Datorn kan inte boota med grafikkortet inkopplat

Permalänk

Datorn kan inte boota med grafikkortet inkopplat

.

Permalänk
Medlem

Prova en annan pci-slot

Permalänk
Skrivet av WijK:

Prova en annan pci-slot

Kan det vara sjäva porten som är död menar du? Har nämligen kopplat in kortet med sex-pinsen utanför datorn också, alltså när det inte sitter i pci slotten. Samma sak händer då, att det verkar kortsluta.

Permalänk
Medlem

Kolla om fläktarna går
Så att alla kontakter sitter i
Kolla i BIOS hur varmt grafikkortet är
Kolla om det fungerar med ett annat nätagg eller i en annan dator

Permalänk
Skrivet av RepoiNt:

Kolla om fläktarna går
Så att alla kontakter sitter i
Kolla i BIOS hur varmt grafikkortet är
Kolla om det fungerar med ett annat nätagg eller i en annan dator

Eftersom att hela systemet inte startar över huvud taget när kortet sitter ikopplat kan jag inte se om fläktarna på kortet fungerar eller inte. Skulle inte tro att det har med överhettning att göra eftersom att det inte startar över huvud taget, även nu när det är kallt. Får kanske ta kortet tillbaka till webhallen och kolla om det fungerar i deras testdator.

Permalänk
Medlem

Det skulle ju kunna vara att nätdelen fått någon defekt kanske, eller möjligtvis grafikkortet :/

Permalänk
Skrivet av dannesthlm:

Det skulle ju kunna vara att nätdelen fått någon defekt kanske, eller möjligtvis grafikkortet :/

Lutar åt grafikkortet. Känns som att det har blivit stekt. När det sitter i PCI-e slottet utan sex-pinsen fungerar datorn, men när man kopplar inte sex-pinsen fungerar kortet varken i PCI-e slotten eller utanför datorn. Nätdelen fungerar utmärkt i detta nu när jag kör på moderkortets integrerade grafik och fungerade även felfritt innan boot problemet.

Kommer kontakta Webhallen imorgon och be om råd. Förhoppningsvis kan jag ta med kortet till dem och de kan ta en titt på det. Skulle som sagt vara bra att testa det i ett annat system. Är det fel på det får jag förhoppningsvis ett återköp, alternativt byta till ett nytt kort. Känns i alla fall inte självförvållat i och med att jag inte ändrat på något från komponenternas grundkonfiguration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av O.Lindstrom:

Lutar åt grafikkortet. Känns som att det har blivit stekt. När det sitter i PCI-e slottet utan sex-pinsen fungerar datorn, men när man kopplar inte sex-pinsen fungerar kortet varken i PCI-e slotten eller utanför datorn. Nätdelen fungerar utmärkt i detta nu när jag kör på moderkortets integrerade grafik och fungerade även felfritt innan boot problemet.

Kommer kontakta Webhallen imorgon och be om råd. Förhoppningsvis kan jag ta med kortet till dem och de kan ta en titt på det. Skulle som sagt vara bra att testa det i ett annat system. Är det fel på det får jag förhoppningsvis ett återköp, alternativt byta till ett nytt kort. Känns i alla fall inte självförvållat i och med att jag inte ändrat på något från komponenternas grundkonfiguration.

Lite konstigt att din dator startar upp utan psu-kontakterna i grafikkortet, vad jag har för mig har alltid mina vägrat och starta om man glömt sätta i dom...