[BF4] Video när en fuskare spelar in sig själv

Permalänk

EDIT...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Jag fattar inte, vart är det han fuskar? Kan någon förklara mer specifikt för mig som inte kört så mkt sniper ännu.
Vid 5:02 siktar han på en snubbe och missar när fienden springer bakom ett skåp/skydd. Sen försöker han spota några (2 st) för att få bättre markering. Där efter försöker han skjuta den ena av dem och missar sen blir han träffad av någon som skjuter på honom direkt efter. Så jag förstår inte, vart är fusket någonstans? Och skulle han ha aimbot så så är det en jäkligt dålig aimbot.

Kollar man hans stats så se iaf inte jag något speciellt anmärkningsvärt: LaS1T

Orkar inte kolla på den filmen igen, men leta efter headshots. Han har ganska kraftig zoom, och hamnar alltid på huvudet direkt när han zoomar in. Några gånger ser man också hur siktet följer motståndare med en enorm precision - precis på huvudet. Några gånger hoppar siktet blixtsnabbt till en annan motståndare. Kolla hur han rör sig - verkar ha jättehög sense och känns inte som det matchar hur han sedan hanterar siktet inzoomat.

Att han missar skott är ju inte så konstigt då det är en viss delay i spelet, bulletdrop osv. Han har förmodligen precis börjat använda fusket och håller på att lära sig hur det fungerar, kanske försöker optimera hur mycket den skall låsa. Det kan också förklara statistiken han har, förutom att han verkar hyggligt kass rent generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Jag fattar inte, vart är det han fuskar? Kan någon förklara mer specifikt för mig som inte kört så mkt sniper ännu.
Vid 5:02 siktar han på en snubbe och missar när fienden springer bakom ett skåp/skydd. Sen försöker han spota några (2 st) för att få bättre markering. Där efter försöker han skjuta den ena av dem och missar sen blir han träffad av någon som skjuter på honom direkt efter. Så jag förstår inte, vart är fusket någonstans? Och skulle han ha aimbot så så är det en jäkligt dålig aimbot.

Kollar man hans stats så se iaf inte jag något speciellt anmärkningsvärt: LaS1T

Jämför med en skicklig legit-spelares aim så förstår du:

http://www.youtube.com/watch?v=3nADVFZhBIo&feature=c4-overvie...

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk

De som inte ser fusket, hur lyckas ni?

Verkar som han behöver ha fienden spottad för att botten ska fungera.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Det som är mest tydligt är ju att man ser på hans spelstil att han inte är så duktig som den aimen kräver. Det är ett helhetspaket. Kan inte ha bra aim utan att vara duktig överlag.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DunderHoken:

Tydligen så spelar det ingen roll om fuskarna byter namn nu eller inte. Logg finns.

Nuförtiden så kan FF, PB hårdvaru banna fuskare. Det betyder att dom inte kan spela online spel på servrar som kräver punkbuster fören dom har köpt helt ny dator...

Skrivet av Blackie:

I Procon (admin verktyget) så kan man välja att banna på namn eller ea_guid. Tyvärr så är namnet förvald som alternativ och som du säger, glömmer man att ändra det så blir det bara namnet som bannas. På vår server så är vi noga med att rapportera med EA_guiden, då spelar det ingen roll hur många gånger denne byter namn, då är det kontot som blir bannat.

Good news! Tackar för infon! Kanske får ta och köpa BF4 iaf då ;).

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Jag fattar inte, vart är det han fuskar?

Runt 5:02 i videon, så är det som många har sagt väldigt suspekt. (Eller det är inte ens suspekt. Fusket avslöjar honom, antagligen oavsikligt.)
Han siktar på en kille till höger, men precis innan han skjuter så tar denne skydd, så när han skjuter så har hans aimbot automatiskt korrigerat sig för att skjuta på en spelare som precis dök upp till vänster, en spelare som han inte ens har sett tidigare.
Helt enkelt, han skjuter mot spelare A, men träffar spelare B istället, som står en bit bort åt vänster.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Snälla gör en guide och förklara...
Jag har spelat FPS sedan -96, När du var cirkus 1år gammal
Och ser inte vart fusket är...

