Permalänk
Medlem

Cube Chassi

Minimalt bygge på 30x30 cm i botten, 33cm på höjden. Med kopparledningar, Xfire och ek.
Detta är inget showcase-bygge, utan mer princip, konstruktion och design, så döm inte för hårt.

Cube Chassi

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem
Permalänk

Mycket, mycket coolt. Gillar dock inte metall-ramen på toppen. 4/5

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem

Sjukt nice med koppar rören! Var de svåra att fixa?

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Well done.

Permalänk
Medlem

trevligt bygge

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Avstängd

Wow, sjukt bra byggt. Vad tycker du om dell skärmen?

Permalänk

Sjukt snyggt gjort! Solklar 5'a!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Sjukt nice med koppar rören! Var de svåra att fixa?

ja, det var många verktyg, många meter kopparrör och mkt tid och tänk men vinsten ligger i värmeavledning om man vill ha ett minimalistiskt system.

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Wow, sjukt bra byggt. Vad tycker du om dell skärmen?

dell skärmen är grym, många hackar på dess responstid på 8ms, men det är långtifrån sanningen, det stämmer inte riktigt med dess "riktiga" latency.
Spel blir som en helt ny värld, man vänjer sig snabbt och kan knappast tänka mig att gå tillbaka till nåt annat nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SatellitPer:

Mycket, mycket coolt. Gillar dock inte metall-ramen på toppen. 4/5

Kan på sätt o vis bara hålla med, den kom till av den enkla anledningen att ändträ får mig att spy invärtes, det är så fruktansvärt fult, men ville ändå ha en anknytning till metall, och inte bara en "trälåda" så det blev en trälåda med en "metallgloria"

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Haudrock:

Kan på sätt o vis bara hålla med, den kom till av den enkla anledningen att ändträ får mig att spy invärtes, det är så fruktansvärt fult, men ville ändå ha en anknytning till metall, och inte bara en "trälåda" så det blev en trälåda med en "metallgloria"

Jo jag förstår precis vad du menar. Jag tror att det som jag stör mig mest på är faktiskt skruvarna som sticker ut.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem

Jag gillade den råa looken på metalkuben så jag hade tagit plexiglas runt sidorna och toppen/botten istället och sleevat kablarna och dragit dem snyggt, sedan kanske två vita lysrör i botten som lyser upp kopparn och systemet Är inte så mkt för trä och sånt i chassin men bara min åsikt, förövrigt ett skitsnyggt system!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Steampunk!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Steampunk!

http://www.youtube.com/watch?v=TFCuE5rHbPA
blir inte steampunk bara för att det är koppar-rör...

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Inte steampunk.

Skrivet av anemic:

Steampunk!

Det är inte steampunk, väldigt dåligt sådant isåfall. 😀 Stor eloge till de som kan måla rost och sitta och skära ut små delar i veckovis. Steampunk är en Stil jag beundrar starkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sjukt!!! men du behöver polera dina rör så att de blir glansiga ^^ det e mycket sexigare^^

hur stor var din skärm?
vilka kort är det? 2x 8pin, det måste vara kraftfulla kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

sjukt!!! men du behöver polera dina rör så att de blir glansiga ^^ det e mycket sexigare^^

hur stor var din skärm?
vilka kort är det? 2x 8pin, det måste vara kraftfulla kort

Ja, de ska poleras snart igen, de hade bara 2000 sandpapper som minst hemma i stan. Får väl sleeva och ha mig också, får se vad som händer. Skärmen är 29tum (2560x1080) alltså lika hög på höjden som en 24tums skärm i 1920x1080. Grafikkorten är 6970asus. Får väl leta upp kortläsaren så jag kan ta bättre bilder än mobilen.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Älskar hur tight den är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haudrock:

Ja, de ska poleras snart igen, de hade bara 2000 sandpapper som minst hemma i stan. Får väl sleeva och ha mig också, får se vad som händer. Skärmen är 29tum (2560x1080) alltså lika hög på höjden som en 24tums skärm i 1920x1080. Grafikkorten är 6970asus. Får väl leta upp kortläsaren så jag kan ta bättre bilder än mobilen.

nice, visste inte att det fanns hd6970 med 2x 8pin, sexigt i alla fall ;D du kan polera med poleringkudden som kommer med dremeln, eller?
sjuk skärm måste jag säga^^ tänk dej eyefinity med 3 såna
ska du sleeva så kan jag rekommendera paracord, jättefin look och kablarna blir jättemjuka...
chill vill se mer bilder^^ kan du uppdatera galleriet med dina specs? fin hårdvara

Skrivet av Blargmode:

Älskar hur tight den är!

Heheh alla älskar tajta saker ;D

Permalänk

Koppar är snyggt och lätt att bearbeta men hur gör du med oxiden? Skruva isär systemet? Annars är det ett grymt jobb! 5/5

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Koppar är snyggt och lätt att bearbeta men hur gör du med oxiden? Skruva isär systemet? Annars är det ett grymt jobb! 5/5

Jo, det kommer nog monteras upp och ner några ggr till skulle jag tro, baljan står redo, funderar på nån tappkran.
Om du menar insidan så letar jag efter nåt antikorrosionsliknande medel som kan fungera. (Och har inget alu i system)
Kul att du gillar det.

Visa signatur

Permalänk

Hur många tum på den där gigantiska skärmen?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Femma för för kopparen! Kanske titta på någon slags offeranod för att minska oxid?

Permalänk
Skrivet av Haudrock:

Jo, det kommer nog monteras upp och ner några ggr till skulle jag tro, baljan står redo, funderar på nån tappkran.
Om du menar insidan så letar jag efter nåt antikorrosionsliknande medel som kan fungera. (Och har inget alu i system)
Kul att du gillar det.

Jag menar att kopparrören kommer oxideras på utsidan. Kommer bli bruna och gröna om du väntar riktigt länge.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt bygge

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Hedersmedlem

Fan vad najs!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

När jag tittade på bilderna så hade du inga sidor på lådan och de kunde utvecklats åt det hållet
MEN MEN, nu blev det bara en tråkig låda. Mina djupaste ursäkter, Herr Besserwisser!

Skrivet av Haudrock:

Det är inte steampunk, väldigt dåligt sådant isåfall. 😀 Stor eloge till de som kan måla rost och sitta och skära ut små delar i veckovis. Steampunk är en Stil jag beundrar starkt.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Jävligt coolt bygge.
Du skulle hitta nån som kunde gravera (eller vad de kallas, snida?) i trät så du fick typ lite äldre stilade mönster i trät, sen mörka trät lite. Då ckulle de bli sjukt snyggt.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Hur många tum på den där gigantiska skärmen?

29" i 21:9 format.

Visa signatur