Söker gammalt spel (Ekorrar spelar Tennis)

Permalänk
Medlem

Söker gammalt spel (Ekorrar spelar Tennis)

För länge länge sedan spelade jag ett spel där man var små ekorrar som spelade tennis. Det kan säkert ha varit med som ett Shareware på en PC Gamer CD eller så, men i spelet var man som sagt en ekorre som spelade tennis på en helt vanlig tennisbana. Man spelade för att vinna pokalen i "Acorn Cup", jag tror att det fanns möjlighet att låsa upp andra kupper om man ville men det gjorde jag aldrig. Spelet gav stöd för split-screen mode och varje gång det hände något regelmässigt gav en rolig smurfröst kommentarerna som "Duce!" och andra tennistermer.

Jag har försökt googla det hela, men jag hittar det inte. Känner någon till det gamla spelet eller var jag kan få tag på det igen? Kanske till och med har vi någon utvecklare här på forumet som varit inblandad i det på något vis? Det skulle vara stört kul att spela det igen.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Vet inte vilket spel du menar, men jag bjuder på några minuter google skills och chansar på Tennis Critters?

http://games.softpedia.com/progScreenshots/Tennis-Critters-DE...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Vet inte vilket spel du menar, men jag bjuder på några minuter google skills och chansar på Tennis Critters?

You got mad skills bro! Tack som fan

...Jasså, man var 'chipmunk' och inte 'squirrel'. Det måste varit det som sabbade hela min research.

[edit]
Du råkar inte veta hur man får tag på fullversionen? Läser att det inte verkar gå att köpa fullversionen som det var tänkt.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanananaBatman:

You got mad skills bro! Tack som fan

...Jasså, man var 'chipmunk' och inte 'squirrel'. Det måste varit det som sabbade hela min research.

[edit]
Du råkar inte veta hur man får tag på fullversionen? Läser att det inte verkar gå att köpa fullversionen som det var tänkt.

Hehe jag tänkte att eftersom du inte hade hittat spelet så var det antagligen nåt annat än ekorrar/squirrels. Nope, vet inte mer än så.