Jag har inte spelat FPS så länge som du, långt ifrån. Om du inte kan se var fusket är, kan du se vad som är rätt i bilden? För det första är sannolikheten för att konstant lyckas med zoom-kill-headshot extremt låg. Men, låt säga att han är så bra att han kan göra det om och om igen så kan man undra varför han vid flera tillfällen går in i zoomläget och avlossar ett skott när motståndaren rört sig bakom skydd = hans sikte rör sig som om det ser motspelaren fast man visuellt inte ser den. Vidare hänvisar han till att han lärt sig att snipa via 2 guider. Tittade lite snabbt på guiderna och där får man lära sig om att ställa in siktet för att på så sätt träffa bättre, inget om att springa runt i normalt läge och sedan göra zoom-kills.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS RTX 3080 Ti TUF Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

Han fuskar tydligt, och är ändå så hjälplöst dålig.. herregud.

Permalänk

BTW ni som är intresserade av att se vilka som är bannade för fusk än så länge i BF4 = http://www.pbbans.com/mbi-latest50-bf4-lfb44.html

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyPakt:

Jag har inte spelat FPS så länge som du, långt ifrån. Om du inte kan se var fusket är, kan du se vad som är rätt i bilden? För det första är sannolikheten för att konstant lyckas med zoom-kill-headshot extremt låg. Men, låt säga att han är så bra att han kan göra det om och om igen så kan man undra varför han vid flera tillfällen går in i zoomläget och avlossar ett skott när motståndaren rört sig bakom skydd = hans sikte rör sig som om det ser motspelaren fast man visuellt inte ser den. Vidare hänvisar han till att han lärt sig att snipa via 2 guider. Tittade lite snabbt på guiderna och där får man lära sig om att ställa in siktet för att på så sätt träffa bättre, inget om att springa runt i normalt läge och sedan göra zoom-kills.

Fusken blir smartare och mindre tydliga, vilket de säkert eftersträvar, bara för att komma undan med det.
Men vad är poängen, kollar man på statsen så är dom inte alls imponerande. mest troligt pga att de lägger mer fokus på fusket än själva spelandet, Idioti.

Jag försöker bara lära mig, eftersom jag är Admin själv så vill man ju inte banna folk fel hej vilt hur som helst, snacka vad poppis man skulle bli

Jag kollar förmodligen på fel saker, sitter på jobbet så jag har inte stirrat mig blint i videon. Men efter som folk nämnde t.ex 5:02 försökte jag kolla vad som var så uppenbart, men kunde inte se detta. Kanske jag kollar på fel saker helt enkelt, tack för förklaringen iaf. det uppskatas

Edit: Nu är videon bortplockad :/

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Fusken blir smartare och mindre tydliga, vilket de säkert eftersträvar, bara för att komma undan med det.
Men vad är poängen, kollar man på statsen så är dom inte alls imponerande. mest troligt pga att de lägger mer fokus på fusket än själva spelandet, Idioti.

Jag försöker bara lära mig, eftersom jag är Admin själv så vill man ju inte banna folk fel hej vilt hur som helst, snacka vad poppis man skulle bli

Jag kollar förmodligen på fel saker, sitter på jobbet så jag har inte stirrat mig blint i videon. Men efter som folk nämnde t.ex 5:02 försökte jag kolla vad som var så uppenbart, men kunde inte se detta. Kanske jag kollar på fel saker helt enkelt, tack för förklaringen iaf. det uppskatas

Han insåg väl själv hur tydligt han skyltar med sitt fuskande..?

Du borde fått ganska mycket input på vad som var "fel". Prova spela så som han gjorde i videon så kommer du märka att det är lite för svårt att reproducera, speciellt med den sensen på musen han uppenbarligen har.

Statsen är inget att hurra för, men det kan ju bero på att han inte fuskat hela tiden, eller helt enkelt är så dålig överlag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Han insåg väl själv hur tydligt han skyltar med sitt fuskande..?

