Permalänk
Skrivet av lite_:

Jag själv jobbar inom kommun. Nu har jag sådan tur att jag kan röka på min arbetsplats när som helst.
Men rökförbud är rökförbud. Imo.
Men du kan ju fortfarande ha dina 5min pauser varje timma att röka på. Dvs om du har ett stillasittande arbete.

Saken är den att pauser räknas in på arbetstiden, lunch är inte arbetstid.
Rökförbud är rökförbud, det kan jag hålla med om men med e-cigg är det mer en tolkningsfråga eftersom att det är ånga och alla förbud gäller inte alltid för det om det inte nämns specifikt e-cigg också.

Snus är fullt tillåtet men enligt mig luktar det mer och värre än e-cigg den tiden som dosan är öppen, så egentligen borde det inte vara några problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightstar:

Rökförbud är rökförbud, det kan jag hålla med om men med e-cigg är det mer en tolkningsfråga eftersom att det är ånga och alla förbud gäller inte alltid för det om det inte nämns specifikt e-cigg också.

Snus är fullt tillåtet men enligt mig luktar det mer och värre än e-cigg den tiden som dosan är öppen, så egentligen borde det inte vara några problem.

Stor chans att dem säger nej pga att dem inte har någon kunskap om det.

"Vi vet inte om det är farligt eller inte så du får tyvärr inte använda den" t.ex

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Mjaa, njaa, jag skulle väl inte påstå det, Både PG och VG har kommit upp att vara näst intill ofarligt, vad som finns i just smakerna vet jag inte, Diacetyl är ett ämne som finns i vissa sämre juicer som inte är så bra för dig.. Men det är ytterst få vad jag har sett, tror Suicide Bunny har/hade det i sina juicer. Det är så sjukt mycket bättre för dig än rökning.

Vill bara tillägga att PG kan vara "farligt". Speciellt om du är allergisk. Eftersom att det kan börja skadaandningsvägarna om man fortsätter vejpa trots allergin. Men det är framförallt just att PG är ellergiframkallande som jag tycker är lite tråkigt.

Och ja, det finns rapporter om det även utanför vårt användningsområde. Försöker ha så lite PG som möjligt när jag köper juice.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightstar:

Jag frågar alltid arbetskamraterna om de har något emot om jag vejpar men för det mesta går jag ut (jobbar på bottenvåning med altaner så inga problem för mig)

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Vill bara tillägga att PG kan vara "farligt". Speciellt om du är allergisk. Eftersom att det kan börja skadaandningsvägarna om man fortsätter vejpa trots allergin. Men det är framförallt just att PG är ellergiframkallande som jag tycker är lite tråkigt.

Och ja, det finns rapporter om det även utanför vårt användningsområde. Försöker ha så lite PG som möjligt när jag köper juice.

Ja, det har jag med hört, brukar också välja så hög VG som möjligt (Typ 80VG), men det är nog mest för att jag gillar det bättre. Hostar som fan om jag skulle ta en 60PG juice i en RDA. I tank går det bättre dock, då det är slutet system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Ja, det har jag med hört, brukar också välja så hög VG som möjligt (Typ 80VG), men det är nog mest för att jag gillar det bättre. Hostar som fan om jag skulle ta en 60PG juice i en RDA. I tank går det bättre dock, då det är slutet system.

Yea, jag kör 70/30 minst. PG är inget bra ändå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu dykte zampleboxen upp.

Här ska testas!

Permalänk
Medlem

Fick mina grejer idag och jag kan bara säga HERRE*ÄVLAR!!!!!!
Så bra alltså.
Synd att jag inte fick reda på detta tidigare.
Har inte tid längre med er, ska vejpa

Permalänk
Medlem

Taggar

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Vad skulle ni rekommendera för en relativ nybörjare, äger redan en E-cigg men den är riktigt klen.

Har läst genom många sidor i den här tråden och ser att många rekommenderar

Aspire Premium Kit (VV) och Aspire Platinum Kit, Sub Ohm Kit (VV)

Vad tycker ni, ska jag köra på någon av dom ovan och i så fall vilken eller ska jag satsa på något helt annat?

Äger nån sorts Ego? för tillfället som jag tror ligger på 1100mAH, köpte den förra sommaren och tycker den är riktigt klen, man får suga så man blir snurrig i huvudet.
För övrigt så röker jag nikotinfri e-juice.

