Kan inte få .srt att funka till Samsung Allshare

Permalänk
Medlem

Kan inte få .srt att funka till Samsung Allshare

Hej!

Ja först och främst så vet jag egentligen inte var jag ska vända mig, men jag provar här. Har problem med att få Samsung Allshare att visa film från datorn till tvn med subs i .srt-fil. Filmen är i mp4-format. (Är inte alls kunnig på detta hehe :D!) Har läst runt på andra sidor och fått spridd information kan man ju säga, men lät som om att det ska gå - dock inte hur. Det går finfint via vlc, men som sagt med allsharetjänsten går det inte alls. Finns ett val om att visa textning, men det gör ingen skillnad vad man än väljer där.

Jag vet att Samsung Allshare kan vara i det lataste laget att få film etc till tvn och att jag inte kan kräva så mkt av det, men skulle ändå vilja kunna få text till filmer som varken är på engelska eller svenska (förstår oftast bättre när jag vet vad de säger).

Skulle vara enormt tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Grunden är iaf att see till att filen ligger i samma mapp som film-filen och att den har exakt samma namn (copy-pasta videonamnet).

Om det sedan ändå inte fungerar så vet jag tyvärr ej. Testa ev. med en fil i mkv eller avi container och se om det fungerar då? mp4 tillhör kanske inte vanligheterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Grunden är iaf att see till att filen ligger i samma mapp som film-filen och att den har exakt samma namn (copy-pasta videonamnet).

Om det sedan ändå inte fungerar så vet jag tyvärr ej. Testa ev. med en fil i mkv eller avi container och se om det fungerar då? mp4 tillhör kanske inte vanligheterna.

Jag dumfan var testade allt det där men inte samtidigt, nu när jag gjorde det funkade iallafall den första videon tack så mycket! (antar att resten borde funka nu också)
Oerhört tacksam för snabbt svar dessutom, +1