Battlefield 4 Multiplayer, vad är era åsikter?

Permalänk

Battlefield 4 Multiplayer, vad är era åsikter?

Nu har man ju det senaste dygnet kört så det ryker, riktigt kul tyckte jag. Iallafall i början..

Om jag ska vara ärlig börjar jag redan smått tröttna på BF4, den ger mig bara inte den besatthet som BF3 gav mig.

Vad är era åsikter? är jag ensam om det här?

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är sjukt kul! Ännu roligare när man börjar lära känna kartorna, dock måste dom fixa instabiliteten snarast. Tappar lusten så fort man får nån skum freeze helt utan anledning

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Väldigt roligt! Det mesta känns balanserat. Enda problemet jag har är att det kraschar ibland.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Skrivet av Blorr:

Jag tycker det är sjukt kul! Ännu roligare när man börjar lära känna kartorna, dock måste dom fixa instabiliteten snarast. Tappar lusten så fort man får nån skum freeze helt utan anledning

Det är kul, men som du säger tappar man lusten när något inte funkar. Jag fick "Cant connect to EA online" meddelande när jag försökte joina en kompis, tog mig typ två timmar att lösa problemet suck...

Skrivet av Cooling23:

Väldigt roligt! Det mesta känns balanserat. Enda problemet jag har är att det kraschar ibland.

Jo, hoppas dom fixar detta snarast. Håller verkligen på att tappa gnistan för det här spelet.

Visa signatur

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Medlem

Mitt kraschade med hela tiden, körde en reparation, nu har jag lirat 4-5 timmar utan krasch

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd iaf

För mig kommer nog vanilla BF4 hålla tills nästa DLC iaf. Var så med BF3 för mig, lagom till man tröttna på banorna kom en DLC med nya

Sen är nog inte MP shooters så kul att nöta för många timmar i sträck om man jämför med MMO:s där det finns mer att göra.
Jämfört med BF3 så drar dom nog jämt för mig. Dock är BF3 sönderspelat sen länge.

Du kanske tröttna fort för att det är ungefär samma upplägg, samma vapen och fordon etc.

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Jag är nöjd iaf

För mig kommer nog vanilla BF4 hålla tills nästa DLC iaf. Var så med BF3 för mig, lagom till man tröttna på banorna kom en DLC med nya

Sen är nog inte MP shooters så kul att nöta för många timmar i sträck om man jämför med MMO:s där det finns mer att göra.
Jämfört med BF3 så drar dom nog jämt för mig. Dock är BF3 sönderspelat sen länge.

Du kanske tröttna fort för att det är ungefär samma upplägg, samma vapen och fordon etc.

Jag kommer fortsätta, eller nej. Tvinga mig själv till att spela BF4 tills något annat spel kommer upp, men det känns fortfarande som BF3.2..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om de fixar lagget så blir det näst intill perfekt.

Permalänk

Kan inte ge åsikter om mulitplayern.

Battlefield 4 stopped working + DirectX errors gör det omöjligt att spela.

Om inte det så kollapsar hela servern för alla som spelade

Om inte dessa problem skulle existera så skulle spelet kanske få 8 av 10 av mig

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk

Fick hem mitt gtx 770 idag, installerade det. Kände hur kul det skulle bli att spela bf4. Men det tog stopp ganska fort. Får random kraschar där ljudet hänger sig. Även när jag ska joina en server så står det att clienten disconnected.

Den tiden jag hann spela utan krasch upplevde jag bf4 ganska så bra. Men hitregistration är fortfarande usel.

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

Kan inte ge åsikter om mulitplayern.

Battlefield 4 stopped working + DirectX errors gör det omöjligt att spela.

Om inte det så kollapsar hela servern för alla som spelade

Om inte dessa problem skulle existera så skulle spelet kanske få 8 av 10 av mig

Hade detta fel! Testa kör DXSETUP från __installer/directx/redist mappen i BF4 mappen.
Bör fixa felet. Annars kan det vara att ditt grafikkort har en för hög överklock.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Sjukt roligt! enda problemet som andra har är att spelet crashar då och då, flyter på väldigt bra sedan freezas hela bilden och det står "Battlefield 4 stopped working" så får jag starta om. :/

EDIT: Just nu krashar det varanat game... "Battlefield 4 doesnt respond" osv... Har uppdaterat alla drivrutiner och mina speccs ser ni i min signature...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D (Artic Liquid Freezer 2 360) | MSI GeForce RTX 4090 24GB SUPRIM X | G.Skill 32GB DDR5 | Seasonic Vertex GX 1000W | Lian Li LANCOOL III | Samsung 49" Odyssey G9 | beyerdynamic dt 1990 pro | ADI-2-DAC FS |

Permalänk

Enda problemet jag har är att servrarna ger upp ibland, samt en del buggar. Promoted som visas 7 gånger när man levlar och ljudet som försvinner i fordon stör mig mest!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Scouthelikoptern... oj vad mycket roligare den blev när man låste upp 25mm cannons! Jag tyckte det var apsvårt att ha ihjäl folk med minigun... något jag inte tyckte det var i BF3. 25mm cannons var inte bara lättare att dödsmörda fotsoldater med, den bet bra på fordonen också

Permalänk
Medlem

Tycker nog det mesta har fått ett lyft i Bf4.

