Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Ser helt okej ut, Men vad har den för Chip i sig?

Fick för övrigt mail i fredags från chefen på jobbet att vi inte får sitta inne och vapea längre Lite trist men förstår beslutet, Nu gäller det bara att vänja om sig med att gå ut varje gång

Kangers egen, jag tyckte den såg intressant ut tills jag såg att den inte hade adjustable 510.. Till en Subtank hade den passat perfekt dock.
Tråkigt att du inte får vejpa på jobbet.. Du kan kanske glädja dig med att det får inte jag heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Kangers egen, jag tyckte den såg intressant ut tills jag såg att den inte hade adjustable 510.. Till en Subtank hade den passat perfekt dock.
Tråkigt att du inte får vejpa på jobbet.. Du kan kanske glädja dig med att det får inte jag heller.

Haha, har suttit på min plats sedan jag började, I början var det bara jag och en kollega till men nu är vi 4st så jag förstår ju varför dem säger nej. Sen så körde vi ju inte sub ohm i början heller så det var ju inte lika mycket rök.

Hmm inte adjustable allstå... Kanske blir en ändå iställer för Yihi M class, är ju ganska stor pris skillnad mellan dem två.

Jag använder ju dessutom en subtank mini just nu och trivs med den, Men vill upp i lite i Watt

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Finns det nån e-cigg som inte ser muppig ut så att man slipper gömma sig/bara röka ensam?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Verkar som att Kanger subox inte ger ur korrekt watt heller.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Haha, har suttit på min plats sedan jag började, I början var det bara jag och en kollega till men nu är vi 4st så jag förstår ju varför dem säger nej. Sen så körde vi ju inte sub ohm i början heller så det var ju inte lika mycket rök.

Hmm inte adjustable allstå... Kanske blir en ändå iställer för Yihi M class, är ju ganska stor pris skillnad mellan dem två.

Jag använder ju dessutom en subtank mini just nu och trivs med den, Men vill upp i lite i Watt

Yihi M class har jag hört mycket bra om!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Intressant, men jag kör på ändå. 99% verkar nöjda ändå

Onödigt att chansa på att den inte börjar brinna när du laddar den över natten.
Även läst att eleaf använder väldigt billiga batterier i sina istick, jag hade inte vågat beställa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Avstängd

Jag vill att min mor ska sluta röka sin jävla marlboro röda som hon gjort i 40 år! Tror ni att det finns något som kan ersätta det "smakmässigt" samt nikotinmässigt, som inte är lika farligt. är e-cigg ett alternativ?

Vad är ett bra startkit som inte dödar henne (Hon har läst att de sprängs etc). Något kvalitativt helt enkelt.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Förut ja. Fick min från ny batch utan problem. Så skräm inte upp stackarn i onödan

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av MarkoV:

Jag vill att min mor ska sluta röka sin jävla marlboro röda som hon gjort i 40 år! Tror ni att det finns något som kan ersätta det "smakmässigt" samt nikotinmässigt, som inte är lika farligt. är e-cigg ett alternativ?

Vad är ett bra startkit som inte dödar henne (Hon har läst att de sprängs etc). Något kvalitativt helt enkelt.

E-cigg är ett mycket bra alternativ. För att hitta något som smaker precis som Marlboro röda kan jag väl bara säga att.. Det inte finns.. Men det finns många bra tobaks smaker och massa andra roliga smaker.
http://liquidvoyage.eu/index.php?id_product=31&controller=pro...
Här är ett riktigt bra startkit, de har en del bra e juice med, kolla in RY4 t.ex. RY4 är tobak med karamel.
De har en massa andra roliga smaker också. Börja med typ 18mg o är det för mycket så välj mindre.

Permalänk

Det har dykt upp en liten fråga som jag inte riktigt kan hitta något ordentligt svar på och många svar kan oftast vara en tolkningsfråga.

Som många säkert vet så inför fler och fler kommuner rökfri arbetstid för kommunanställda, vilket gör det förbjudet att röka på arbetstid och pauser med undantag för lunchrasten.
Men, hur ska man ställa sig till en sådan sak när det kommer till e-cigaretter?

Skulle inte vara helt fel att komma undan med att puffa på en e-cigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Säker på att det måste vara tobaks smak? Min mor ha rökt prince i 30 år och jag började med att köpa en e-cigg och tobaks smak vilket hon inte tyckte om alls, allt hon vill ha nu är jordgubbssmak.

Skrivet av Lightstar:

Det har dykt upp en liten fråga som jag inte riktigt kan hitta något ordentligt svar på och många svar kan oftast vara en tolkningsfråga.

Som många säkert vet så inför fler och fler kommuner rökfri arbetstid för kommunanställda, vilket gör det förbjudet att röka på arbetstid och pauser med undantag för lunchrasten.

Borde vara okej då det inte luktar illa eller direkt påverkar folk som passivt får in sig ångan förutom att det är nikotin.

Visa signatur

Permalänk

Fan, förbokade nyss en Youde Goliath V2....

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Fan, förbokade nyss en Youde Goliath V2....

Den verkar väl nice?

Permalänk
Skrivet av TeknikHemmet:

Den verkar väl nice?

