DNS Serice annat än Dyndns.

Permalänk
Medlem

DNS Serice annat än Dyndns.

Behöver bytta tjänst från Dyndns, då dyndns har enforcat sin 600k DNS lockup limit, och tja med antalet DNS lockups jag har så vill de att jag ska börja betala 200$ i månaden vilket jag inte anser är värt det i huvud taget.

Så jag undrar vilka andra bra DNS tjänster det finns där ute? Letar efter en som i alla fall tillåter ca 10 miljoner DNS lockups i månaden och inte kostar en hel förmögenhet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Vila i frid

...är det inte läge för ett eget cert för ca $400 per år?

Permalänk
Medlem

Nog hade jag kunnat sätta ihop en riktig DNS server själv men föredrar att inte behöva ta hand om detta, allt jag hostar är ändå inga vinstdrivande hemsidor eller för företag, utan bara hobby projekt som har vuxit lite rejält mycket.

Hur är Binero's DNS hosting? Har de någon limit? Hur är godaddy.com ?

Om någon som vet. Hittar inget på deras sidor.

Visa signatur

Permalänk
Permalänk

En .se-domän kostar 99kr/år och t.ex. Loopia kan sköta DNS-tjänsten gratis åt dig om du registrerar domänen via dem. Funkar bra och är inte farligt dyrt om man använder domänen en del. Däremot vet jag inte om de stödjer någon uppdateringsklient liknande dyndns då jag inte har behov av det (servern är alltid online och byter således i stort sett aldrig IP).

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr slizer:

En .se-domän kostar 99kr/år och t.ex. Loopia kan sköta DNS-tjänsten gratis åt dig om du registrerar domänen via dem. Funkar bra och är inte farligt dyrt om man använder domänen en del. Däremot vet jag inte om de stödjer någon uppdateringsklient liknande dyndns då jag inte har behov av det (servern är alltid online och byter således i stort sett aldrig IP).

Har man t.ex. en D-Link router så stödjer Loopia att man använder den inbyggda dyndns klienten i den. Funkar klockrent!

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 11 || Ryzen 5 7600X || 32 GB RAM || 2 TB SSD
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

City Network har något liknande Loopia har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Aja tackar för alla tips ska gå igenom dom.

Loopia kan vi dock skippa totalt de är betydligt sämre en dyndns:

Our DNS service is free of charge for traffic up to 200 MB per year. 200 MB of DNS traffic is approximately 1 million DNS lookups. A normal sized page takes about 5 MB of traffic per year. Additional traffic is possible to buy if required.

Jag har ungefär 7 ggr mer i månaden än vad de tillåter per år

Visa signatur