SweClockers drop!

Dagens vilda tanke/tips/Haiku eller annan galenskap.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Dagens vilda tanke/tips/Haiku eller annan galenskap.

Hej jag tänkte det skulle vara gott med en liten kort tråd där man skriver korta inlägg kring random stuff.
Ingen reklam utan mer korta inlägg kring observationer om världen, datorer, kvinnor/män/katter eller helt enkelt en liten dikt du vill dela med dig.
Korta inlägg med en observation eller galen tanke. Desto galnare ju roligare så dela med dig =D

Börjar med:
Pingvinstänger, after eight(mint chokladen) och öl är fan ingen höjdare att blanda.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Låter fett. När vi ändå är inne på att blanda grejer, det vidrigaste jag provat är spaghetti och rulltårta. Låter inte så farligt, kan man tycka. Men wow.

Dagens reflektion från min sida är att frillor kan vara sjukt knixiga att få till. Förstår liksom inte vilken variabel som spökar. Duschar, torkar det, lägger det hyfsat på plats och blåser det tills det nästan är torrt (blåser man för mycket blir det för mycket lyft i frillan). Sedan tar jag på mig en mössa i 5-10 min. Sedan hårvax. Och pang, det ser annorlunda ut varje gång. Fattar inget. Längtar tills dagen 3d-skrivare blir mer utvecklade, för det här är inte okej.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av fesoj:

Låter fett. När vi ändå är inne på att blanda grejer, det vidrigaste jag provat är spaghetti och rulltårta. Låter inte så farligt, kan man tycka. Men wow.

Dagens reflektion från min sida är att frillor kan vara sjukt knixiga att få till. Förstår liksom inte vilken variabel som spökar. Duschar, torkar det, lägger det hyfsat på plats och blåser det tills det nästan är torrt (blåser man för mycket blir det för mycket lyft i frillan). Sedan tar jag på mig en mössa i 5-10 min. Sedan hårvax. Och pang, det ser annorlunda ut varje gång. Fattar inget. Längtar tills dagen 3d-skrivare blir mer utvecklade, för det här är inte okej.

Inte illa

Min tanke för idag:
Nakenkatter är som söta Chihuahua.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lakrits och banan är ingen god blandning.

Permalänk

Någon som någonsin har tänkt på att fiskar kanske blir ledsna över att bli döpta efter landdjur när dom ändå var först?
T ex tigerhaj, varför inte kalla dom randiga hajar och tigrar för randiga haj katter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddemann:

Någon som någonsin har tänkt på att fiskar kanske blir ledsna över att bli döpta efter landdjur när dom ändå var först?
T ex tigerhaj, varför inte kalla dom randiga hajar och tigrar för randiga haj katter?

Rofl, jag dör. Bäst. Jag ska börja kalla tigrar för randiga hajkatter. Låter stört mycket ballare. Kom du på den tanken när du var helt opåverkad, är du ett geni.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Freddemann:

Skrivet av fesoj:

Rofl, jag dör. Bäst. Jag ska börja kalla tigrar för randiga hajkatter. Låter stört mycket ballare. Kom du på den tanken när du var helt opåverkad, är du ett geni.

Nu börjar tråden rulla efter den tankegång jag hade i min vision

Randiga Hajkatter!

Lite som den logik jag hade när jag utbrast (satt och tänkte på Austin Powers en kväll när jag spelade dota 2 med mina vänner) "Fan alla jävla ryssar som ska skrika saker till oss på ryska och sedan bara svara "noob" när man frågar vad de skriver. De ska få samma svar som Austin Powers förtjänar, mysa med mina Laserhajar!".
Sedan den dagen så skriver jag bara "LASERSHARKS! Yes I Agree! LASERSHARKS!" till alla som skriver dumheter på språk jag inte förstår. Det måste bära samma betydelse som vad jag förstår av deras svammel. =D

Lasersharks eats floppy-drive-russians for dinner!

Visa signatur

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Varför kör danskar 140kmh på sina motorvägar? Vill de så gärna komma bort från sitt land... Eller vill de bara komma hem till ölen?
(Pojk som besökte Puttgarden idag reflekterar över sina upplevelser på de danska vägarna).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av fesoj:

Japp opåverkad, sa detta åt min polare när vi var på gymmet dock.

Skrivet av DavidtheDoom:

Nu börjar tråden rulla efter den tankegång jag hade i min vision

Randiga Hajkatter!

Lite som den logik jag hade när jag utbrast (satt och tänkte på Austin Powers en kväll när jag spelade dota 2 med mina vänner) "Fan alla jävla ryssar som ska skrika saker till oss på ryska och sedan bara svara "noob" när man frågar vad de skriver. De ska få samma svar som Austin Powers förtjänar, mysa med mina Laserhajar!".
Sedan den dagen så skriver jag bara "LASERSHARKS! Yes I Agree! LASERSHARKS!" till alla som skriver dumheter på språk jag inte förstår. Det måste bära samma betydelse som vad jag förstår av deras svammel. =D

Lasersharks eats floppy-drive-russians for dinner!

