Permalänk

[Minecraft] Minecraft Server!

Tråd låst, användaren har skapat en ny server. /mod

Ny tråd: http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Lite mer får du sticka ut;) Det finns ju många bra servrar redan.

Mer info om servern, hårdvara, lina, typ av karta osv..

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Lite mer får du sticka ut;) Det finns ju många bra servrar redan.

Mer info om servern, hårdvara, lina, typ av karta osv..

Hmmm...
Hårdvaran är inte bestämd än men minst 4GB ram för Minecraft servern!
Lina: 8/8
Karta vill jag ha tips på om inte den ska startas med en vanlig bukkit, survivial!

Mvh: Eric

Visa signatur

Permalänk
Medlem

en 8/8 server räcker inte till än för ca 10-20 spelare utan bukkit och plugins, (baserat på att inget annat använder din lina och burk

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Skrivet av Ipzen:

en 8/8 server räcker inte till än för ca 10-20 spelare utan bukkit och plugins, (baserat på att inget annat använder din lina och burk

Hmm...
Datorn kommer inte användas av någon!
Internet kommer inte användas av någon!
Klarade att driva en Minecraft server på min dator ( jag spelade ) ca 1 mbit/s upp och ner med 10 spelare sedan var det 3 datorer på internet och 2 av 3 användes!
Sedan laggade det inte för någon på servern, inget block lagg. Inget!.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kika på http://canihostaminecraftserver.com/ så ser du ungefär hur stor server du kan ha

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

kika på http://canihostaminecraftserver.com/ så ser du ungefär hur stor server du kan ha

Den där sidan stämmer ej. Jag satt förr på en 12/2 lina med 4 GB tilldelat ram. Runt 20 plugins och 30 slots. Den laggade aldrig när den var full.
Nu sitter jag på en 50/12 lina och har 50 slots öppna. Dock har det bara varit runt 40 stycken som max inne samtidigt men ingen upplevde aldrig något lagg.
har även testat med en MYCKET klen laptop (1 kärna @ 1.3 Ghz och 1 GB ram) på en 8/1 lina, den höll uppe 5 spelare samtidigt.

Sen är nackdelen med en sådan klen lina att man tyvärr är ett otroligt lätt mål för p12or med booters. Du går ner innan dom ens har skickat attacken.
Tyvärr utsätts jag för DoS/DDoS attacker varje dag pga att ett par småbarn är avundsjuka på att dom inte får in lika många spelare och inte kan konfigurera servrarna bra.

Det positiva i det hela är att jag nästan aldrig går ner helt, jag ligger kvar uppe fast det laggar rejält men aldrig ner helt vilket jag sett många andra göra.
Så med en vanlig hemma router är du ett lätt offer men det är ju inte säkert alls att någon attackerar dig på det viset. Dels är det olagligt och omoget.

Lycka till! Se till att tilldela minecraft servern minst 4 GB ram och ha minst 4 kärnor. Då kan du nog få upp ett par slots

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Haha, helt sjukt. Kan knappt ha 3 personer med 8 GB på en 24/1 lina utan att de säger att det laggar häst.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Hej!
Är i start groparna för en ny minecraft server!
Är dock fundersam hur många som skulle vara intresserad av att joina!
Plaster är inget problem då jag har massvis med utrymme att bygga på

Som sagt är det bara en fundering så undrar hur många som är intresserad!

Spelar gärna;)

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb