Permalänk
Medlem

VRAM Usage program?

Hej Sweclockers!

Det är så att jag undrar om det finns något bra program som man kan se sin gpu usage på. Att man ser liksom hur mycket VRAM man använder när man spelar.

Säg till mig bara om jag behöver flytta tråden för jag visste inte vart jag skulle lägga den!

Permalänk
Medlem

MSI Afterburner har monitor-funktioner för VRAM och lite annat skoj.

Permalänk
Medlem

De mest populära är ju MSI Afterburner eller EVGA Precision, de är igentligen överclockningsprogram med funkar bra som monitoring software.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Hej Sweclockers!

Det är så att jag undrar om det finns något bra program som man kan se sin gpu usage på. Att man ser liksom hur mycket VRAM man använder när man spelar.

Säg till mig bara om jag behöver flytta tråden för jag visste inte vart jag skulle lägga den!

Du borde utan tvekan ladda ner Hwinfo64 (eller 32 beroende på systemet ditt) samt ladda ner "generic log viewer"
Har testat många setups men detta fungerar bäst enligt mig.

http://www.hwinfo.com/
http://www.hwinfo.com/forum/Thread-LogViewer-for-HWINFO-is-av...

när du startar hwinfo, klicka i "sensors only", sedan "Start logging"
starta sedan log viewer och öppna logfilen som skapades av "start logging" Detta efter att du gjort vad du vill göra och klickat "stop logging"

Lycka till!

exempel från när jag körde Bf4 beta

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk

Jag kör GPU-Z om jag bara vill kolla i efterhand vad den maximala Minnesanvändningen var

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB