Frågor om Android sticka

Permalänk

Frågor om Android sticka

Hej!

Hade tänkt köpa en MK802 IIIS till en LG TV. Har lite frågor innan köp.

Behövs det några extra kablar till den eller räcker det med dom som följer med? På denna LG TV så ligger HDMI och USB port bredvid varandra så det räcker kanske med de kablarna som följer med?

Har läst att om USB porten i TV inte skickar tillräckligt med ström kan denna stickan bli ostabil. Ska man köpa en mobilladdare till eller kan man räkna med att det ska fungera med en sån här TV?

Här är LG TV som används.

http://www.lg.com/se/tv/lg-32LS560T

Tack på förhand!

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Avstängd

Det räcker med kablarna som följer med.Testa med ström från usb (det funkar för mig)innan du lägger pengar på annan lösning.Däremot wifimottagningen är ej bra.köpen ethernetadapter netonnets är bra

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av Mange43:

Det räcker med kablarna som följer med.Testa med ström från usb (det funkar för mig)innan du lägger pengar på annan lösning.Däremot wifimottagningen är ej bra.köpen ethernetadapter netonnets är bra

Okej! Ja då kan man testa med ström från USB direkt i TV och om det inte funkar får man väl skaffa sig en mobilladdare till den. Hur dålig är wifimottagningen? För routern är i rummet bredvid så man tycker att det borde fungera eller är den så dålig på denna?

Tack för dina svar!

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem

Har själv denna sticka och wifi kan vara riktigt dålig.
Ibland funkar det klockrent men det är ofta problem.
Nu är det inget problem för mig nå mer då jag dragit uttag bakom tvn så kör trådat då funkar det bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd

Jag har ca 6 meter från router och tv ingen vägg ivägen och det funkar dåligt så försök hitta en lösning med kabel.Rikomagic IV finns ju nu Quad core 890 kr på komplett.Denna sidan köpte jag min funka bra med fri frakt och tog ca 1.vecka www.geekbuying.com

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Wifi funkar fint för mig, däremot kör jag med en HTC-väggladdare eftersom 1080p-läget fungerade dåligt på USB. Sen så kan jag väl inte påstå att jag är toknöjd, den hänger sig ibland och kan vara rätt trög, speciellt när den synkar spotify-listor. Går inte riktigt att jämföra med en android-lur modell bättre iaf.