Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Hur menar du?

Det är lugnt listat ut det redan tror jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej.

Har ett paket från kanger med ett kanger emow VV och kanger mini protank 3. Köpte även ett paket utbytbara förbrännare.

Efter några dagar bara märker jag att förbrännaren blir seg att röka ur; antar att det har något att göra med juicen att göra. Läste lite om dry burn - något som fungerar till min modell? Eller finns det kanske något bättre sätt för att få bort klegget som fastnar inne i brännaren?
Är inte så insatt men det är tråkigt att behöva byta huvuden så ofta.

Kör huvudsakligen på 4.2V och 0.8ohms resistans.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Skrivet av reflect:

Hej.

Har ett paket från kanger med ett kanger emow VV och kanger mini protank 3. Köpte även ett paket utbytbara förbrännare.

Efter några dagar bara märker jag att förbrännaren blir seg att röka ur; antar att det har något att göra med juicen att göra. Läste lite om dry burn - något som fungerar till min modell? Eller finns det kanske något bättre sätt för att få bort klegget som fastnar inne i brännaren?
Är inte så insatt men det är tråkigt att behöva byta huvuden så ofta.

Kör huvudsakligen på 4.2V och 0.8ohms resistans.

Byt bännarna/coilsen.
De coilsen är inte gjorda för dry burn, då förstörs de helt.

Permalänk
Medlem

@TeknikHemmet: Okej.. Finns det inget annat knep jag kan använda? Känner att de borde ge lite mer än en vecka liksom.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

@MuffinManxD: Okej.. Finns det inget annat knep jag kan använda? Känner att de borde ge lite mer än en vecka liksom.

Finns bara två möjligheter. Byta förbrännaren eller bygga en coil.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Så nu vet jag och har bestämt mig vad jag ska köpa en sigelei 100w plus med 2st sony VTC4. Men det ända jag undrar är vad ska jag tänka på till min första coil build hur vet jag att min vape kommer klara den builden jag tänker köra? Finns det någon video som förklarar allt det här länk snälla lite orolig för läst om batterier som blivit överladdade och exploderat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaren:

Så nu vet jag och har bestämt mig vad jag ska köpa en sigelei 100w plus med 2st sony VTC4. Men det ända jag undrar är vad ska jag tänka på till min första coil build hur vet jag att min vape kommer klara den builden jag tänker köra? Finns det någon video som förklarar allt det här länk snälla lite orolig för läst om batterier som blivit överladdade och exploderat

Sigelein kommer inte att explodera. Den har vad jag vet alla skydd man kan tänka sig. Är din coil felbyggd på något sätt så kommer modden inte att fungera. Utan du kommer få en felkod i displayn som säger vad det är för fel.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Sigelein kommer inte att explodera. Den har vad jag vet alla skydd man kan tänka sig. Är din coil felbyggd på något sätt så kommer modden inte att fungera. Utan du kommer få en felkod i displayn som säger vad det är för fel.

Okej tack så mycket för att du svara suttit halva dagen och försökt hitta fakta och försökt lärt mig ohm law etc men får inte skiten att fastna i huvet, men tack för att du gav ett svar

Permalänk
Medlem

Sedan vad har ni för E juice att rekommendera att börja med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaren:

Sedan vad har ni för E juice att rekommendera att börja med?

Det är svårt att rekommendera juice eftersom allt beror på smak. Gillar du frukter eller godis så Mt Bakor Vapor. Custards Liquid Voyage, Vaping King och Suicide Bunny. Tobak så tror jag att Halo är mest populärt.

I en subtank mini vill du inte ha en högre VG ratio än 70.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Gwaren:

https://www.youtube.com/watch?v=BBpwZoxG3d0
https://www.fasttech.com/products/0/10012175/2066300-kuro-koi...
Såna e med nice, lättare o bygga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Det är svårt att rekommendera juice eftersom allt beror på smak. Gillar du frukter eller godis så Mt Bakor Vapor. Custards Liquid Voyage, Vaping King och Suicide Bunny. Tobak så tror jag att Halo är mest populärt.

I en subtank mini vill du inte ha en högre VG ratio än 70.

Okej ska kolla upp dom du sa

Permalänk
Medlem

Okej sådär coil tool har jag lagt till i kundvagnen redan för göra det lite lättare ska kolla videon ochså

Permalänk
Medlem

Har haft lite problem med att jag får lite juice i munnen ibland på Kangers egna coils. Ryktet går att dom har för lite bomull i sina egna coils. Nu testade jag att lägga bomull i den RDA man får med (0,5 ohm) och vilken skillnad.

Permalänk
Skrivet av Irdeto:

Har haft lite problem med att jag får lite juice i munnen ibland på Kangers egna coils. Ryktet går att dom har för lite bomull i sina egna coils. Nu testade jag att lägga bomull i den RDA man får med (0,5 ohm) och vilken skillnad.