Pengar spelar en stor roll, hamnar det under 500 så blir jag riktigt glad, men blir det bara något skit liknande den jag redan har så får jag helt enkelt gå upp till 700-800~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henka44:

Vad skulle ni rekommendera för en relativ nybörjare, äger redan en E-cigg men den är riktigt klen.

Har läst genom många sidor i den här tråden och ser att många rekommenderar

Aspire Premium Kit (VV) och Aspire Platinum Kit, Sub Ohm Kit (VV)

Vad tycker ni, ska jag köra på någon av dom ovan och i så fall vilken eller ska jag satsa på något helt annat?

Äger nån sorts Ego? för tillfället som jag tror ligger på 1100mAH, köpte den förra sommaren och tycker den är riktigt klen, man får suga så man blir snurrig i huvudet.
För övrigt så röker jag nikotinfri e-juice.

Pengar spelar en stor roll, hamnar det under 500 så blir jag riktigt glad, men blir det bara något skit liknande den jag redan har så får jag helt enkelt gå upp till 700-800~

Kör på det billigaste aspire-kitet. Den är perfekt för både mun och lunghits för nybörjare. Det är också en bra början för senare uppgraderingar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Henka44 Jag skulle köra ett aspire kit med nautilus mini, riktigt bra grejor, eller om du vill, en iStick 30 eller 50W med nautilus mini eller orginal.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Kör på det billigaste aspire-kitet. Den är perfekt för både mun och lunghits för nybörjare. Det är också en bra början för senare uppgraderingar.

Skrivet av xamber:

@Henka44 Jag skulle köra ett aspire kit med nautilus mini, riktigt bra grejor, eller om du vill, en iStick 30 eller 50W med nautilus mini eller orginal.

Det blir inte för klent igen då som det är för tillfället med den jag har? Är rädd för meningen "Den är perfekt för nybörjare" vill ju komma ifrån att behöva suga sig snurrig i huvudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henka44:

Det blir inte för klent igen då som det är för tillfället med den jag har? Är rädd för meningen "Den är perfekt för nybörjare" vill ju komma ifrån att behöva suga sig snurrig i huvudet.

Nej. Med tiden blir ju batteriet självklart klenare men det är bra batterier som håller i alla fall 6 månader. Vill du ha bättre än det så finns ju olika mods. IPV2 mini är en hyfsat billig variant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Nej. Med tiden blir ju batteriet självklart klenare men det är bra batterier som håller i alla fall 6 månader. Vill du ha bättre än det så finns ju olika mods. IPV2 mini är en hyfsat billig variant.

Jag tänkte på hela kombon, inte bara batteriet, effekten beror väl på "förångare" också, och lufthål osv.
Åter igen, du tror altså att jag kommer få MYCKET bättre effekt ur ovan nämnda produkt än min EGO C4 eller vad den nu heter.

Edit: Tror jag hittade den jag äger http://www.myvape.se/prissankta-produkter/ego-set-om-2x-e-cig...
Hur pass stor skillnad kommer det vara på min och ovan nämnda?

Permalänk
Skrivet av Irdeto:

Fick mina grejer idag och jag kan bara säga HERRE*ÄVLAR!!!!!!
Så bra alltså.
Synd att jag inte fick reda på detta tidigare.
Har inte tid längre med er, ska vejpa

Skrivet av Zyces:

Lite offtopic, men varför har ni båda exakt samma profilbild på Swec?
ONT: Sweden rock + vape = awesome

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Lite offtopic, men varför har ni båda exakt samma profilbild på Swec?
ONT: Sweden rock + vape = awesome

Fel vad dig faktiskt, Färgerna i rutorna stämmer inte överens

För övrigt så är det väl nya profil bilden för dem som ännu inte lagt till en egen?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Henka44:

Jag tänkte på hela kombon, inte bara batteriet, effekten beror väl på "förångare" också, och lufthål osv.
Åter igen, du tror altså att jag kommer få MYCKET bättre effekt ur ovan nämnda produkt än min EGO C4 eller vad den nu heter.

Edit: Tror jag hittade den jag äger http://www.myvape.se/prissankta-produkter/ego-set-om-2x-e-cig...

