Hon vill ha en stationär för jag har sagt åt henne att man får betydligt mer dator för pengarna jämför med en bärbar(som ändå blir en sladdtop efter 2 år).
Användningsområde
Egentligen ska den inte användas till något speciellt mer än surf, playkanaler, skype osv. Inget spelande förutom möjligtvis Mulle Meck om hon får barn på besök.
Jag vet att processorn är lite overkill för användningsområdet men tanken är att datorn inte ska behöva uppdateras på väldigt länge.
De funderingar jag har är Chassit: Följer det inte med några chassifläkar? Något annat förslag på chassi? Såg att det här chassit var rekommenderat i en liknande tråd. Skärm: Några erfarenheter? Bättre att köpa 24" för liknande pris?
ja det kanske har blivit det när jag hållit på och välja. Men det känns tråkigt att inte ta senaste proccessor generationen när man ändå ska köpa nytt. Vad ska jag nergradera då? Allt?
Ja det där chassit ser ju helt klart bättre ut.. Jag valde inte bulk på DVD brännaren för jag har begränsad tid till beställning och ihop byggnation. Därför tog jag bara saker som inet hade på lager.
Tack för feedback och tid