"informationsdatabas"

Permalänk
Medlem

"informationsdatabas"

Halloj alla.
Är på jakt efter ett smidig sätt att samla lösningar på olika problem, dvs typ en databas som du fyller själv med information.
Säg att du har ett problem med Hårddisken, du ska du kunna kolla under en kategori vid namn Hårddisk eller dylikt och sedan
läsa/komplettera med information angående problemet.

Det ska även med lätthet gå att söka igenom databasen efter specifika fel.

Jag vill att detta ska gå att göras från t.ex. en smartphone så när jag är ute på äventyr och stöter på
ett konstigt problem, att jag kan skriva en liten fellösningsrapport och uploada den till databasen.
Så att andra på firman kan ta del av informationen och se felen/lösningarna.

Det finns säkert redan smidiga, färdiga lösningar för detta, och det är det jag är på jakt efter.

Vet ni om någon lösning som skulle kunna fungera?

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon idé?

Permalänk
Inaktiv

Forum är ju ett hemskt smidigt sätt då man skall diskutera problem och så, men det låter som om du är mer intresserad av en app/hemsida lösning.

Det är väl bara att köra igång en server, peta in lite tables med relevant information, göra det möjligt att söka från en webbsida, göra det möjligt att lägga in ny info, göra det snyggt, göra det mobilanpassat, profit

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter som något en vanlig wiki är till för. Mediawiki är systemet som driver Wikipedia, och det är öppet och rätt lätt att sätta upp om du har en server. Mediawiki och andra wikilösningar används i mycket stor utsträckning för dokumentation idag i olika organisationer.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Finns kanske nåt i denna lista av ärendehanteringssystem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_issue-tracking_sys...