Natt och dag.
Vill du köra sub ohm funkar det paketet utmärkt det med dock.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Fel vad dig faktiskt, Färgerna i rutorna stämmer inte överens

För övrigt så är det väl nya profil bilden för dem som ännu inte lagt till en egen?

Det är väl random för alla som inte har profilbild antar jag. La inte märkte till det förän nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henka44:

Effekten kommer du definitivt att märka. Har inte ägt C4an själv men har haft liknande och det är som natt och dag. Nautilus Mini kommer du att vara nöjd med. Kvalitetsvejp. Subtank mini är ännu bättre men kostar lite mer. Om jag hade viljat komma så billigt undan som möjligt fast med så bra kvalitet som möjligt hade jag antingen tagit nautilus paketet eller något som det här.

http://esmokes.se/forangare/sub-ohm-clearomizer/kanger-subtan...
http://esmokes.se/kanger-kbox

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henka44:

C4 är extremt gammal teknik, förstår att du tycker den är kass. Varför vapear du 0 nic? Alltså, vad vill du åstadkomma med ditt vapeande?
Blir lättare att välja om jag vet det.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Tjenare allihopa så jag har blivit intresserad med att börja röka vape testat sådan här ego nybörjare paket och funderar på att gå upp till dom mer avancerade grejerna. Har en budget på runt 1000-1500 kr. Kollat lite reviews på Youtube och läst lite här men jag undrar vilken jag ska köpa och var ifrån jag ska beställa den här i Sverige eller i eu så länge jag får min produkt är jag glad :P. Har blivit intresserad av att köpa iTaste MVP3.0 men vet inte var jag ska beställa den ifrån eller om det är något att ha, några tips eller rekommendationer som någon skulle kunna dela med sig?

Permalänk

Ni som kör RDA, kolla in gruppen RBA coilbyggen på Facebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaren:

Tjenare allihopa så jag har blivit intresserad med att börja röka vape testat sådan här ego nybörjare paket och funderar på att gå upp till dom mer avancerade grejerna. Har en budget på runt 1000-1500 kr. Kollat lite reviews på Youtube och läst lite här men jag undrar vilken jag ska köpa och var ifrån jag ska beställa den här i Sverige eller i eu så länge jag får min produkt är jag glad :P. Har blivit intresserad av att köpa iTaste MVP3.0 men vet inte var jag ska beställa den ifrån eller om det är något att ha, några tips eller rekommendationer som någon skulle kunna dela med sig?

http://1life.dk/product/itaste-mvp-2725/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Henka44: Aspire nautilus mini har ett rätt bra luftflöde, som också är ställbart.
Kolla denna review'n Grimmgreen's review

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Gwaren: Kör en iStick 30 eller 50Watt med en nautilus mini, det är ett perfekt kit med bra högkvalitativa grejor, jag önskar jag skippade hela Ego och MVP fasen helt och började direkt med en sån setup.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av xamber:

@Gwaren: Kör en iStick 30 eller 50Watt med en nautilus mini, det är ett perfekt kit med bra högkvalitativa grejor, jag önskar jag skippade hela Ego och MVP fasen helt och började direkt med en sån setup.

iStick 50W med en nautilus.. HAHA
Möjligtvis om han ska uppgradera tank senare, men helt meningslöst nu.
Som jag sagt innan, iStick 50W är inte säker..

Permalänk
Medlem

Tack för länk

Skrivet av xamber:

Har kollat upp iStick 50 förut funderade på den sen läste jag att den hade en del problem till exempel att den kunde börja brinna från ingen stans om jag inte har fel.

Men tror jag får för en MVP 3.0 men vad för Dripper har ni att rekommendera?

Permalänk
Skrivet av Gwaren:

Tack för länk

Har kollat upp iStick 50 förut funderade på den sen läste jag att den hade en del problem till exempel att den kunde börja brinna från ingen stans om jag inte har fel.

Men tror jag får för en MVP 3.0 men vad för Dripper har ni att rekommendera?

Ska du ha den MVP med 30W så är det ganska klent o köra dripper på IMO. Derringer RDA är riktigt nice dock.

Permalänk
Medlem

Gjorde precis en beställning på 1life.dk
Vad betyder Dropshipping? Kryssa aldrig i den, va det ett misstag?