+Grafik
+Banor (uppbyggnad,detalj)
+Känsla (vapnen, miljö)
+Menyer
+Några av de jobbiga buggarna i bf3 borta. (t.ex att benen nästan alltid stack utanför vägen om man låg ner i ett hörn.)
+Fler vapen och attachments.
+Känns mycket mysigare/verkligare/roligare.. ja svårt att sätta fingret på vad

Sen det faktum att spelet hänger sig i snitt 3 gånger i timmen gör ju att man tapapr 70% av spelglädjen..
Hoppas verkligen dem ordnar detta snabbt!

Isf kan det vara första riktigt bra fps:et (multi) sen cs 1.6 i min mening

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Hade detta fel! Testa kör DXSETUP från __installer/directx/redist mappen i BF4 mappen.
Bör fixa felet. Annars kan det vara att ditt grafikkort har en för hög överklock.

Har gjort det och det har inte direkt fungerat. Och jag har inte överklockat.

Men jag har spelat 3 - 4 matcher i rad nu, så det kan ha blivit normalt nu!

Dom rullade nyss ut någon uppdatering till servrarna, kan vara det.

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk

Fick en bsod nu när jag skulle byta vapen utrustning i battlelogen. Annars är det det gamla vanliga bf4 har slutat att fungera.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Någon som vet varför man inte gör skada med Mbt law på helikoptrar när en recon låser ? Sett att jag fått träff flertalet gånger men får varken hitmark eller poäng om den kraschar :s

Permalänk
Medlem

Efter 12 timmar speltid började jag tröttna. BF3 spelade jag varje dag i veckor efter releasen. Detta känns bara som en expansion till BF3 om jag ska vara ärlig. Tycker till och med att det är pixligare och fulare med allting på low/off jämfört med BF3. Alla de problem som gjorde att jag tröttnade på BF3 är inte fixade i BF4 så det är inte mycket att hurra för enligt mig. Samma urusla bullet registration, vilket sänker skilltaket för mycket... På de mindre, mer intensiva kartorna är det som vanligt, ungefär 1/3 av alla deaths/kills sker på spelare som hoppat runt hörn för att sedan springa 3 meter till och lägga sig ner o dö. Hoppas att detta fixas i Bad company 3 eller var nästa spel nu kommer heta.

Permalänk
Medlem

Kul men tycker det känns svårare än BF3, mycket mer rörigt på nåt vis, svårt att förklara.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Jag märker inte av den "magiska" känslan BF2 hade :/.

Vad är det som saknas? Battlefield 2 kändes verkligen som en strid mellan nationer. Verkligen som militärer stred. BF3 och BF4 känns mer som CoD, där det är bara två lag bestående av helt vanliga människor som strider. Lite som Paintball.
BF2 kändes det verkligen som två nationer som sagt.

Låter filosofiskt och dumt, men jag kan inte förklara det. Jag känner bara inte av den magiska känslan BF2 hade :/. Trist. Jag önskar ARMA devs kunde gått tillbaka till ritbordet och återskapat spelmotorn helt nu när man har mer pengar. ARMA-motorn är just nu alldeles för dålig.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

För er som har mkt problem med att BF4 hänger sig osv.

Öppna origin högerklicka sen på den stora BF4 ikonen, under texten "när det här spelet startas" välj (x64) om ni har ett Win 7/8 64Bit.

Detta har hjälpt några i clanen jag spelar i.

för övrigt gillar jag spelet mer o mer trots att jag var MYCKET skeptisk i början (även under betan)

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x32Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

Så mycket bättre än vad jag trodde under betan att det skulle kunna levereras.
Klart värt de pengar det kostar.

Permalänk
Medlem

Betydligt bättre än trean förutom instabiliteten men det kommer garanterat en patch.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Det finns några märkliga banor som känns som Unreal Tournament 3 (Operation Locker, Zavod 311) och så finns det några bra som Paracel Storm när stormen kommer. Annars - nja. Tycker det är för svårt att se fienderna i terrängen vilket leder till ögonvärk och en viss frustration. Kanske jag som börjar bli gammal...

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover