SweClockers drop!

Konstiga ljud från datorn. Sims 3!

Permalänk

Konstiga ljud från datorn. Sims 3!

Tjenare.

Drog hem The sims 3 igår och blev förvånad då jag lirade. På normala inställningar så låter det från datorn, tror det är GPUn som trollar på mig. Har ett hd 7970 så ja tror det ska klara av Sims alltså.

Men har nån av er någe förslag? Lillsyrran blir galen.

Tack på förhand.

(Söker på google, kommer skriva om jag hittar lösningen)

Permalänk
Medlem

Låter vad? ... fläkt? Coil whine?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av homosapie:

Tjenare.

Drog hem The sims 3 igår och blev förvånad då jag lirade. På normala inställningar så låter det från datorn, tror det är GPUn som trollar på mig. Har ett hd 7970 så ja tror det ska klara av Sims alltså.

Tack på förhand.

Som sagt, försök förklara hur det låter. Omöjligt för oss att gissa.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av homosapie:

Tjenare.

Tack på förhand.

Låter som om det är coilwhine du hör från kortet!! Har inget med och göra hur bra eller dåligt kortet ska klara spelet utan har och göra med kortet i sig, ibland kan det förvärras av hög fps speciellt om du tex sitter i menyer i spel och ej har vsync på. Inte mycket man kan göra åt det annat än och leva med det eller skicka in kortet för en rma.

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem

låter som fläktljud eller coil whine (tjut)?

kan ju vara så att spelet inte har ett fps cap och grafikkortet ligger o trycker max eller nåt

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

låter som fläktljud eller coil whine (tjut)?

kan ju vara så att spelet inte har ett fps cap och grafikkortet ligger o trycker max eller nåt

Mest troligt då han sa att han dessutom spelar på medelinställningar och Sims 3 är ju inte direkt det mest gpu krävande spelet så gör nog inte saken bättre.

Prova att slå på vsync om spelet har den inställningen annars kan du även slå på vsync via AMD catalyst drivaren!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Kanske är det hårddisken som knakar metalliskt.

Permalänk

Tack för alla svar! Jo, läste någe om Vsync efter lite efterspaning.

Nån som har någe idér om hur man fixar det via Catalyst?

Permalänk
Skrivet av homosapie:

Tack för alla svar! Jo, läste någe om Vsync efter lite efterspaning.

Nån som har någe idér om hur man fixar det via Catalyst?

Hitta en video med en snabb google sökning du kan se hur man gör här: http://www.youtube.com/watch?v=JjzKkXPPqOk

Visa signatur