Permalänk
Medlem

Byte av graffekortkylare på 670 FTW

Tjena!

Bytte stockkylaren på mitt gtx 670 FTW för en vecka sen då det lät förjävligt när kortet varvande vid hög belastning.

Tänkte slänga upp lite bilder på detta.

Det roliga med 670 FTW är att det är 670 i 680 referens.

Arctic Cooling Accelero Twin turbo 2 sänkte tempsen med cirka 20 grader och hörs knappt

[b]80 GRADER TILL 54]

Specs i övrigt:
3570K (stock än så länge)
Asus P8Z77-V LX
Corsair 8 GB 1600 MHz (höga)
Bitfenix Shinobi (inte prodigy) med fönster
500 GB seagate Barracuda 7200 rpm
650 W nätagg från corsair.

Ber om ursäkt för dåliga telefonbilder

Byte av graffekortkylare på 670 FTW

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Entusiast

Väldigt ful om jag får tycka till. Men i slutändan handlar det ju egentligen om vad den åstadkommer... vilket garanterat är att den är avsevärt mycket tystare och kyler bättre

Permalänk
Medlem

Referenskylaren som är så sexig ;<

Permalänk
Medlem

Blev det någon temperatur ändring eller låter det enbart mindre?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

Blev det någon temperatur ändring eller låter det enbart mindre?

20 grader mindre och hörs knappt!

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Det där väl inget Prodigy heller.

Permalänk
Medlem

3slot ish nu

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk

...du råkar inte spionera på mig eller något, kollade igår på just denna kylare till mitt 670. Skämt åsido, är du nöjd, vart köpte du kylaren? ^^

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulketchup:

...du råkar inte spionera på mig eller något, kollade igår på just denna kylare till mitt 670. Skämt åsido, är du nöjd, vart köpte du kylaren? ^^

Inet. https://www.inet.se/produkt/5321958/arctic-cooling-accelero-t...

Jag är nöjd som aldrig förr. Dras fläkten upp från 30% till 80% hörs det knappt att den varvar upp. Att den håller mitt 670 som körs på 1215 MHz för den mesta delen av tiden på 54 grader är rätt maffigt.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

3slot ish nu

Nja. Faktiskt inte. Klämde in brorsans gtx 460 som ett dedikerat PhysX kort och för mera kraft i foldning. Funkade fin fint förutom att kylarn till hans kort låter som en jet motor. Blir att köpa en till grym kylare ;).

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Jubileumsmästare

Funderar själv på att införskaffa två sådana till mina 680s, var de några svårigheter eller var de typ som att byta processorkylare?

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumBumX:

Funderar själv på att införskaffa två sådana till mina 680s, var de några svårigheter eller var de typ som att byta processorkylare?

Det är pilligare än att byta processorkylare det kan jag garantera.
Men svårigheter är det absolut inte. Något jag inte nämnde i galleriet var att det behövs suddgummi. Detta behövs för att rengöra Vram chippen. Det känns lite osäkert jag vet men det fungerar kanon. Tar man bara sin tid så går det bra.

ANG SLI:
Jag snodde min brorsas 460 och satte under mitt 670 som ett dedikerat PhysX-kort. poängen här är att mitt 670 med finfina kylaren blev bra mycket varmare. (10 grader +)

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Obolla:

Det är pilligare än att byta processorkylare det kan jag garantera.
Men svårigheter är det absolut inte. Något jag inte nämnde i galleriet var att det behövs suddgummi. Detta behövs för att rengöra Vram chippen. Det känns lite osäkert jag vet men det fungerar kanon. Tar man bara sin tid så går det bra.

ANG SLI:
Jag snodde min brorsas 460 och satte under mitt 670 som ett dedikerat PhysX-kort. poängen här är att mitt 670 med finfina kylaren blev bra mycket varmare. (10 grader +)

Ja är ju som sagt sugen men känner mig ändå lite osäker på att ja ska förstöra något... Menmen jetmotorn i form av referenskylare blir ganska jobbig efter ett tag.
Ang tempen bryr ja mig inte så mycket då ja inte är intresserad i överklockning, bara att de blir tyst så är ja nöjd!

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumBumX:

Ja är ju som sagt sugen men känner mig ändå lite osäker på att ja ska förstöra något... Menmen jetmotorn i form av referenskylare blir ganska jobbig efter ett tag.
Ang tempen bryr ja mig inte så mycket då ja inte är intresserad i överklockning, bara att de blir tyst så är ja nöjd!

Att det blir tyst kan jag också garantera. Ta det försiktigt bara. Jag säger slå till.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk

send me das referens khüüler!!