Nexus 4 skärmskydd och bumper

Permalänk
Medlem

Nexus 4 skärmskydd och bumper

Hej SweC

Fick igår min efterlängtade Nexus 4 16GB för 2500kr.
Är väldigt nöjd över att ha köpt telefonen. Den var billig att köpa men allt annat med telefonen utstrålar kvalitet.

Ville fråga er andra som också har Nexus 4.
Vilka tillbehör, skärm skydd och skal har ni köpt för telefonen?
Om ni har köpt den officiella bumpern gör den mobilen ovekväm att hålla i eller känns den mer stabil i handen?

Har beställt denna skrämskydd men funderar på att köpa en bumper till telefonen också. Vill inte att den ska repas eller spricka men främsta anledningen är för att jag vill ha mer friktion och grepp. Mobilen är ganska stor och hal och det känns som jag kommer tappa den när som helst. Samt att jag har små händer.
Försöker eftersträva samma känsla som med min iPhone 3gs med Zagg invisible shield back. Man kunde fan fästa fast iphonen på en horisontell spegel utan problem, ligger nexusen däremot på något halt få glider den sakta ner.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Får man fråga hur du fick Nexus 4 för 2500? Känns som om jag borde avbryta frakten utav min N4 direkt.

Edit: Sorry om jag är lite offtopic och/eller driftar in på annat än tråden.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheesier:

Får man fråga hur du fick Nexus 4 för 2500? Känns som om jag borde avbryta frakten utav min N4 direkt.

Haha, hade lite tur. En vän från Kanada beställde en åt mig. Han bor i delstaten med 0% provins skatt och bara 5% total skatt (jämfört med Sveriges 25%). Han tog med den i bagaget så ingen extra frakt heller.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av awqawq:

Haha, hade lite tur. En vän från Kanada beställde en åt mig. Han bor i delstaten med 0% provins skatt och bara 5% total skatt (jämfört med Sveriges 25%). Han tog med den i bagaget så ingen extra frakt heller.

Härligt
Synd att man inte har nån sån vän. Hoppas du hittar nått bra skal till telefonon, ska bevaka tråden så jag själv vet vad jag ska köpa när telefonen dumper ner i lådan.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem

När ingen svarat så tipsar jag om att kolla in i Swedroids tillbehörstråd för Nexus 4. Den är lång men på sida 58 och 59 finns det recensioner av den officiella bumpern.

Tillbehörstråden för Nexus 5 - Sida 59|Swedroid

När det gäller skyddsfilmer för baksidan verkar dbrand göra schysta, som också finns i en mängd olika varianter.

dbrand inc. Nexus 4

Visa signatur

TypeMatrix | MacBook Air 11"

Använd Gilla om ni får det svar ni söker!

Permalänk
Medlem

http://www.ebay.com/itm/190773049478?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

Ett sådant skal har jag beställt till min, dröjer nog ett tag innan den kommer fram dock. Köpte även screenprotector för ca 2 dollar från Usa. De var värdelösa och täckte inte hela skärmen så de slängde jag.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0k0dil:

När ingen svarat så tipsar jag om att kolla in i Swedroids tillbehörstråd för Nexus 4. Den är lång men på sida 58 och 59 finns det recensioner av den officiella bumpern.

Tillbehörstråden för Nexus 5 - Sida 59|Swedroid

När det gäller skyddsfilmer för baksidan verkar dbrand göra schysta, som också finns i en mängd olika varianter.

dbrand inc. Nexus 4

Väldigt nyttig läsning, tack för länken

Visa signatur

SonyVaio Pro 13 ||