Du borde fått ganska mycket input på vad som var "fel". Prova spela så som han gjorde i videon så kommer du märka att det är lite för svårt att reproducera, speciellt med den sensen på musen han uppenbarligen har.

Statsen är inget att hurra för, men det kan ju bero på att han inte fuskat hela tiden, eller helt enkelt är så dålig överlag.

Hur skall jag kunna prova spela så när jag inte lyckades se vad som var fel.
Skrev ju att jag inte kört sniper så mkt än i BF4 samt att jag satt på jobbet och inte haft tid att stirra mig blint på videon.

Det ju inte så självklart att han fuskade kan man få intryck av om man läser i Battlefield forumet, där av tycker jag inte att min osäkerhet är helt oberättigad.

Om vi säger så här, hade jag specat honom så hade jag inte kunna (enligt hur jag uppfattade det) banna honom. Som jag skrev tidigare så kan man inte bara banna folk hursomhelst. Som Admin vill jag vara helt 100% säker innan jag bannar och anklagar någon för fusk. Och det var jag inte med den här killen, inte det jag såg iaf.

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Det är bra att du som Admin inte drar förhastade slutsatser eftersom det lätt skulle leda till bans på felaktiga grunder. Hur fungerar Adminbiten? Vad är det som ni kan se osv? Kan ni se som en spectator, om så bör man kunna göra ganska bedömningar huruvida något är rimligt eller inte. Just den tidpunkten som vissa nämnt är visserligen också "skum", men klippet visade gång på gång hur något annat skötte siktet åt honom då siktet kunde ligga ganska fel men så fort han zoomat in satt det direkt på huvudet.

En spelare som är onormalt bra på att sikta men överlag har hyfsat normala stats smakar inte så bra. Man blir normalt bättre på att sikta ju mer man spelar och samtidigt lär man sig spelen och blir en bättre spelare. Att bara vara extremt bra på att sikta men dålig på att spela blir därför ganska misstänksamt. Det finns alltid undantag och det är här man får använda sin känsla för vad som är rimligt.

Killen hade lagt upp fler klipp, ett där han spelade med automatvapen. Även detta klipp visade tydligt att han fuskade då siktet hela tiden rörde sig tillbaka mot motståndarens huvud även fast det inte ens gick att se någon motståndare på grund av den plats denne var på. Det är ju inte jätte smart att som spelare gå och avlossa salva efter salva mot till synes tomma platser...om något annat inte vet att det gömmer sig en fiende där.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS RTX 3080 Ti TUF Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

Permalänk
Avstängd

efter jag skrev till han att han e reportad. och visade även upp i kommentarerna för andra att han blivit bannad i bf3 . så gjorde han klippet privat

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Hur skall jag kunna prova spela så när jag inte lyckades se vad som var fel.
Skrev ju att jag inte kört sniper så mkt än i BF4 samt att jag satt på jobbet och inte haft tid att stirra mig blint på videon.

Det ju inte så självklart att han fuskade kan man få intryck av om man läser i Battlefield forumet, där av tycker jag inte att min osäkerhet är helt oberättigad.

Om vi säger så här, hade jag specat honom så hade jag inte kunna (enligt hur jag uppfattade det) banna honom. Som jag skrev tidigare så kan man inte bara banna folk hursomhelst. Som Admin vill jag vara helt 100% säker innan jag bannar och anklagar någon för fusk. Och det var jag inte med den här killen, inte det jag såg iaf.

Det är som ovan skriver jättebra att du inte hojtar "Fusk" och vill banna vid minsta misstanke. Finns för många sådana spelare och admins. Dessvärre kan man aldrig med 100% säkerhet bevisa att någon fuskar om man utgår från att ingen fuskar, utan bara är duktiga.
Jag spelar aldrig sniper heller, men principen är ju detsamma med alla vapen. Smacka på ett sikte med 3-4x zoom och du får en helt annan känsla. Att han klarar av att låsa siktet på huvudet på en mikrodels sekund med såpass mycket zoom varje gång bör räcka för bevis. Speciellt när man tänker på hur hans statistik ser ut och hur han i övrigt rör sig och spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyPakt:

Det är bra att du som Admin inte drar förhastade slutsatser eftersom det lätt skulle leda till bans på felaktiga grunder. Hur fungerar Adminbiten? Vad är det som ni kan se osv? Kan ni se som en spectator, om så bör man kunna göra ganska bedömningar huruvida något är rimligt eller inte. Just den tidpunkten som vissa nämnt är visserligen också "skum", men klippet visade gång på gång hur något annat skötte siktet åt honom då siktet kunde ligga ganska fel men så fort han zoomat in satt det direkt på huvudet.

