Asus r9 280x top edition VS msi 780 OC twinfrozr

Permalänk
Medlem

Asus r9 280x top edition VS msi 780 OC twinfrozr

Tjena allesammans!

Så tiden är kommen för att uppgradera mig på grafikfrånten då mitt amd 6950 har börjat bli lite för slött på tanke med alla nya spel som har kommit!

Så som titeln säger så står det mellan r9 280x och gtx 780 men är så sjukt kluven.

Kraven jag har är att det ska kunna ta i princip alla dagens spel på maxad grafikinställningar+60fps och även vara någorlunda framtidssäkert!

Problemet jag har just nu är att priset på gtx 780 är lite för mycket i min smak. Det skiljer ju sig ungefär 1500 kr mellan dessa grafikkort så då är frågan, är det verkligen värt dem här extra 1500kr att lägga på ett gtx 780?
Tror ni att priset kommer sjunka ytterligare på 780 eller det kommer stanna där det ligger nu :O? Sen missa jag självklart precis cdons kampanj på gtx 780 som gick att få tag på för 3600kr, tror ni att det kommer komma fler sådana kampanjer i snar framtid?

Har ni andra åsikter/förslag är det självklart välkommet :)!

Permalänk

Jag valde också mellan 780 och 280x, och jag tyckte inte att det var värt 1500 kr extra efter att ha kollat på olika benchmarks.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Medlem
Skrivet av pFlanan:

Tjena allesammans!

Så tiden är kommen för att uppgradera mig på grafikfrånten då mitt amd 6950 har börjat bli lite för slött på tanke med alla nya spel som har kommit!

Så som titeln säger så står det mellan r9 280x och gtx 780 men är så sjukt kluven.

Kraven jag har är att det ska kunna ta i princip alla dagens spel på maxad grafikinställningar+60fps och även vara någorlunda framtidssäkert!

Problemet jag har just nu är att priset på gtx 780 är lite för mycket i min smak. Det skiljer ju sig ungefär 1500 kr mellan dessa grafikkort så då är frågan, är det verkligen värt dem här extra 1500kr att lägga på ett gtx 780?
Tror ni att priset kommer sjunka ytterligare på 780 eller det kommer stanna där det ligger nu :O? Sen missa jag självklart precis cdons kampanj på gtx 780 som gick att få tag på för 3600kr, tror ni att det kommer komma fler sådana kampanjer i snar framtid?

Har ni andra åsikter/förslag är det självklart välkommet :)!

Själv så säger jag Asus GTX780DC2OC!.