Permalänk

Bluescreen

Jag har problem med att min dator får bluescreen lite då och då. Mest när jag spelar bf3 men ibland när jag inte direkt gör något alls med den. verkar inte vara överhettning eftersom CPU kylaren inte är onormalt varm och CPUn ligger runt 40grader efter omstart (vilken kan tänkas vara ganska normalt efter att ha spelat bf3 i 40min eller mer). inte stört mig så mycket på detta men det har varit en aning irriterande idag, Hjälp skulle uppskattas!

specs:
Nätagg: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze
Moderkort: 990F XA-UD3
RAM: 8gb DDR3 (exakt vilka ram minnen är nog ikke relevant?)
Grafikkort: xfx radeon hd 5850 black edition
chassi: Fractal Design Define R4
CPU: AMD Phenom(tm) II X6 1090T Processor (Cooler Master Hyper 212 EVO)

Tror det va allt! Hoppas någon har några idéer om vad som kan vara fel.

Permalänk
Medlem

Hej Nyp0ns0pp0saurus!
Ledsen att höra om dina problem, suger alltid med sånt där.
Har du någon SSD med t.ex äldre Sandforce kontroller eller annan SSD? Isf kanske firmware update kan vara något att kolla efter.
Annars kolla det vanliga, drivrutiner, prova starta i felsäkert läge och kolla ifall du fortfarande BSOD'ar. Får du ingen BS då kan det mycket väl vara något program och/eller drivrutin som spökar.
Sen sist men inte minst, har du överklockat din dator något? Isf kan det vara värt att kolla så din överklockning verkligen är stabil eller återgå till stock.
Hoppas det löser sig för dig!

Permalänk

Har installerat om catalyst och ska göra en kolla på alla system filer. Har inte skaffat en SSD än Nytt grafikkort ligger före ^^ Har klockat CPUn med AMD overdrive, Inte så mycket dock och det har aldrig dummat sig innan (installerade nyligen om datan). Skulle kolla med felsäkert läge men vet inte varför jag får BS så kan ta timmar innan det händer om det händer. Men ska testa att ställa tillbaka allt till stock och se om detta löser mina problem! borde nog kunna köra det mesta utan att klocka CPUn?

Tack!

Permalänk

installerat om och Uppdaterat catalyst nu och spelat bf3 ett tag, ingen BS än så länge

Permalänk
Medlem

Härligt!
Hoppas det bara var de gamla drivrutinerna som spökade då, och att allt är fixat nu.