En spelare som är onormalt bra på att sikta men överlag har hyfsat normala stats smakar inte så bra. Man blir normalt bättre på att sikta ju mer man spelar och samtidigt lär man sig spelen och blir en bättre spelare. Att bara vara extremt bra på att sikta men dålig på att spela blir därför ganska misstänksamt. Det finns alltid undantag och det är här man får använda sin känsla för vad som är rimligt.

Killen hade lagt upp fler klipp, ett där han spelade med automatvapen. Även detta klipp visade tydligt att han fuskade då siktet hela tiden rörde sig tillbaka mot motståndarens huvud även fast det inte ens gick att se någon motståndare på grund av den plats denne var på. Det är ju inte jätte smart att som spelare gå och avlossa salva efter salva mot till synes tomma platser...om något annat inte vet att det gömmer sig en fiende där.

Vi har valt att låsa spec platserna till admins och har 2 st på varje server.
T.ex: Är det någon som får många anklagelser emot sig så brukar jag disconnecta och köra spec på den anklagade, det kan ta allt från 1-5 banbyten innan man kommer fram till något. Det finns som sagt fuskare som försöker spela smart, vilket gör det lite svårare. Ibland ber jag någon annan admin speca ihop med mig, så vi är två om beslutet.

Precis som du säger, jag kollade på LaS1T kanal efter andra klipp och det blir lite tydligare, där han kör med automatvapen. Han har garanterat någon from av aimbot. Som i den här t.ex

hehe, 0:55 är det inget snack om saken...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Snälla gör en guide och förklara...
Jag har spelat FPS sedan -96, När du var cirkus 1år gammal
Och ser inte vart fusket är...

Då tycker jag synd om dig, då måste du vara hyfsat gammal och få dålig syn Gör en guide nu så lägger jag upp på youtube snart Stay tight!

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusC:

Då tycker jag synd om dig, då måste du vara hyfsat gammal och få dålig syn Gör en guide nu så lägger jag upp på youtube snart Stay tight!

hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Jämför med en skicklig legit-spelares aim så förstår du:

http://www.youtube.com/watch?v=3nADVFZhBIo&feature=c4-overvie...

Ja detta ser mer legit ut. Dock, yuck! Fan vad sniper är op om man har aimen på sin sida, lite för lätt.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Varför införs inte permanent ban av nyckeln vid användning av tredjeparts fusk? Andra upptäckten tycker jag hela origins borde bli bannat.

Förstår inte varför det inte införs vid helt 100% solklara fall, fuskarna skulle få köpa nya spel, alla skulle tjäna på det och fusket skulle minska när folk fått köpa nytt några gånger...

Nej noll tolerans skulle det vara för alla som fuskar vet att det är fel och de förstör så mycket för alla andra.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Här har du en video som jag gjort förut; http://www.youtube.com/watch?v=V5L_4IYvilg och http://www.youtube.com/watch?v=x_zrVrWOPWI och http://www.youtube.com/watch?v=HqppF4Nkw_E och http://www.youtube.com/watch?v=nak2IfkWBQ0 Där har du "aimbot" och lite annat.

Rendrerar filmen jag gjorde nyss nu, så kommer upp snart! Här är den; http://www.youtube.com/watch?v=ew7JCKJXTew&feature=youtu.be

EDIT: Fler klipp.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusC:

Här har du en video som jag gjort förut; http://www.youtube.com/watch?v=V5L_4IYvilg och http://www.youtube.com/watch?v=x_zrVrWOPWI och http://www.youtube.com/watch?v=HqppF4Nkw_E och http://www.youtube.com/watch?v=nak2IfkWBQ0 Där har du "aimbot" och lite annat.

