldrig något strul.

Dock säger ju inte det att andra inte har strul.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Precis som i de flesta fall, de som är missnöjda gör sig mest hörda. Jag har använt Klarna ett par gånger och inte haft några direkta problem. Köpte en sak på räntefri avbetalning en gång men fick faktura med standard ränta, ringde kundservice som rättade till felet direkt.

Sen att länka till rejta... ja, hur seriös ska man ta den sidan egentligen?

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Klarna har aldrig strulat för mig heller, handlar alltid på faktura.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Som handlare är jag också förvånad över det hela.
Vi har haft med klarna att göra sedan de startade och hette kreditor och VD´n Sebastian satt hos min chef på kaffe och filurade på vad som idag är Klarna, var en av de första kunderna och säkerligen haft 200.000 fakturor genom dem.

De enda gångerna jag någonsin ser supportärenden i våra butiker gällande klarna är att de missat texten som säger att faktura sänds per e-brev.
Aldrig hört talas om försvunna fakturor, när de väl skickats ut kommer de fram i 9 av 10 fall.

Till TS kan jag tipsa om följande
Be att få händelseloggen över ditt ärende, detta sparas väldigt noggrant och detaljrikt och du kan se om det skickats brev eller inte.

känsliga uppgifter
Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Klarna har alltid skött mitt bra

Permalänk
Medlem

Brukar funka bra att betala med faktura, men det är klart, är det ändå ett större antal personer som inte ens får sin faktura, för att sedan krävs på inkasso, så kanske de skall se över sin postgång, och eventuellt även kräva alternativa kontaktsätt än bara post.

Däremot hade jag lite på Klarna konto ett tag, men det betalade jag illa snabbt, för beloppet och underlaget de skickade varje månad gick aldrig ihop, till det sämre givetvis, och de kunde aldrig förklara varför när man frågade dem...

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem

Åhfan. Har aldrig haft problem med dem. Handlar runt 10 gånger med Klarna.

Permalänk
Medlem

Köper alltid med Klarna (där det går). Strulade sig en gång att jag inte fick fakturan, skrev till dem och de löste det galant!

Visa signatur

Lur: IPhone 6+. Lur 2: IPhone 7 Platta: IPad Air Skärm: BenQ 24" 3D LED XL2411T
Speldator: Chassi: CM Storm Stryker, Grafikkort: Gigabyte GTX 680, RAM: 16GB, SSD: Intel 520 120GB,
Hårddisk: WD Caviar Black 1TB, Nätagg: Corsair GS800W, Processor: Intel i7 6700k 4 Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Åhfan. Har aldrig haft problem med dem. Handlar runt 10 gånger med Klarna.

Själv har man handlat med Klarna minst 100 ggr (faktura), betalar alltid i tid. Vet man att man inte kan betala i tid så kan man ringa Klarna o fråga snällt om dom förlänga sista betalningsdagen.
Men vill man slippa sånt här skit med fakturor så kör man postförskott

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Själv har man handlat med Klarna minst 100 ggr (faktura), betalar alltid i tid.
Men vill man slippa sånt här skit med fakturor så kör man postförskott

Kanske är värt den där extra 40-50 kronorna för det då.

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad en del gnäller om, Klarna funkar kanon. Bra service och riktigt trevlig kundtjänst dom 2 gånger jag vart i kontakt med dom

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hmm, det här var inte så kul att läsa 1 månad innan jag ska betala min faktura därifrån, gjorde mig lite rädd, men alla posts i den här tråden gjorde mig tryggare.

Jag gjorde nämligen även jag en tråd om Klarna innan jag beställde via faktura, då alla hade haft positiva intryck från Klarna, endast att deras kundsupport var något knepig, men att det aldrig hade varit problem med att betala. Så jag beställde via Klarna-faktura efter den positiva feedbacken.
Menmen, får väl hoppas jag har turen att det rullar på bra.

Jag har en fråga till er SweC, jag beställde på alina.se med Klarna faktura - Betal i Februari. Ska vara den 28e februari det ska betalas.
Hur långt innan betalningsdatumet får man oftast fakturan?
Även, om man inte får någon faktura, hur går man till väga? Vill bara veta IFALL ATT.

Tack

Permalänk
Medlem

Handlar alltid på faktura där det går, vilket då oftast brukar vara Klarna. Aldrig haft nåt problem, och de gånger jag behövt kundtjänst har det varit smidigt och smärtfritt.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

har aldrig haft problem med klarna använder dom som betalnings alternativ nästan varje gång jag handlar online vilket är minst en gång i månaden och aldrig haft problem med dom och har det uppstått ett problem så har deras riktigt bra kundtjänst löst det väldigt bra

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallra:

Hmm, det här var inte så kul att läsa 1 månad innan jag ska betala min faktura därifrån, gjorde mig lite rädd, men alla posts i den här tråden gjorde mig tryggare.

Jag gjorde nämligen även jag en tråd om Klarna innan jag beställde via faktura, då alla hade haft positiva intryck från Klarna, endast att deras kundsupport var något knepig, men att det aldrig hade varit problem med att betala. Så jag beställde via Klarna-faktura efter den positiva feedbacken.
Menmen, får väl hoppas jag har turen att det rullar på bra.

Jag har en fråga till er SweC, jag beställde på alina.se med Klarna faktura - Betal i Februari. Ska vara den 28e februari det ska betalas.
Hur långt innan betalningsdatumet får man oftast fakturan?
Även, om man inte får någon faktura, hur går man till väga? Vill bara veta IFALL ATT.

Tack

Har för mig att du kan få fram OCR numret om du ringer in och uppger ditt personnummer. Har fått mina fakturor senast 14 dagar innan sista betalningsdag när jag valt köp nu betala då.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation