Permalänk

Min ratt fungerar inte!

Tjena, jag tänkte bara fråga om någon kanske vet varför min ratt inte funkar, det är en Logitech Driving Force GT och den fungerade när jag packade ner den i originallådan för någon månad sen men nu tog jag precis upp den igen och tänkte spela lite men den sätts inte på, använder alla original sladdar.

Permalänk
Medlem

"Hej, min bil fungerade när jag kom hem igår men nu på morgonen vill den inte starta. Vad kan det vara för fel?"

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem

Kopplar du den till PC eller en konsol?
Är du säker på att både strömkabeln och kabeln mellan ratten och pedalerna sitter rätt, jag gjorde själv fel där när jag inte använt min på ett tag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

liiite mer info tack

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Änvänder min dator, win 8 om det spelar roll, jag allt satt rätt då jag kollade flera gånger, kan inte ge dator modell då jag byggde själv, finns de mer info så fråga bara, jag vill verkligen att ratten ska fungera då den är relativt ny (jul 2012) det är som sagt en driving force gt från logitech!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kitolor13:

Änvänder min dator, win 8 om det spelar roll, jag allt satt rätt då jag kollade flera gånger, kan inte ge dator modell då jag byggde själv, finns de mer info så fråga bara, jag vill verkligen att ratten ska fungera då den är relativt ny (jul 2012) det är som sagt en driving force gt från logitech!

Hade du Win 8 sist då den fungerade? Finns det någon knapp på den där man väljer mellan PC och PS3 som kan ha "hoppat över" till PS3-läge?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du installerat drivrutinerna till ratten?

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av kitolor13:

Änvänder min dator, win 8 om det spelar roll

Eftersom det handlar om datortillbehör är inte konsol-avdelningen rätt ställe att skapa din tråd i, flyttar till kringutrustning. Kolla gärna en extra gång i framtiden så att du skapar dina trådar i rätt avdelning och försök även få med så mycket information om ditt system som möjligt i första posten så att folk slipper gissa.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

kollar man på prisjakt står det såhär:

Skrivet av Prisjakt:

Plattform: PC, PS2, PS3. Fungerar till PC efter nedladdning av program från Logitechs hemsida.

har du laddat ned programmet? jag antar att det är drivrutiner det snackas om här, men det kan även vara något annat program.
jag vet att man brukar behöva "logitech gaming software" till ganska många av deras produkter, prova med den.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Testa att koppla in den i Usb 3.0 om den inte redan sitter i en sån port. Jag har samma ratt liggandes och samma sak hände mig när jag kopplade in den i usb 2.0.

Permalänk

Självklart har jag drivrutiner och Logitech gaming software, sitter i USB 3.0 port. Testat med alla lediga portar i datorn, både fram och bak, både USB 2.0 och 3.0, fungerade sist jag använde den, hade win 8 då också.. Testade att uppdatera Logitech gaming software men det gjorde ingen nytta. Jag tänkte ta den tillbaka till elgiganten men den va en julklapp och jag fick inte kvittot med ratten så det skulle inte fungera. Behöver all hjälp jag kan få, vill verkligen använda ratten.