Permalänk

Chassi Gravyr

Förra julen gav jag min far en Dremel-ripoff i julklapp och sedan dess har jag varit fascinerad av dess funktionalitet och lånat den till div projekt. I julas fick jag en egen som jag använt till några minde ingrepp i lite olika chassis. och nu senast testat att gravera mitt chassi.

Jag ber om ursäkt för den dålig kvaliteten på bilderna, dem är fotade med mobilen då jag inte har en bättre kamera.

Chassi Gravyr

Visa signatur

Jag har för många leksaker...
Jag stavar som en knug!

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt! 5p!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Riktigt häftigt!

Visa signatur

Intel core i5 4670k 4,4GHz ASUS MAXIMUS VI GENE mATX PRO EVGA GTX 680 Hydro Copper Classified SLI Custom vattenkylning.

Permalänk

kreativt och snyggt

Visa signatur

I'm dreaming of a technical christmas, just like the ones at webhallen. I'm dreaming of the good christmas, when sweclockers will come byyy.

Permalänk
Medlem

Vilket verktyg använder du på dremeln?

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Vilket verktyg använder du på dremeln?

Jag har använt dem rödmarkerade stiften i detta set:

http://www.clasohlson.com/se/Tillbeh%C3%B6rssats-215-delar/Pr...

Jag vet dock inte vad dem kallas då jag inte kan nått om detta

Visa signatur

Jag stavar som en knug!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JasonChrist:

Jag har använt dem rödmarkerade stiften i detta set:
http://i.imgur.com/0yOm26b.jpg

http://www.clasohlson.com/se/Tillbeh%C3%B6rssats-215-delar/Pr...

Jag vet dock inte vad dem kallas då jag inte kan nått om detta

Jaha bollarna alltså. Kanske kallas för klotstift? Hade varit ett vettigt namn om ingen annat

Permalänk

Klotstift låter som ett bra namn.

Skrivet av biorrith:

Jaha bollarna alltså. Kanske kallas för klotstift? Hade varit ett vettigt namn om ingen annat

Visa signatur

Jag stavar som en knug!

Permalänk
Avstängd

Väldigt snyggt!

Permalänk

Schysst gravering mannen!
En fråga bara, varför har du inte demonterat den övre delen av hårddiskburen i ditt chassi?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Megagurra:

Schysst gravering mannen!
En fråga bara, varför har du inte demonterat den övre delen av hårddiskburen i ditt chassi?

Jag tror inte man kan det utan att kapa bort den permanent och jag kommer kanske bygga server i detta chassi när den inte hänger med för gaming längre

Visa signatur

Jag stavar som en knug!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JasonChrist:

Jag tror inte man kan det utan att kapa bort den permanent och jag kommer kanske bygga server i detta chassi när den inte hänger med för gaming längre

Jo, jag har ett precis likadant chassi (invändigt då) och det ska bara va en eller två skruvar för att få bort den

Permalänk
Medlem

Det är inte förrän i Fractal Design R4 som det går att montera bort hårddiskburen utan att det är permanent. Detta chassit är inte en R4:a, det ser ut som en R2, men jag kan ha fel...

Permalänk
Skrivet av gt98hjo:

Det är inte förrän i Fractal Design R4 som det går att montera bort hårddiskburen utan att det är permanent. Detta chassit är inte en R4:a, det ser ut som en R2, men jag kan ha fel...

Tror du har rätt, jag har iaf inte sett något uppenbart sätt att ta bort en del av buren, jag har t.o.m för mig att sidorna av buren är ett stycke per sida. Det är ett R3 btw.

Visa signatur

Jag stavar som en knug!

Permalänk

Snygg gravyr o snygg rigg. Ser att du har en i7 870 som du har klockat upp till 4,4 GHz. Har en i7 870 själv som jag har lyckats klocka till 4,1 Ghz som mest. Får man fråga vilka inställningar du använder och om hyperthreading e på?

Tackar på förhand!

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk

Fin gravyr, har en frågar skissar du för hand? eller hur gör du linjerna?
och hur gör du när du ska gravera?

Permalänk
Skrivet av SaP:

Fin gravyr, har en frågar skissar du för hand? eller hur gör du linjerna?
och hur gör du när du ska gravera?

Skissen är gjord förhand direkt på chassiet med en vanlig färg-penna och när jag graverar så använder jag verktyget som en penna men tar det lugnt och noggrant.

Visa signatur

Jag stavar som en knug!

Permalänk
Skrivet av JasonChrist:

Skissen är gjord förhand direkt på chassiet med en vanlig färg-penna och när jag graverar så använder jag verktyget som en penna men tar det lugnt och noggrant.

Om man inte är bra på bild är man inte bra på detta får jag tro?

Permalänk
Skrivet av SaP:

Om man inte är bra på bild är man inte bra på detta får jag tro?

Motivet kan man juh alltid ta från internet och föra över till plåten med karbonpapper och sen är det bara en stadig hand som krävs för att följa linjerna med verktyget. Så jag tror inte man behöver vara speciellt bra på bild för att lyckas med en snygg gravyr.

Visa signatur

Jag stavar som en knug!

Permalänk
Skrivet av JasonChrist:

Motivet kan man juh alltid ta från internet och föra över till plåten med karbonpapper och sen är det bara en stadig hand som krävs för att följa linjerna med verktyget. Så jag tror inte man behöver vara speciellt bra på bild för att lyckas med en snygg gravyr.

Vad bra;) stadig är jag nog sedan vill jag säga fortsätt med det du gör mycket fint;)

Permalänk

Snyggt .. på med ett par lager klarlack,matt eller blank så det håller sig snyggt.