Vad för saker kan man hitta på med en gammal dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2012

Vad för saker kan man hitta på med en gammal dator?

Har en dator med många år på nacken, den har ungefär en halv gigs ddr ram, en enkärnig athlon på 2.2GHz samt 150gb hdd.
Vad för roliga saker kan man ha den till? Nas vet jag men det har jag redan, vad mer finns det?
Finns det inget intressant gör den ju i alla fall en fin skrothög på tippen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Testa att göra en spelserver med den

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av M4rsian:

Har en dator med många år på nacken, den har ungefär en halv gigs ddr ram, en enkärnig athlon på 2.2GHz samt 150gb hdd.
Vad för roliga saker kan man ha den till? Nas vet jag men det har jag redan, vad mer finns det?
Finns det inget intressant gör den ju i alla fall en fin skrothög på tippen

om du lirar minecraft och vill lägga upp en liten server så du kan spela ihop med kompisarna på så funkar det utmärkt eller hosta något liknande som inte är så krävande

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Mar 2011

Den duger ju utmärkt när du bjuder över polare och ni spelar Dawn of War 40k...

Så vill du bli av med den och bor i närheten av gbg tar jag gärna emot den...

Skickades från m.sweclockers.com

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

En garagedator med musik och diagnostikprogram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jan 2012

arkadmaskin/ all världens emulatorer behövs ju inte mycket för att driva en sådan.

i7 2600k @ 4.2 | GTX 780 | Vengance 16GB | Z77A-GD80 | Define R4