Använder du Google+ ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Whatever you say jack your the master race

Highlander!

On topic: Använder Google + bara till automatisk backup av mina bilder. Inget annat...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Njae. Vi har en grupp för kursen vi läser där vi diskuterar uppgifter då och då, men annars inte. Man har häftiga funktioner i Google+ men man nyttjar det inte på rätt sätt. Informationen som man blir presenterad är otroligt rörig och det krävs ofta många klick för att komma någonvart. Känns även som man missar mycket av saker som skrivs. Otydligt. Rörigt. Jag ser annars ingen anledning att använda Google+ då Facebook täcker alla behov av denna typ av sajt. Och Facebook har redan satt sig och används faktiskt av folk, till skillnad från plus.

Permalänk
Medlem

Jag gillade det i början, mycket intressanta artiklar och grejer som länkades och inga bilder på mat och barn.
På senare tid har det dock närmat sig Facebook, fast istället för bilder på mat och barn så är det screenshots från mobiltelefoner och väderprognoser för hela slanten.
Blir allt mer sällan att jag kikar in.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoNamesWayne:

Nej. Har typ en vän som använder det. Har loggat in en gång och det var även sista. Flopp.

Själv använder jag nu inte Facebook men Google+ är ingen flopp.

Youtube till att börja med.
Mobiltelefoner i prisklassen 1-5000kr har i princip bara Google som os förutom windosphone skiten som ingen använder samt iphones som håller sig under 15% när det kommer till försäljning detta kvartalet och förmodligen under 25% av totalt användande om jag får gissa.
De har möjligheten till att tvinga på folket skiten samt resurserna till att göra det bra om de vill.

ICQ var inte dåligt men ändå tog MSN över.

Vi får väl avvakta och se, låt det gå 2-3 år till får vi väl se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Att Google försöker tvinga mig att registrera mig på Google+ för att använda YouTube m.m. gör mig bara mindre villig att göra det.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Att Google försöker tvinga mig att registrera mig på Google+ för att använda YouTube m.m. gör mig bara mindre villig att göra det.

Jag antar att det beror på att YouTube använder sig av ett nytt kommentarsflöde, som arbetar tillsammans med systemet på Google+. Men då måste du ju såklart vara inloggad på ditt Google-konto. Om du inte vill använda Google+, gör det då inte. Det är ett fritt val, men du måste tydligen aktivera det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Japp, det är ju ljusår bättre än FB förutom på två punkter.
Skapa omröstningar och antalet användare.

Skulle vilja stänga mitt FB-konto, men en grupp och chatten håller mig kvar än så länge, finns några jag vill kunna chatta med som inte insett hangouts storhet än.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."