Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Four Roses Small Batch.

Helt OK bourbon vill jag minnas. Lite söt och lite "vass" på ett sätt som funkar.

---

Efterfest eller frukost?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roger W:

Helt OK bourbon vill jag minnas. Lite söt och lite "vass" på ett sätt som funkar.

---

Efterfest eller frukost?

Folket där jag bor är Bourbon-analfabeter så jag måste alltid beställa, systemet har fyra sorter. Jag tycker small batch är bättre är deras single barrel (som dock kan vara intressant pga sin stora variation) och ytterst prisvärd för 329kr. Four Roses experimenterar vilt med sina jäststammar och det ger utdelning.

Varit fullt upp 14 dagar och hämtade beställningen igår, samt gick upp runt 04.00 i vanlig ordning, så det är väl brunch isf (la upp innan jag sprättade flaskan).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Aldrig testat förr.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

lite för kryddigt vin imo

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/R2oaYlg

Här i Frankrike får man nöja sig med detta ibland ^^

Permalänk
Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Vodka igen midsommar ju 😉

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Skrivet av vajan:

http://imgur.com/R2oaYlg

Här i Frankrike får man nöja sig med detta ibland ^^

Hahahaha! Vackert!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@Guybrush82: Haha ja visst, fint ska det vara!

Permalänk
Medlem

Glenfiddich 18årig

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB3000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Entusiast

Jeffla massa finsmakare här... jag kör vidare på mina stackars Carlsberg nödraket

Permalänk
Medlem

Grönstedt monopol vsop och nu en liten rom Plantation nånting medans planerandet av rc målning fortlöper.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Blev en burk Pistonhead Kustom lager. Nära semester nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Blev en burk Pistonhead Kustom lager. Nära semester nu.

Snart tillbaks till jobbet igen. Fan va fort dagarna går.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Odöpt hembryggd Brittisk IPA,kanske inte fullt så maltig som den kunde ha varit med lite cookie malt, hade i Thomas Fawcett's Halcyon Ale och 400g 40L karamellmalt, humlen var mest Styrian Goldings och Fuggles i bakgrunden.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Edge1:
Den där är fin. Aldrig varit ett jättefan av Bourbon, men just Woodfords fick mig på andra tankar.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Lego Master

Igår kväll blev det grogg på morsans hemgjorda flädersaft, Absolut Citron och mineralvatten. Satans mumma.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Något så exotiskt som en Heineken 3.5% mumma medans jag funderar på vad jag gjorde fel med licenser på Youtube videon, stod ju att man fick använda musiken. Skumt..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Sugit i mig en Mariestad Export, får bli en liten konjak (Braastad VSOP) i väntan på batteri laddning.. Slängt ihop en ny film på youtube medans ölen dessutom! https://www.youtube.com/watch?v=xrpX5C2uw9k

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Har bryggt jordgubbsvin. Supergott!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batwoman:

Har bryggt jordgubbsvin. Supergott!

Bryggt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skaffade mig en låda Stigbergets GBG Beeer Week IPA. Topp 20 IPAn i värlen enl Ratebeer.
Definitivt en av de bästa IPA jag har druckit. Deras West Coast IPA är lika bra.

Permalänk
Medlem

Xante päron Cognac.

Dricker nästan ingenting numera.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Ska just gå i bastun och ta med två sådana här. Vet inte vad det är men tycker den på flaska smakar bättre.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Folket där jag bor är Bourbon-analfabeter så jag måste alltid beställa, systemet har fyra sorter. Jag tycker small batch är bättre är deras single barrel (som dock kan vara intressant pga sin stora variation) och ytterst prisvärd för 329kr. Four Roses experimenterar vilt med sina jäststammar och det ger utdelning.

Varit fullt upp 14 dagar och hämtade beställningen igår, samt gick upp runt 04.00 i vanlig ordning, så det är väl brunch isf (la upp innan jag sprättade flaskan).

Ooooh f...
Trodde du var mer åt "hoppa i mäsktunnan" grabb ??

Den typen av majswhiskey Four Roses blev internationellt kända för, tycker jag personligen smakar tvål, men du har tips som inte innebär banjospelande och skrik som en gris ?

Single malt för mig eller Chivas när det gäller whiskey för mig som är mer åt Cognac hållet till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Skaffade mig en låda Stigbergets GBG Beeer Week IPA. Topp 20 IPAn i värlen enl Ratebeer.
Definitivt en av de bästa IPA jag har druckit. Deras West Coast IPA är lika bra.

http://i.imgur.com/buL0Ifm.jpg

Vart köpte du den?
Var själv inne på avenyn idag, men hittade inget nytt o kul.
Beställningsvara eller vet du om det finns några kvar ngnstans i gbg?
Lyssna o skit i videon. Sephiroth (Svensk) lirar.
https://www.youtube.com/watch?v=G4GDpgWw7CU

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Japp. Köper vinsatser.

Permalänk
Medlem

En klassisk GT på Bombay Sapphire, Sweppes Indian Tonic, Citron och is.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ardbeg uigeadail

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac