temporärt undervattens hus till actioncamera

Permalänk
Medlem

temporärt undervattens hus till actioncamera

Hej!

Jag har en contour roam som är vattentät ner till 1 meter utan något extra hus. Jag tänkte införskaffa ett under min vistelse i usa då det är mycket billigare här jämnfört med sverige. När jag landat och kommit till butiken så är alla slutsålda och jag åker på onsdag så jag hinner inte beställa på nätet och skicka till hotellet så jag får beställa från ebay. Jag har andra kameror som jag heldre lägger pengarna på men det är kul att få lite andra vinklar som man kan klippa in därför är jag lite snål på den kameran.

Det jag undrar nu är om det finns någon tillfällig lösning så att man kan gå ner djupare än den metern utan hus. Har tänkt tanken lite med zipbags men då kommer man inte se något på filmen... Det vi ska göra är att hoppa från klippor och lite sånt så det ska helst sitta ganska bra.

Är det någon som har någon ide? Jag kommer att ha ca 5 timmar hemma från att jag landat tills det att jag åker vidare på nästa resa så det ska helst vara något som är enkelt att få tag på snabbt och billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av virre567:

Hej!

Jag har en contour roam som är vattentät ner till 1 meter utan något extra hus. Jag tänkte införskaffa ett under min vistelse i usa då det är mycket billigare här jämnfört med sverige. När jag landat och kommit till butiken så är alla slutsålda och jag åker på onsdag så jag hinner inte beställa på nätet och skicka till hotellet så jag får beställa från ebay. Jag har andra kameror som jag heldre lägger pengarna på men det är kul att få lite andra vinklar som man kan klippa in därför är jag lite snål på den kameran.

Det jag undrar nu är om det finns någon tillfällig lösning så att man kan gå ner djupare än den metern utan hus. Har tänkt tanken lite med zipbags men då kommer man inte se något på filmen... Det vi ska göra är att hoppa från klippor och lite sånt så det ska helst sitta ganska bra.

Är det någon som har någon ide? Jag kommer att ha ca 5 timmar hemma från att jag landat tills det att jag åker vidare på nästa resa så det ska helst vara något som är enkelt att få tag på snabbt och billigt.

Det blir ju lite lurigt eftersom Contour har gått i konkurs och hyllorna inte fylls på.
Jag hade försökt med ett universalhus av pås modell, de säljs ju till och med på Kjell o Company. Men om det var ett sånt du mena med zipbag och inte trodde det fungerar så vet jag inte.

Jag hade nog i ditt läge resonerat så här,
Vill jag verkligen filma detta? Är undervattens bilder avgörande för projektet? Är det once in a Lifetime?
Om svaret är ja på alla tre så hade jag köpt en ny tex Gopro, Sony eller Contours värsting om du hittar den.
du kan ju alltid sälja den sen och i USA är de billigare så du kanske går plus minus noll.

Permalänk
Medlem

tror det kan bli svårt att få tag på ett vattentät hus till contour då de som jag förstår det har gått i konkurs.
att då byta ut den/uppgradera den till en Go Pro skulle ge den lite mer valmöjligheter då företaget faktiskt fortfarande säljer tillbehör.

själv äger jag en Gopro Hero 3 silver, som kan gå ner en bra bit under ytan. (har inte testat djupare än 2m men det ska jag göra.)
vet personer som använt den till dykning och till allmän hoppning så det borde gå bra.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Att dom har konkat är helt fel, dock har dom bytt investerare och bank vilket resulterat i ett driftstopp.

Svar på din fråga har jag ej men att hitta tillbehör ska inte vara svårare än förr då många leverantörer visste om stoppet och bunkrade upp lite extra..

Visa signatur

NR200P. 5700X3D. ASUS B550-I. 32GB 3600 CL16.
RTX 3070.

Permalänk
Medlem

Hehe, trodde du menade hus som i bostad :3

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | NH-L12S | Corsair Vengeance 2x16GB 6000Mhz CL30 | Samsung M.2 2TB | ASUS ROG STRIX B650E-I Gaming WIFI | ASUS RTX 4070 Super | Corsair SF750 | Fractal Design Ridge |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tängman:

Att dom har konkat är helt fel, dock har dom bytt investerare och bank vilket resulterat i ett driftstopp.

Svar på din fråga har jag ej men att hitta tillbehör ska inte vara svårare än förr då många leverantörer visste om stoppet och bunkrade upp lite extra..

så det var så det var, blir lätt snårigt med ekonomi.
men varför göra ett driftsstopp? tyder på att något inte går som det ska...

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

tror det kan bli svårt att få tag på ett vattentät hus till contour då de som jag förstår det har gått i konkurs.
att då byta ut den/uppgradera den till en Go Pro skulle ge den lite mer valmöjligheter då företaget faktiskt fortfarande säljer tillbehör.

Sprid inte rykten du googlat om först.
Inte KK:
http://www.freeride.se/content/7562/
KK:
http://www.geekwire.com/2013/contour-closes-seattle-hq-surpri...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tängman:

"Byta bank", "Driftstop" eller "Konkurs" huvudsaken är att firman gått i toaletten

Att försäljare skulle ha "bunkrat upp" vill jag nog se en källa på för jag tror dig inte. Om företag gjorde så skulle ju de också gå i toaletten. TS sa ju att de var slut.
Skulle du köpa in fler från ett företag som säljer så dåligt att det går omkull speciellt eftersom alla andra företag kämpar med att hålla lagervolymer så lågt det bara går?

Saab gick inte heller i konkurs, de hade driftstopp och bytte investerare o bank.