Varje gång jag inte förstår vad dom skriver så skriver jag bara "Is it a soup?".

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jag uppskattar verkligen musik och kan sitta i timmar och bara lyssna utan att egentligen göra något vettigt med livet.
Musik påverkar människor på olika sätt men har i de flesta fall någon form av bio-kemisk reaktion. T ex endorfiner och man mår bra eller adrenalin som gör en eggad.
Men en tanke:!
Föreställ er en art av självmedvetna teknololgiska varelser (mycket som oss) men som saknar hörselsinnet men annars har samma sinnen som oss.
Vad tror ni de skulle använda för att påverka dem själva på ett liknande sätt som musik?

Jag följde tankegången att de kanske kör substanser/rökelser/visuella/vibrationer som påverkar hjärnan tillräckligt så att de får bio-kemiska reaktioner. Kanske klassas som en (illegal)drog för oss om den skulle tas till jorden?

Slutsats!
Musik är en drog för utomjordingar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om en "vanlig Svensson" tar i trä, tar en datornörd i chassi?

idunno.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag uppskattar verkligen musik och kan sitta i timmar och bara lyssna utan att egentligen göra något vettigt med livet.
Musik påverkar människor på olika sätt men har i de flesta fall någon form av bio-kemisk reaktion. T ex endorfiner och man mår bra eller adrenalin som gör en eggad.
Men en tanke:!
Föreställ er en art av självmedvetna teknololgiska varelser (mycket som oss) men som saknar hörselsinnet men annars har samma sinnen som oss.
Vad tror ni de skulle använda för att påverka dem själva på ett liknande sätt som musik?

Jag följde tankegången att de kanske kör substanser/rökelser/visuella/vibrationer som påverkar hjärnan tillräckligt så att de får bio-kemiska reaktioner. Kanske klassas som en (illegal)drog för oss om den skulle tas till jorden?

Slutsats!
Musik är en drog för utomjordingar!

Du menar typ döva människor?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Freddemann:

Du menar typ döva människor?

Tänk dig utanför denna värld. Där konceptet hörsel och ljud är okända.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Tänk dig utanför denna värld. Där konceptet hörsel och ljud är okända.

Jag skulle nog säga bas i de lägre frekvenserna. Vet inte hur nyttigt det skulle vara i längden dock. Har för mig att man bara får skjuta 1-2 st raketer/person med Carl Gustaf i fredstid pga vibrationer i kroppen, någon som känner igen den här faktan? Har ingen aning om den stämmer, vore intressant att veta mer

Permalänk
Skrivet av Itchago:

Jag skulle nog säga bas i de lägre frekvenserna. Vet inte hur nyttigt det skulle vara i längden dock. Har för mig att man bara får skjuta 1-2 st raketer/person med Carl Gustaf i fredstid pga vibrationer i kroppen, någon som känner igen den här faktan? Har ingen aning om den stämmer, vore intressant att veta mer

Nej det stämmer inte, i lumpen när vi sköt med dom små rackarna så höll vi på hela dagar när vi tränade med dom.

Sedan så känns inte stöten när den skjuts iväg alls förrutom om du står vid sidan om den som skjuter. Då känns det typ som när man blir fälld eller ramlar ner i marken, men tja, man står upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddemann:

Nej det stämmer inte, i lumpen när vi sköt med dom små rackarna så höll vi på hela dagar när vi tränade med dom.

Sedan så känns inte stöten när den skjuts iväg alls förrutom om du står vid sidan om den som skjuter. Då känns det typ som när man blir fälld eller ramlar ner i marken, men tja, man står upp.

Najs, då vet man det också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchago:

Det har med bullernivån att göra, skarpt får man bara avfyra ett visst antal raketer per dygn. Sen finns det övningsskott och då tror jag man kommer runt de kraven men man får köra dubbla hörselskydd istället. Exempelvis hörselpropp och Comtacs.

Permalänk
Skrivet av Suddet:

Det har med bullernivån att göra, skarpt får man bara avfyra ett visst antal raketer per dygn. Sen finns det övningsskott och då tror jag man kommer runt de kraven men man får köra dubbla hörselskydd istället. Exempelvis hörselpropp och Comtacs.

Alltså, regler och regler, det är ju försvaret liksom.

I krigstid är säkert avstång på en handgranat typ 10 meter och i fredstid 75 meter.

Alla dessa regler följs nästan enbart när dom tror att någon faktiskt bryr sig eller vid mer officella övningar. Alla som någonsin har varit någon del av försvarsmakten kan nog säga att det är en av de mest oorganisera organisationer som finns. Men det kanske är så i de mesta som staten håller i.