Det är väl inget rykte, det är mer en sanning. Testat pancake wicking på Subtank?

Permalänk
Medlem

Kom på det viktigaste precis hur ska jag ladda batterierna skulle någon kunna länka en bra laddare för Sony vtc4?
Funkar den? http://esmokes.se/nitecore-i2-

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Det är väl inget rykte, det är mer en sanning. Testat pancake wicking på Subtank?

Nej, men det ska jag absolut testa nästa gång.
Tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaren:

Kom på det viktigaste precis hur ska jag ladda batterierna skulle någon kunna länka en bra laddare för Sony vtc4?
Funkar den? http://esmokes.se/nitecore-i2-

Ja den funkar men är slutsåld på esmokes. http://eu.nkon.nl/nitecore-intellicharger-i2.html beställ där istället, du kan även köpa batterierna där, pålitlig sida allt är 100% orginal. Skulle rekommendera att du köper 2 par batterier annars är du fucked när batterierna du har behöver laddas, såvida du inte kör med någon mod som endast tar ett batteri.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Ja den funkar men är slutsåld på esmokes. http://eu.nkon.nl/nitecore-intellicharger-i2.html beställ där istället, du kan även köpa batterierna där, pålitlig sida allt är 100% orginal. Skulle rekommendera att du köper 2 par batterier annars är du fucked när batterierna du har behöver laddas, såvida du inte kör med någon mod som endast tar ett batteri.

Okej tack så mycket för länken, jo jag ska köpa mina batterier där med så blir perfekt

Permalänk
Medlem

Nån som testat "husets blandningar" på lightyourfire.se?

Permalänk

Testade min första clapton coil. Kanske borde göra det fler gånger, för det här ser ju inte bra ut någonstans.. Men det funkar, o de funkar riktigt bra faktiskt 24g och 36g

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Testade min första clapton coil. Kanske borde göra det fler gånger, för det här ser ju inte bra ut någonstans.. Men det funkar, o de funkar riktigt bra faktiskt 24g och 36g
http://i.imgur.com/DoYso5G.jpg

Du får nog göra ett par försök till Wrapen ska vara nåååågot tightare

Exempel på en Fused clapton jag gjorde för ett bra tag sen

För att göra en riktigt bra clapton behöver du en skruvdragare utan det är det extemt jobbigt. Vitsen med clapton är ju att få en tight wrap så att juicen sugs in i coilen. Har du en dålig wrap så fungerar den inte som den ska.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Du får nog göra ett par försök till Wrapen ska vara nåååågot tightare

Exempel på en Fused clapton jag gjorde för ett bra tag sen
http://i.imgur.com/LjAX0rg.jpg

För att göra en riktigt bra clapton behöver du en skruvdragare utan det är det extemt jobbigt. Vitsen med clapton är ju att få en tight wrap så att juicen sugs in i coilen. Har du en dålig wrap så fungerar den inte som den ska.

Haha jag vet, wrappade det för hand, kan väl inte säga att jag är så nöjd
Kommer väl en update någon gång, kankse Fused clapton med skruvdragare nästa gång

Permalänk
Medlem

Clapton känns dock som att det är mer jobb än vad det är värt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Går dock att köpa färdigt om man nu vill det

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

www.Oddwolf.se säljer E-cigg med.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Känns lite så ja, tar längre tid och använder mer tråd, men får göra om det någon dag. Känns lite mesigt att köpa färdiga, roligare o testa sig fram, tillslut kanske man får till något.

Skrivet av razerrazer:

www.Oddwolf.se säljer E-cigg med.

De säljer ju bara skit där :S

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jkrx:

Jag kan lova dig att det är värt det en bra dual clapton i en dripper är en absolut smakbomb. Principen är enkel ju mer kontaktyta det är mellan juice och coil ju mer och fylligare ånga får du och ju mer smak blir det.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Testade göra om clapton bygget till en fused clapton, men gick åt helvete igen, så gjorde en dual coil istället..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Testade göra om clapton bygget till en fused clapton, men gick åt helvete igen, så gjorde en dual coil istället..
http://i.imgur.com/crFKFh7.jpg

Standard mig, jag klarar allt annat förutom sleepers, varje gång jag försöker så får jag nöja mig med en single coil istället

Fick min cthulhu i fredags och har inte slitit mig ifrån den sedan dess! Riktigt grym RTA måste jag säga.
Dock kom det ett till paket med exakt samma saker från e-damp idag och pengarna drogs igen... kommer ju kosta skjortan att sända tillbaka till Danmark och få en återbetalning. Eller kan jag använda frimärkena som redan sitter på paketett och bara sända tillbaka?

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB