Permalänk
Skrivet av TeknikHemmet:

De har typ bästa servicen någonsin, haha, la en order kl 00:03, så skickades den 00:43, fick den nästa dag.
Har lagt en beställning på en Authentic Cthulhu RTA tank från e-damp.dk har aldrig beställt där ifrån men får väl hoppas att det går bra.
Cthulhu RTA verkar som en perfekt RTA IMO. Hoppas den är så bra som jag har hört.
Massor med Airflow, bra byggyta, bra smak. Perfekt.

Oh, återkom gärna hur du tycker och tänker om tanken

Skrivet av jkrx:

De har förmodligen vapevärldens bästa service. Utan att överdriva.

Lär nog bli fler beställningar där ifrån så det är bra att veta

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Provat att bara ha båda ändarna i samma well? Du kan också prova att klippa ändarna på wicken till ett "V", då kan juicen snabbare flöda från wellen till coilen. Det ska inte vara så jättemycket motstånd när du drar igenom wicken, bara lite då du annars kväver coilen. Tänk också på att wicken bör vara så fluffig som möjligt och om du använder japansk ska alla "trådarna" gå åt samma håll och inte trassla sig, eftersom det är grejen med japansk bomull.

Tack, ska prova göra om den i eftermiddag. Kan va för tajt under coilen och för lite fluff. Med följande Kanger subtank bomullen kanske inte är lika känslig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Haha, vill också ha en Cthulu! Har ju inga RTAs än så du får kolla om den från e-damp är äkta.

De finns nämligen som retailer på deras egen hemsida
http://www.cthulhumod.com/official-retailers/
Så legit är det säkert, tänkte bara på e-damp, men verkar legit det med. Den fanns på 1life dk med men där var den dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

De finns nämligen som retailer på deras egen hemsida
http://www.cthulhumod.com/official-retailers/
Så legit är det säkert, tänkte bara på e-damp, men verkar legit det med. Den fanns på 1life dk med men där var den dyrare.

Nu måste jag lägga en beställning!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Har nu fått min Aspire Mini, men upplever ett drygt problem; jag får ont i halsen vid utandningen.

Någon som varit med om samma sak, och har tips på hur det kan reduceras?
Har bara testat en "juice" än så länge, så det kanske blir bättre med någon annan, mildare variant.

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Har nu fått min Aspire Mini, men upplever ett drygt problem; jag får ont i halsen vid utandningen.

Någon som varit med om samma sak, och har tips på hur det kan reduceras?
Har bara testat en "juice" än så länge, så det kanske blir bättre med någon annan, mildare variant.

Mindre nic och mindre PG på juicen brukar fixa detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Mindre nic och mindre PG på juicen brukar fixa detta.

Tack för svaret.
Bytte till en annan juice, och märker redan en stor skillnad.

Visa signatur

---

Permalänk

Vape-mail

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Vape mail idag från England!

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Underbart Hur tycker du den funkar? Sigelei 100w plus FTW
Det enda som suger lite är att när man ska ändra watten så går det alldeles för fort ibland, det är det enda negativa jag har, allt annat är ett stort PLUS med den

Permalänk
Skrivet av TeknikHemmet:

Underbart Hur tycker du den funkar? Sigelei 100w plus FTW
Det enda som suger lite är att när man ska ändra watten så går det alldeles för fort ibland, det är det enda negativa jag har, allt annat är ett stort PLUS med den

Jag har inte fått mina batterier än från 1life Så jag kan inte uttala mig ännu. Kliar allt gött i fingrarna kan jag säga

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Hur är storleken tycker du? Jag funderar på att köpa den men vet inte om den kommer vara för stor. Tycker min Cana mod30 är lite för stor att ha med ut redan.

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Hur är storleken tycker du? Jag funderar på att köpa den men vet inte om den kommer vara för stor. Tycker min Cana mod30 är lite för stor att ha med ut redan.

Här har du en bild som jämför de båda. Ursäkta det dåliga carbon wrappet, får göra om det någon dag, haha
Men där är Cana DNA30 o Sigelei 100w plus. Sigelein tar ju 2 18650 batterier istället för 1, så den är väldigt smidig för sin storlek.

Permalänk
Skrivet av TeknikHemmet:

http://i.imgur.com/T2x0DBp.jpg
Här har du en bild som jämför de båda. Ursäkta det dåliga carbon wrappet, får göra om det någon dag, haha
Men där är Cana DNA30 o Sigelei 100w plus. Sigelein tar ju 2 18650 batterier istället för 1, så den är väldigt smidig för sin storlek.

Den var inte så farligt stor som jag trodde den skulle vara. Skulle egentligen bara behöva 60-80w men verkar inte finns några vettiga chip/mods i det området. Får se om någon har en att sälja på facebook sidan

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Den var inte så farligt stor som jag trodde den skulle vara. Skulle egentligen bara behöva 60-80w men verkar inte finns några vettiga chip/mods i det området. Får se om någon har en att sälja på facebook sidan

Har hört bra om Smok xpro 80 men har inte använt den så vet inte.
Fick min Cthulhu idag, kommer nog bilder imorgon, jag låter den ligga i isopropyl i 24hr först o sen rengöra, sen bygga o sen bilder

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Antar du har sett MuffinManxD inlägg Jag har bara min Istick 50w att jämföra med, så den är ju enorm. Men det gör mig ingenting

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Min nya, authentic Cthulhu RTA!
Den funkar utmärkt, massor med airflow, riktigt bra smak, lätt att bygga.
Tycker den är jävligt snygg med!

