Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Om jag får ge ett litet förslag - kunde du göra din stämpel lite mer diskret? Bilderna är fina, därför tycker jag det är synd med den stora vita texten i hörnet. Gör den lite mindre och aningen transparent (mer som en vattenstämpel)?

Tackar
Jo jag har tänkt ett tag på att göra det, dock inte tagit mig den lilla tiden än.

Edit: fixat nu, så nästa gång blir den mindre och med mer transparency

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Ny kväll, nya utmaningar. Den här gången blev det inte bra, men träning ger färdighet - jag ska klara att ta stabila makrofotografier ute i naturen (även om en del inte blir just makro) i svagt ljus

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

Idag blev det en tur till Sundsvall/Birsta för att hämta ringarna som jag och sambon tittade ut förra helgen. På vägen hem stannade vi i Timrå (där vi träffades för allra första gången) och förlovade oss på en brygga i den fina kvällssolen. ILY Babbi <3

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

En bild från Dingleträffen 2013

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Med hunden i parken.

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte vänta tills det blir kväll, så jag drog ut och fotograferade naturen under dagtid Den här gången lekte jag lite med kamerans många inställningar.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Climbing Mushrooms by n_micke, on Flickr

Dripping of Green by n_micke, on Flickr

Sunbathing by n_micke, on Flickr

Moose On The Loose by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Ute med båten och kappsegla lite i helgen - här låg jag på fredagkvällen i Sollenkroka och väntade på polarn som skulle mönstra på. Vilken helg och vilka underbara kvällar!

Högerklick och "visa bild" för stor version.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Lite bilder på min kisse
För hela galleriet gå: http://elitesweden.se/skrallan-2013/

Permalänk
Medlem

Åkte husbuss till Lappland i helgen

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Jag finner någon mystiskt i denna bilden, känns lite lugnande men vild på samma gång, eller något, typ.

Permalänk
Medlem

Lite bilder från Finnkampen

DSC_0417 by Tic^, on Flickr

DSC_0405 by Tic^, on Flickr

DSC_0429 by Tic^, on Flickr

DSC_0367 by Tic^, on Flickr

DSC_0400 by Tic^, on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Jag finner någon mystiskt i denna bilden, känns lite lugnande men vild på samma gång, eller något, typ.

http://imageshack.us/a/img19/1995/0hho.jpg

Väldigt snygg, jag tycker själv att det är kontrastet mellan den tomma bänken och bakgrunden men att det ändå känns levande då ljuset fortfarande är igång som gör den så bra. Lite som du sa att den är vild men lugnande på samma gång. Du skulle dock ha vridit den några grader, mina ögon tycker iallafall att den är lite sned.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Cicuta virosa by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

http://imageshack.us/a/img19/1995/0hho.jpg

Skrivet av Zache_:

Väldigt snygg, jag tycker själv att det är kontrastet mellan den tomma bänken och bakgrunden men att det ändå känns levande då ljuset fortfarande är igång som gör den så bra. Lite som du sa att den är vild men lugnande på samma gång. Du skulle dock ha vridit den några grader, mina ögon tycker iallafall att den är lite sned.

jag själv tycker att denna bilden skulle tillämpat tredjedelsregeln (med bänken till vänster) och utan lysrören.
Även jag Har lärt mig att tredjedelsregeln skall brytas ibland, men denna bilden tycker jag hade gjort sig vackert med regeln.
Prova själv, forma fingrarna som en sökare och sätt bänken så som jag menar.

Mycket mer spännande, mystiskt, frågande, och det viktigaste, bilden får en att undra så mycket mer.

Nu är det bara en bänk mellan två stolpar (exakt så som vi hade sett den, om vi hade stått där) fast jag tycker det är ett fint foto.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Ett par från den 7/9.
Hösten har kommit här uppe i norr:

130907 by Linussj, on Flickr

The abandoned trainstation in bw by Linussj, on Flickr

130907 by Linussj, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Shroooom by n_micke, on Flickr

Nån som har en blekaste aning om dessa rosa grejer kan tänkas vara?

Alien eggs? by n_micke, on Flickr

Edit:

Vargmjölk hette dem visst.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Fyller väl på med några till

Permalänk
Medlem
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Coke_Smurf:

*Awesome kattbilder*

Skrivet av Coke_Smurf:

*Grymma bilder på div. växtlighet*

Kollade en del på hemsidan också. Mad skills bro'!

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Kollade en del på hemsidan också. Mad skills bro'!

Tack du! Det var vänligt sagt!

Permalänk
Medlem

The old oak by attila96, on Flickr
Det är något speciellt med stora träd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Några bilder från ikväll

Sunset over the coast by Spittiz, on Flickr

Boat & sunset by Spittiz, on Flickr

Sunset over the coast by Spittiz, on Flickr

Permalänk
Medlem

Sommaren erbjuder även på lite härligt åskväder. Detta var ett speciellt molnfenomen jag aldrig sett förut.

(höger klicka -> öppna bild i ny flik)

Permalänk
Medlem

Acer platanoides by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

The Shed B&W by n_micke, on Flickr

Hm, I'll take my chances outside by n_micke, on Flickr

To My Love by n_micke, on Flickr

Houston, We Have Tomato! by n_micke, on Flickr

Floating by n_micke, on Flickr

Blivit väldigt annorlunda mot va jag brukar idag känns det som, kul o pröva nåt nytt i eländes vädret

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Fattar precis vad du menar! Det är väldigt roligt att experimentera på detta visset.

Men jag undrar en sak, alla "långa småstreck" som syns på dina (sista bilden) Cocktailbilder. Är det droppar med lång slutartid. Tror inte det för då skulle ju bäret vara oskarpt med. Eller kan det vara kolsyran?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Fattar precis vad du menar! Det är väldigt roligt att experimentera på detta visset.

Men jag undrar en sak, alla "långa småstreck" som syns på dina (sista bilden) Cocktailbilder. Är det droppar med lång slutartid. Tror inte det för då skulle ju bäret vara oskarpt med. Eller kan det vara kolsyran?

Det var vanligt vatten bara, hade inget kolsyrat hemma tyvärr. Men solen råkade titta fram precis när jag tog dessa bilderna, och fästmön släppte tomaten. Hade på "burst" modet och slutartid på 1/80 tror jag. Så tror det är ljuset i vattenstänket på nåt vis då jag nyligen blåste ur kameran och gjorde rent objektivet

Edit: Hade snabbare slutartid än så tydligen såg jag nu, nog bara ljuset som låg lyckligt för vattenstänket.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Snyggt Azmodan.
Har funderat att experimentera med liknande saker själv, dock inte kommit så långt att jag gjort det än.

För att hålla sig till tråden, här kommer ett par till från idag.
Måste börja gå igenom mina bilder från tidigare också, har ett gäng.

130911 by Linussj, on Flickr

Postat den här tidigare, men då i svartvitt.

The abandoned trainstation in color by Linussj, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En bild på min vänn från Vallåkraträffen.
Äntligen fått hennes tillstånd och publicera bilden ;D Tack Karolina!

Klicka för orginalstorlek

Edit: Fick länka om bilden ;D

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.