Permalänk
Medlem

Tangentbord till Mac!

Tjeenare alla Sweclockers, hoppas ni har en trevlig kväll!

Ja, nu är det så att det är dags för mig att bygga mig lite utav en setup! Jag har dator, mus och skärm(Ni hittar specsen nedanför). Men det är en sak jag saknar, det är ett tangentbord! Så nu är jag på jakt efter ett T-bord! Jag har letat och letat och har kommit fram till två stycken olika.
Det ena är ett vanligt trådlöst plain Apple tangentbord, det skulle passa till min setup och det är också najs att det är trådlöst, men jag är ändå inte säker. Jag har också hittat Steelseries Apex RAW vilket verkar vara ett väldigt trevligt tangentbord för ett rimligt pris, och det funkar också (tror jag) bra ihop med en Mac, vilket jag har. Jag tar också gärna emot andra förslag för tangentbord till Mac, kanske du har något?
Jag tackar i förhand för svar, jag hoppas någon i framtiden också kommer ha nytta av denna tråd!

Ha en trevlig fortsatt kväll!

Apple: http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/till-din-mac/mss-och-tangentbord/apple-wirelesskeyboard/160756.6001/
Steelseries: http://www.netonnet.se/art/dator/kringutrustning/speltillbehor/tangentbordstandard/steelseries-apexraw/182931.5628/

MVH,
Jakob Fogelberg

Permalänk
Medlem

Köpte Apex RAW för en tid sedan och lämnade tillbaka det. Billig byggkvalité och knapp som fastnade när man tryckte ner den.
Inget tangentbord jag rekommenderar iaf...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Köpte Apex RAW för en tid sedan och lämnade tillbaka det. Billig byggkvalité och knapp som fastnade när man tryckte ner den.
Inget tangentbord jag rekommenderar iaf...

Hmm... Det lät inte så lockande direkt... Ska dra upp till Stockholm nästa fredag, ska då tillsammans med en kompis gå och klämma lite på den! Men jag överger den inte, personligen tycker jag den är riktigt smexig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeF:

Hmm... Det lät inte så lockande direkt... Ska dra upp till Stockholm nästa fredag, ska då tillsammans med en kompis gå och klämma lite på den! Men jag överger den inte, personligen tycker jag den är riktigt smexig!

Tyckte också den såg fin ut på bilderna.. Sen när man höll i den.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av JackeF:

Kan ju säga att Apples tangentbord är det bästa du får tag på med lågprofil. Så att kolla på något annat om du ska ha ett lågprofil tangentbord är ingen idé.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Kan ju säga att Apples tangentbord är det bästa du får tag på med lågprofil. Så att kolla på något annat om du ska ha ett lågprofil tangentbord är ingen idé.

Nä, jag vet men jag är mest ute efter en snygg design och att den funkar med Mac, så om du har något fint tangentbord hemma skulle du gärna kunna länka det! Jag har absolut inget emot mekaniska tangentbord men jag vet inte om det finns några som vill samarbeta med Mac..

Permalänk
Medlem

Fördelen med att köpa Apples Wireless Keyboard är att du får rätt layout för OS X, kan vara värt att tänka på. Sen är det ju inget fel på designed heller, som du verkar lägga stor vikt i.

Visa signatur

MacBook Pro Retina 2013:
2,8 GHz (3,3 GHz) Dual-Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3L
256 GB PCIe-baserad flashlagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taloma:

Fördelen med att köpa Apples Wireless Keyboard är att du får rätt layout för OS X, kan vara värt att tänka på. Sen är det ju inget fel på designed heller, som du verkar lägga stor vikt i.

Jo, jag är väl en sådan som tänker mer på design än funktion i första hand... Det kan väl både vara en fördel och en nackdel..

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Alla mekaniska tangentbord jag testat har fungerat ned min gamla macbook, så det ska inte vara några problem.

Corsair k65 är ju rätt snyggt, det kanske vore något?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Din Mac kommer acceptera alla tangentbord, men det du inte får på alla är en Fn-tangent som är bra att ha om du vill (eller inte vill) använda de inbyggda funktionerna (alla F-tangenter alltså)

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Att inte ha ett Mac tangentbord till en Mac dator måste väl ändå anses som våldtäckt ?!

//HensoN

Permalänk
Medlem

Har nu bestämt mig för att det blir ett Apple Keyboard då jag känner att det skulle se bättre ut och vara smexigare i min setup.
Och då jag återigen inte är en extrem gamer (och kommer troligtvis inte kunna bli då jag har en Mac). Dessutom är Apple Keyboardet jävligt skönt att skriva mycket på. Jag tackar till alla som skrev på tråden och hoppas någon kommer ha nytta av denna tråden i framtiden.

Mvh,
Jakob

Permalänk

Det finns ju även mekaniska tangentbord gjorda för mac. Om du är på jakt efter något som inte är lågprofil.
http://matias.ca/products/