Permalänk
Inaktiv

Gaminglaptop till kompisen.

Goddag,

Skulle försöka hjälpa polaren med att hitta en gaminglaptop, men lite osäker vilken som ger mest prestanda per krona.

Budgeten är satt till 10 000 kr, så jag vill hålla mig där. Jag har kikat en del på CDON/Webhallens egna laptops, Webhallen hade dock ingenting i dn prisklassen med CDON hade Thor Einride. Anledningen att jag kollade på dessa är att jag antar de dels saknar alla jobbiga program som Asus eller MSI exempelvis skickar med, men också mer prestanda per krona.

Men ge mig gärna lite förslag!

Permalänk
Medlem

Man spelar inte på en laptop.....

Permalänk
Medlem
Permalänk

Varför har han bett dig köpa den om du inte heller kan vilka modeller som är bra och inte?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daniel75:

Man spelar inte på en laptop.....

Nu hjälper det inte mig överhuvudtaget, samt att det inte är min. Men tack för att du la till en helt onödig kommentar.

Skrivet av jakob55:

Den verkar helt klart intressant, den får jag kika vidare på!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FinApelsin:

Varför har han bett dig köpa den om du inte heller kan vilka modeller som är bra och inte?

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut inte jag som ska köpa den, men han frågade om jag kunde komma med lite förslag. För att jag dagligen hänger här på forumet, samt att jag är insatt på den stationära biten, och han är inte insatt på någon del alls.

Vad alla var kaxiga idag då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Goddag,

Skulle försöka hjälpa polaren med att hitta en gaminglaptop, men lite osäker vilken som ger mest prestanda per krona.

Budgeten är satt till 10 000 kr, så jag vill hålla mig där. Jag har kikat en del på CDON/Webhallens egna laptops, Webhallen hade dock ingenting i dn prisklassen med CDON hade Thor Einride. Anledningen att jag kollade på dessa är att jag antar de dels saknar alla jobbiga program som Asus eller MSI exempelvis skickar med, men också mer prestanda per krona.

Men ge mig gärna lite förslag!

Lenovo Y500 är rätt prisvärd i mina ögon iaf.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=782572 lite klent i antal från komplett.

GT650 versionen på webhallen finns med för 9000kr om man loggar in.

Permalänk
Skrivet av anon168915:

Goddag,

Skulle försöka hjälpa polaren med att hitta en gaminglaptop, men lite osäker vilken som ger mest prestanda per krona.

Budgeten är satt till 10 000 kr, så jag vill hålla mig där. Jag har kikat en del på CDON/Webhallens egna laptops, Webhallen hade dock ingenting i dn prisklassen med CDON hade Thor Einride. Anledningen att jag kollade på dessa är att jag antar de dels saknar alla jobbiga program som Asus eller MSI exempelvis skickar med, men också mer prestanda per krona.

Men ge mig gärna lite förslag!

Jag hade helt klart gått för denna: Thor Einride

Sen är det bara att slänga in en lagringdisk om man vi ha mer utrymme men SSD > HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Goddag,

Skulle försöka hjälpa polaren med att hitta en gaminglaptop, men lite osäker vilken som ger mest prestanda per krona.

Budgeten är satt till 10 000 kr, så jag vill hålla mig där. Jag har kikat en del på CDON/Webhallens egna laptops, Webhallen hade dock ingenting i dn prisklassen med CDON hade Thor Einride. Anledningen att jag kollade på dessa är att jag antar de dels saknar alla jobbiga program som Asus eller MSI exempelvis skickar med, men också mer prestanda per krona.

Men ge mig gärna lite förslag!

Vill han ha 15,6'' eller 17,3''?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Nu hjälper det inte mig överhuvudtaget, samt att det inte är min. Men tack för att du la till en helt onödig kommentar.

Den verkar helt klart intressant, den får jag kika vidare på!

Jag tycker den verkar bra iaf, Jag har funderingar på att köpa en sån då jag åker hem på helgerna till mina föräldrar. Det är väldigt tråkigt att inte ha dator under helgen och jag kan inte släpa på en stationär...

Permalänk
Skrivet av anon168915:

Absolut inte jag som ska köpa den, men han frågade om jag kunde komma med lite förslag. För att jag dagligen hänger här på forumet, samt att jag är insatt på den stationära biten, och han är inte insatt på någon del alls.

Vad alla var kaxiga idag då.

Sorry inte meningen att låta kaxig <3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz