Fråga ang. HBO Nordic

Permalänk

Fråga ang. HBO Nordic

Hej.

Jag köpte en månad HBO Nordic för att se om det var något att ha. Funkar helt okej tycker jag, även på slött mobilt bredband i skogen. Visst, kan inte aktivera "HD" men ser helt ok ut.
I alla fall så gjorde jag köpet med ett E-Kort som nog låg på 150kr. Den 14 juni skulle nästa betalning ske och jag glömde att säga upp kontot innan dess. Så den 14 juni får jag ett mail där det står att det betalningen inte gick igenom. Jag loggar då in och säger upp kontot, får ett bekräftelsemail där det står att tjänsten slutar fungera 14 juli. Alltså kan jag vara inne och kolla just nu och ända till 14 juli men har inte betalat något.
Hur funkar det? Är mitt konto uppsagt eller kommer det vid månadens slut påminna igen om att jag har en betalning som inte gått igenom?

Kan ju kontakta deras support och kolla med, men tänkte bara kolla här först vad ni tror. Jag överväger att binda mig 1 år och betala 79kr/månad.
Kan ju också passa på att fråga om någon annan använder tjänsten och vad ni i så fall tycker? Har det förbättrats sedan det var nytt?