Permalänk
Medlem
Skrivet av Affiction93:

På deras hemsida om mitt moderkort "990FXA-GD80" så rekommenderar dom endast att jag uppgraderar BIOS om jag har windows 8 och jag sitter på windows 7.

Ja de 3 senaste uppdateringarna verkar vara avsedda för att ge bättre stabillitet i win8. Det finns å andra sidan uppdateringar sen tidigare med ny kod för cpu (agesa). Så börja med att gå in i Bios och kolla vilken version av BIOS du har i dagsläget.

Edit: M-flash heter verktyget för uppdatering i ditt moderkort. Du behöver ha version 11.13 för att ha stöd för din CPU.

Permalänk

Jag formaterade mitt USB minne till FAT32 Laddade ner 7640vBD.zip. Jag extractade samt hade kvar Zip filen.
Men den kunde inte hitta åt filen när man kolladed I BIOS.
Versionen jag hade är. E7640AMS v13.3 och 7640vB var ju v11.13.
Så jag har ju en nyare drivrutin redan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affiction93:

Jag formaterade mitt USB minne till FAT32 Laddade ner 7640vBD.zip. Jag extractade samt hade kvar Zip filen.
Men den kunde inte hitta åt filen när man kolladed I BIOS.
Versionen jag hade är. E7640AMS v13.3 och 7640vB var ju v11.13.
Så jag har ju en nyare drivrutin redan?

E7640AMS finns inte på den sidan du länkade, där heter v13.3 7640vD3. Har du valt rätt moderkort på hemsidan?

Edit: Vill bara tillägga att ska du flasha så följ verkligen manualens instruktioner för M-flash. Jag har noll koll på hur MSI´s kort fungerar, har undvikit dem i många år.

Permalänk
Skrivet av kerbo:

E7640AMS finns inte på den sidan du länkade, där heter v13.3 7640vD3. Har du valt rätt moderkort på hemsidan?

Edit: Vill bara tillägga att ska du flasha så följ verkligen manualens instruktioner för M-flash. Jag har noll koll på hur MSI´s kort fungerar, har undvikit dem i många år.

Jag märkte väl det jag också. Men det är rätt hemsida för kortet. Skrev ju att de var 990FXA GD80