Permalänk
Medlem

Bästa ISP för ADSL

kosta vad det vill,jag är trött på BBB,Comhem,bredband2,tele2,telia,glocalnet och deras kundbemötande. jag ska precis flytta och den nya lägenheten har bara tillgång till ADSL, jag letar efter en lite mindre bredbandsleverantör som bryr sig om kunden. Kollade på Bahnhofs sida men det verkar som om de inte levererar ADSL, alternativt annan teknik vi telejacket längere.

jag vill även ha möjlighet till att sätta statisk ip på internet.

Visa signatur

Grafikkort: 7900XTX | Processor: 7800X3D | Moderkort: Asrock B650 PG Riptide | Ram: Kingston Fury Beast 2x16gb 6000mhz. | Mainskärm: 27" 1440p UltraGear™ (27GP850) QHD Nano IPS 180hz | Extraskärm: 27" 1080p AOC 27G2 144hz ips | Disk1: NVMe Seagate FireCuda 510SSD 2TB | Disk2: SATA SSD Kingston A400 480GB | Disk3: SATA Western digital 3000GB 5400rpm.
| Chassi: Fractal north | Headset HyperX Cloud Alpha 2 wireless | Tangentbord: HyperX Alloy elite 2 | Mus: Razer deathadder v2 pro

Permalänk

jag kör med universal telecom, har bara haft det aktivt i några dagar, men de är trevliga och hjälpsamma på sin support åtminstonde, och har rätt okej hastigheter, 24/1 får jag ut 20/1 av.

http://www.universal.se/hem/

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Tjena!

Har Glocalnet och har väl haft i ca 5 år. Kanske har 3 st dagar som det legat nere under den tiden.
Hastigheten är helt okej, av 24/1 så får man väl 14-15/0.8 typ.
Routern&modemet som man får med är dock sämst. Så man kanske måste köpa ny sån utrustning.

Priset får du kolla upp själv, allt beror ju på om man binder upp sig eller inte.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 11 || Ryzen 5 7600X || 32 GB RAM || 2 TB SSD
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk

Sitter med 8Mbit/s Telia ADSL (Ja.. det går inte att få högre hastigheter här, oberoende ISP)
och det funkar bra för mig, enda jag klagar på är den tattiga routern man får (Thomson TG789VN).

Permalänk
Medlem

Det viktigaste med ADSL är kvaliten på koppartråden mellan stationen och din lägenhet. Den är samma oavsett operatör. Så om du får strul med ditt bredband så får du det antagligen oavsett leverantör.

Permalänk
Medlem

Jo, jag förstår det. letar dock efter någon leverantör som ger bra support samt inte ger mig ngn skitrouter/modem
ger man kunden ett modem som är känt för att strula så bryr man sig inte om kunden, jag bryr mig inte om vad det kostar som sagt. vill bara hitta en bra leverantör.

jag har erfarenheter av comhem,bredbandsbolaget,telia,tele2,bredband2, alla dessa behandlar sina kunder som skit.

Visa signatur

Grafikkort: 7900XTX | Processor: 7800X3D | Moderkort: Asrock B650 PG Riptide | Ram: Kingston Fury Beast 2x16gb 6000mhz. | Mainskärm: 27" 1440p UltraGear™ (27GP850) QHD Nano IPS 180hz | Extraskärm: 27" 1080p AOC 27G2 144hz ips | Disk1: NVMe Seagate FireCuda 510SSD 2TB | Disk2: SATA SSD Kingston A400 480GB | Disk3: SATA Western digital 3000GB 5400rpm.
| Chassi: Fractal north | Headset HyperX Cloud Alpha 2 wireless | Tangentbord: HyperX Alloy elite 2 | Mus: Razer deathadder v2 pro

Permalänk
Medlem

Jag kör Glocalnet och har haft många problem förr med dem. De senaste tre åren har de dock skött sig ganska bra och har bara varit utan internet totalt en vecka under en treårsperiod, dock är deras routing väldigt dålig och likaså deras router som de skickar med.

Jag skulle inte rekommendera Glocalnet om du vill ha bra ping till utlandet, vissa länder har Glocalnet bra routat till men vissa har man ganska dålig ping till, om min kompis med Telia ADSL får 70 ping så har jag kanske 100-110 t.ex.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk

jag fick denna skickad på mig från UT.

http://www.speedguide.net/routers/technicolor-thomson-tg703-v...

rätt trevlig router

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaion:

jag har erfarenheter av comhem,bredbandsbolaget,telia,tele2,bredband2, alla dessa behandlar sina kunder som skit.

Vi har bredbandsbolaget och vi har aldrig haft några problem med deras support, lustigt det där hur vissa människor alltid verkar ha problem med supportpersonal..
Vi har sönder ungefär ett modem om året pga av åskan som härjar och det har aldrig varit något snack om att få de trasiga modemen utbyta.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Haft glocalnet sen urminnes tid, kanske sen 2005? Kommer inte ihåg. Aldrig haft något problem med dem, inte behövt kontaktat supporten så mycket precis.

Det är ju en fråga i hur man är som person när man ringer support också, låter man grinig och är allmän pain in the ass, så kan man räkna service efter det också. Det är inte deras fel precis för internet krånglar, de kan bara försöka hjälpa dig lösa det.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070