DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG (eventuell fix?)

Permalänk
Medlem

DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG (eventuell fix?)

Tja!
Jag har under hela den här perioden sedan BF4 släppts haft random krasher med följande felmeddelande:

DirectX function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG("The application's device failed due to
badly formed commands sent by the application.This is an design-time issue that should be investigated and fixed.")

Efter att jag igår ändrade till att köra som administratör på respektive .exe fil.
BF4.exe / BF4_x86.exe, har även ändrat i origins applikationsinställningar > "Avaktivera Origin i spelet".

Har inte haft en enda krash på över 15 rundor nu, 15 rundor var helt omöjligt tidigare.
Jag säger inte att jag hittat någon fix för alla, men detta har hjälpt för mig och kan vara värt att testa om ni får ovanstående krashmeddelande.

Jag sitter på Win 8.1 Pro x64, övrig spec i sign.

Testar ni, återkoppla gärna med feedback, så ser vi vart vi landar.

Permalänk
Medlem

Får exakt samma fel, så irriterande. Ska prova det som du gjort nu.... Hoppas!

Visa signatur

[[MSI 34" Optix MAG341CQ - Ryzen 7 5700X - ASUS Rog STRIX B550 Gaming - Kingston FURY Beast RGB 32 GB 3600 Mhz- XFX AMD Radeon™ RX 5700 XT 8GB GDDR6 THICC III Ultra - NVMe Samsung SSD 980 1000GB - Crucial P3 500GB M.2 - Corsair CX600M - Cooler Master HAF 912 COMBAT WINDOWED VERSION]]

Permalänk
Medlem

Verkar vara helt random när man får dessa krascher. Jag kan också köra en massa rundor flera dagar i sträck utan krascher sen helt plötsligt kommer det flera i rad. Hoppas Dice fixar detta men jag är tveksam, detta problem finns väl fortfarande kvar i Battlefield 3.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Hade massa problem i w8 så jag bytte tillbaka till w7 och får nu detta felet ibland, räcker det med att högerklicka på skrivbordsgenvägen o välja "kör som admin" eller är det något annat du gör?