Tablet istället för bärbart? Ordbehandling

Permalänk
Medlem

Tablet istället för bärbart? Ordbehandling

Hej!

Jag sitter just nu på en lite mer upgraderad version av en Macbook Pro 13" sen 2011. 240 gb intel 520 SSD samt 8gb ram som jag använder för ordbehandling, surf och spel. Datorn var nyligen inne på service och fungera bra för surf och ordbehandling. Dock är det dags för mig att köpa nytt. Jag spelar nämligen en hel del. Därför ska jag köpa en stationär pc - men behöver bärbarheten för sista året på universitetet. Med tanke på att jag pluggar har jag heller inte världens största budget. Jag har kikat runt lite och jag kan få ut ca 9-9.5 k för min Macbook Pro - Fint. Blir en hyffsat bra dator om jag lägger 2k till. Men nu till min fråga - Finns det någon på detta forum som använder eller har vanan av att använda en tablet till ordbehandling "on the go"? Drar mig nämligen för att köpa en bärbar till efter att jag sålt denna.

Fred ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragegard:

Hej!

Jag sitter just nu på en lite mer upgraderad version av en Macbook Pro 13" sen 2011. 240 gb intel 520 SSD samt 8gb ram som jag använder för ordbehandling, surf och spel. Datorn var nyligen inne på service och fungera bra för surf och ordbehandling. Dock är det dags för mig att köpa nytt. Jag spelar nämligen en hel del. Därför ska jag köpa en stationär pc - men behöver bärbarheten för sista året på universitetet. Med tanke på att jag pluggar har jag heller inte världens största budget. Jag har kikat runt lite och jag kan få ut ca 9-9.5 k för min Macbook Pro - Fint. Blir en hyffsat bra dator om jag lägger 2k till. Men nu till min fråga - Finns det någon på detta forum som använder eller har vanan av att använda en tablet till ordbehandling "on the go"? Drar mig nämligen för att köpa en bärbar till efter att jag sålt denna.

Fred ut!

Jag tycker ju att ett riktigt tangentbord känns som ett krav för ordbehandling men om det snarare handlar om att anteckna lite är det väl en annan sak.