Permalänk
Medlem

Nät Agg ,,

Hejsan vet inte om det hör till detta ämne men skitsamma måste ha hjälp fort .. så här ligger det till..

Fick mitt nya chassi idag o efter lite pill med alla kort som skulle sitta i o fläktar skulle jag äntligen starta och var väldigt glad för detta nya chassi .. anledning till att jag snart gråter är för att när jag slog på strömmen blev det en blå flamma ur mitt nät agg .. o proppen i mitt rum gick ..

Detta är ju förstås en kortis men frågan är var i helvete den kom ifrån om nån har en aning skriv gärna .. börjar gråta snart!

Visa signatur

"Jag drömde att jag laddade ner linux" -oniac

Permalänk
Medlem

ZeniX ända anledningen jag kan tänka mig är att switchen bak på ditt nätagg står på 115V och det isf kan ha tatt med sig din hårddisk och liknande... om du har tur... funkar ditt nätagg...

...

Visa signatur

Don't let the time pass waiting for the answers...
Bättre att se dum ut än att vara dummare än man ser ut!

"Man måste ju fan anstränga sig för att höra ditt mekk" /Martinuz

Permalänk
Medlem

Den står inte på 115 volt när jag försökte starta den med nytt nät agg stog den bara o klickad o cd rom´en blinkade lite

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan va vad som helst.. börja från början..med
1 st processor, 1 minne, 1 grafikkort,, får du bild då så är det inga problem... om inte så är nåt av det paj troligtvis mobot...

Visa signatur

Don't let the time pass waiting for the answers...
Bättre att se dum ut än att vara dummare än man ser ut!

"Man måste ju fan anstränga sig för att höra ditt mekk" /Martinuz

Permalänk
Medlem

Låter mycket suspekt. Om något kretskortsliknade låg emot metallen eller om du kopplat fel borde ju automatsäkringen gått i nätagget.. Den är mycket känslig och utlöser så fort nåt jäkelskap är på gång.

Låter som ett ganska trasigt nätaggregat. Vet inte hur men man tycker att du borde få ersättning för de prylar i datorn som eventuellt gått sönder. Ring och hör med de som du köpt lådan/nätaggregatet från.

Vad var det för låda/agg förresten?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Vet inte vad lådan heter de har den på pcbutiken.com med fördig monterat fönster lite budget chansar jag på iaf nätagget är ett chieftec 300w .. testade med det far min har det var då det klickade och dioderna i cd romen blinkade väldigt svagt ..

Visa signatur

Permalänk

Hoppas inte min XBOX rök nu också Zenix

Permalänk
Medlem

Ingen fara med den vettu .. Kan ju bara spela det nu hehe den får du aldrig tillbaka!

Hmm nåt hände med farsans dator oxå får ingen bild på hans men den startar iaf ? nån som har en aning .. dioderna på mobot lyser rött dock!

Visa signatur