Japp, tänkte att jag skulle låta bli att köpa nya delar denna månaden. men för 300:- är det svårt att motstå.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Nu tror jag att jag har hittat moden jag ska ha! En IPV mini 2. Går upp till 70w och är fortfarande rätt smidig. Ännu bättre är att esmokes hade den inne så ingen lång leveranstid heller Men nu är det bara tanken kvar. Funderar på en Atlantis v2 och en Delta 2 men tänkte självklart kolla med ni som kan mest. Läst nåt dåligt om nåt av dessa?

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Nu tror jag att jag har hittat moden jag ska ha! En IPV mini 2. Går upp till 70w och är fortfarande rätt smidig. Ännu bättre är att esmokes hade den inne så ingen lång leveranstid heller Men nu är det bara tanken kvar. Funderar på en Atlantis v2 och en Delta 2 men tänkte självklart kolla med ni som kan mest. Läst nåt dåligt om nåt av dessa?

Hört bra om båda, men hört bättre om Subtank Mini, men Atlantis v2 och Delta 2 är fortfarande riktigt bra om du ska köpa sub ohm clearo. Delta 2 är lite svårt att se hur mycket juice man har kvar dock..
Ska du ha en RTA så är Cthulhu RTA riktigt nice! Rätt billig för en authentic med.

Permalänk
Medlem

Var får man tag på en goliath v2 för 300:- ?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Hört bra om båda, men hört bättre om Subtank Mini, men Atlantis v2 och Delta 2 är fortfarande riktigt bra om du ska köpa sub ohm clearo. Delta 2 är lite svårt att se hur mycket juice man har kvar dock..
Ska du ha en RTA så är Cthulhu RTA riktigt nice! Rätt billig för en authentic med.

Subtank mini är förmodligen den bästa men jag har hört mycket gott om arctic och lemo från polare.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Subtank mini är förmodligen den bästa men jag har hört mycket gott om arctic och lemo från polare.

Lemo e rebuildable.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Lemo e rebuildable.

Sorry. det var maganus jag tänkte på

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Tips på nån bra cigg där man kan droppa i ett par droppar och röka. Sedan bara torka rent och testa en annan smak. Lite bökigt att göra med en kanger subtank mini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightstar:

Jag själv jobbar inom kommun. Nu har jag sådan tur att jag kan röka på min arbetsplats när som helst.
Men rökförbud är rökförbud. Imo.
Men du kan ju fortfarande ha dina 5min pauser varje timma att röka på. Dvs om du har ett stillasittande arbete.

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem

Folk frågar mig om huruvida tapeter/interiörer gulnar av nikotinet? Någon som har koll?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Folk frågar mig om huruvida tapeter/interiörer gulnar av nikotinet? Någon som har koll?

Det gör dem nog.

"Nikotin från cigaretter efterlämnar en oljig återstod som kan bli svår att få bort med bara tvål och vatten. Röken fastnar på ytor och ofta missfärgas tapet med en gul nyans ."

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har hört att "oljan" man laddar e-ciggs med innehåller ämnen som är farliga utöver nikotinet. Hurpass ligger det till där?

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag har hört att "oljan" man laddar e-ciggs med innehåller ämnen som är farliga utöver nikotinet. Hurpass ligger det till där?

Håll dig borta från billiga skit märken så är det nog inga problem

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Alltså, e-juice är ju inte en ofarlig produkt eller helt utan risker. Poängen med det är att det är betydligt hälsosammare än tobak.

Visa signatur

Permalänk

Tröttnade på min SVD iTaste som började bråka med avfyraren och köpte mig en Mark Bugs Wizard Apprentice Evolved II. Riktigt fin pjäs, fattar inte hur ett 18650-batteri får plats i den. Kör den med en Aspise Nautilus.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem

Vad ska man leta efter hos en bra e-cigg-apparat? Vilka är topprodukterna i prisvärdhet?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av lite_:

Jag själv jobbar inom kommun. Nu har jag sådan tur att jag kan röka på min arbetsplats när som helst.
Men rökförbud är rökförbud. Imo.
Men du kan ju fortfarande ha dina 5min pauser varje timma att röka på. Dvs om du har ett stillasittande arbete.

I feel you, det är totalförbud där jag är på vejping. Suger lite, men man klarar väl sig. (Jobbar med inom kommunen)

Skrivet av Gorian:

Jag vet att det är så om man röker vanliga cigg inne, men med elcigg har jag inte märkt något sånt, dock använder jag så låg nikotinhalt nu så.. (3mg)

Skrivet av Luminous:

Mjaa, njaa, jag skulle väl inte påstå det, Både PG och VG har kommit upp att vara näst intill ofarligt, vad som finns i just smakerna vet jag inte, Diacetyl är ett ämne som finns i vissa sämre juicer som inte är så bra för dig.. Men det är ytterst få vad jag har sett, tror Suicide Bunny har/hade det i sina juicer. Det är så sjukt mycket bättre för dig än rökning.

Skrivet av deadich:

Vad ska man leta efter hos en bra e-cigg-apparat? Vilka är topprodukterna i prisvärdhet?

http://liquidvoyage.eu/index.php?id_product=31&controller=pro...
Där har du ett fint starter kit, behövs bara juice Det är nog det bästa kittet för priset på marknaden, håller hög kvalité. Aspire kan sina grejer.