Mac Mini Med Haswell ?

Permalänk
Medlem

Mac Mini Med Haswell ?

Jag vill ha en Mac Mini som HTPC i vardagsrummet. Men det jag funderar på, om jag köper en i morgon, kommer den då med Haswell om typ 3 veckor ? Är det någon som hört något om dom kommer eller när dom kommer uppgradera Mac Mini'n med Haswell ?
Tråkigt att köpa något och en månad efter kunde fått något bättre (även om det är en liten uppgradering mot Ivy Bridge) för samma peng.

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem

Finns inte så värst mycket rykten, men det ser inte ut att vara orimligt att en ny dyker upp den närmsta tiden..

http://buyersguide.macrumors.com/#Mac_Mini

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Vänta och se skulle jag säga. Då kan du vara säker

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Skrivet av RiFTER:

Jag vill ha en Mac Mini som HTPC i vardagsrummet. Men det jag funderar på, om jag köper en i morgon, kommer den då med Haswell om typ 3 veckor ? Är det någon som hört något om dom kommer eller när dom kommer uppgradera Mac Mini'n med Haswell ?
Tråkigt att köpa något och en månad efter kunde fått något bättre (även om det är en liten uppgradering mot Ivy Bridge) för samma peng.

Jag skulle tro att en ny kommer dyka upp när som helt antagligen i samband med att Apple tillkännager rMBP osv, eller så kan du ha otur att dom kanske väntar till SoC kommer till stationära datorer, dock så har dom kört på mobila plattformar länge men vem vet dom kanske byter, känns dock inte troligt för då kommer den kunna konkurera med nya Mac Pro. så håll i pengarna tills dom har presenterat nya bärbara alternativt nya stationära!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||