Permalänk
Medlem

Vaaape

@TeknikHemmet:

Hejsan alla ramlade över tråden och måste såklart skriva =), jag själv har använt ecigg i flera år nu och min nuvarande rigg så att säga är en Hades mod med 26650 batteri och som puff uppe på kör jag med en Magma från paradigm. juicer som sitter svetsat i mig är självklart från Mount baker vapor och Halo. favorit plats att handla med nästintill bara bra utbud är esmokes.se

Månadens Joker juice blir helt klart Snake oil

Mvh amdx2

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Skrivet av AmdX2:

@MuffinManxD:

Hejsan alla ramlade över tråden och måste såklart skriva =), jag själv har använt ecigg i flera år nu och min nuvarande rigg så att säga är en Hades mod med 26650 batteri och som puff uppe på kör jag med en Magma från paradigm. juicer som sitter svetsat i mig är självklart från Mount baker vapor och Halo. favorit plats att handla med nästintill bara bra utbud är esmokes.se

Månadens Joker juice blir helt klart Snake oil

Mvh amdx2

Välkommen hit!
Nice setup där, Magman är as nice, smaken är ju bara gudomlig. Snake oil är jävligt god, trodde jag inte skulle gilla den då jag inte gillar lakrits men den var ju riktigt god endå

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

http://i.imgur.com/JIsGRCq.jpg
Min nya, authentic Cthulhu RTA!
Den funkar utmärkt, massor med airflow, riktigt bra smak, lätt att bygga.
Tycker den är jävligt snygg med!

Tycker det ser ut att vara jävligt lite med airflow på det lilla hålet Har dock inte kollat upp hur den är byggd

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Tycker det ser ut att vara jävligt lite med airflow på det lilla hålet Har dock inte kollat upp hur den är byggd

Det är två st. En på varje sida. Den har mer airflow än Subtank Mini på max airflow.
Ungefär 2.5x mer airflow än en Orchid typ.
Hålen ser kanske lite små ut på bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Det är två st. En på varje sida. Den har mer airflow än Subtank Mini på max airflow.
Ungefär 2.5x mer airflow än en Orchid typ.
Hålen ser kanske lite små ut på bilen.

Har du en subtank mini så du kan ta en bild tillsammans med chutulun?

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

@TeknikHemmet:

Tackar

Ja visst är den god va skeptisk som attans men väldigt lockande att prova nya saker en annan som är gudomlig att använda är kringles curse från halo

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Avstängd

Någon som testat Plenty Vaporizer? Den är väl egentligen till växtmaterial men det finns även "liquid pads" som är till för vätskor, ser ju ut att vara en ordentlig workhorse till maskin.

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Har du en subtank mini så du kan ta en bild tillsammans med chutulun?

Nej, tyvärr, testade skillnaden på min kompis Subtank Mini.
Menar du storleksmässigt eller lufthålmässigt? Jag kan göra en jämförelse på Orchid, Kayfun och Fogger v4 om du vill?

Permalänk
Skrivet av AmdX2:

@MuffinManxD:

Tackar

Ja visst är den god va skeptisk som attans men väldigt lockande att prova nya saker en annan som är gudomlig att använda är kringles curse från halo

Får testa några juicer från Halo, har du några favoriter?

Skrivet av cider123:

Någon som testat Plenty Vaporizer? Den är väl egentligen till växtmaterial men det finns även "liquid pads" som är till för vätskor, ser ju ut att vara en ordentlig workhorse till maskin.

Haha, vafan är detta? Ser ju ut som ett verktyg som är i verktygslådan istället för på skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Nej, tyvärr, testade skillnaden på min kompis Subtank Mini.
Menar du storleksmässigt eller lufthålmässigt? Jag kan göra en jämförelse på Orchid, Kayfun och Fogger v4 om du vill?

Menade mest lufthålsmässigt fast det kan ju vara mindre hål och bättre luftflöde ändå. Så glöm att jag frågade

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TeknikHemmet:

Haha, vafan är detta? Ser ju ut som ett verktyg som är i verktygslådan istället för på skrivbordet.

Hahah ellerhur.. Men den verkar bra om man läser recensioner av alla knarkälskare, bra luftflöde och så

Permalänk

Testade runt med Cthulhun på högre watt. 50W brukar funka fint, men testade 100W för skojs skull, den vekar på som fan, den funkar på 100W! Dock är det jävligt varm vape på 100W. Kör 0.5 ohm bygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Testade runt med Cthulhun på högre watt. 50W brukar funka fint, men testade 100W för skojs skull, den vekar på som fan, den funkar på 100W! Dock är det jävligt varm vape på 100W. Kör 0.5 ohm bygge.

Sigelein tappar dock ganska mycket watt på max. Tror det var 12W eller något sånt. Det jämnar ut wid 80 har jag för mig.

Visa signatur