Rendrerar filmen jag gjorde nyss nu, så kommer upp snart!

EDIT: Fler klipp.

Hehe, jag är ingen noob vad gäller fusk, vet mkt väl vad t.ex. aimbot och wallhack är.

Var mer ute efter att få se en förklaring av videon från första inlägget med LaS1T, men det är lugnt. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kollade jag på hans andra inspelningar där det blir lite mer tydligt.

Tack ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Hehe, jag är ingen noob vad gäller fusk, vet mkt väl vad t.ex. aimbot och wallhack är.

Var mer ute efter att få se en förklaring av videon från första inlägget med LaS1T, men det är lugnt. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kollade jag på hans andra inspelningar där det blir lite mer tydligt.

Tack ändå

Jo förstod det, men orkade inte ladda ner youtube filmen som kanske blev i dålig kvalitet osv. Lägger fortfarande upp min video jag gjorde nyss xD

Nu är filmen klar: http://www.youtube.com/watch?v=ew7JCKJXTew&feature=youtu.be

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Aldrig spelat BFBC2 så kan ej utala mig om det spelet.. därimot har jag spelat DayZ och där fans det fuskare till höger och vänster! Visst DayZ är lätt att fuska i.

Och jag har varken spelat BF3 eller BF4, men vad jag har hört från folk som spelar det så är det inte så sjukt mycket aimbotters där heller. Det beror såklart också på vilken server du är på, och om det finns admins.
Förövrigt bör du testa BFBC2, sjukt gött spel!

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Vi har valt att låsa spec platserna till admins och har 2 st på varje server.
T.ex: Är det någon som får många anklagelser emot sig så brukar jag disconnecta och köra spec på den anklagade, det kan ta allt från 1-5 banbyten innan man kommer fram till något. Det finns som sagt fuskare som försöker spela smart, vilket gör det lite svårare. Ibland ber jag någon annan admin speca ihop med mig, så vi är två om beslutet.

Precis som du säger, jag kollade på LaS1T kanal efter andra klipp och det blir lite tydligare, där han kör med automatvapen. Han har garanterat någon from av aimbot. Som i den här t.ex

hehe, 0:55 är det inget snack om saken...

n661RScST04

Kolla ~2:08 lol

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Frågan är väl när det väl händer att man blir bannad för fuskandet.
Jag hamnade på en server i BF3 där en spelare dödade hela motståndarlaget (64p-bana) samma sekund med pistol några gånger om. Det blev en del liv i spelchatten och banreports skickades in i mängder. Fuskaren lämnade banan och bytte namn.
Jag fortsatte följa den här fuskarens battlelog och han verkade ha satt namnbytet i system för att undvika bans. Jag följde den här spelaren i 10 månader av och till och han verkade ju klara sig galant undan alla ban waves under de 10 kommande månaderna. Nytt namn varje vecka och antagligen på grund av en hel del fuskande.
Det rörde inte sig om nå subtilt fuskande utan mass kill exploits. Enkelt att se på statistiken, enkelt att se det onaturliga i att döda ca 30 spelare på en sekund med pistol och enkelt att se namnbytesmönstret för jag rapporterade in ett helt gäng namnbyten för fuskaren. No ban...

När jag insåg sambandet här tröttnade jag på BF3. Kanske inte helt rationellt beslut men så blev det iaf.

Namnbyte gör inte ett skit med ett normalt anti-cheat. Inte reports heller eftersom att anti-cheatet ska banna alla som använder ett fusk så fort det blir detectat. Möjligtvis kan man komma runt detta om man har skapat ett helt eget fusk eftersom att det då kan flyga under radarn. Normalt sett så är det väldigt många som kör samma hack eftersom att de släpps ut gratis eller mot kostnad. Det jag försöker säga är att normala spel inte förlitar sig på manuell banning av enskilda konton.

Att han inte blev bannad var väl för att deras anti-cheat sög möjligtvis.

Skrivet av azezl:

när jag spelade BF3 så spelade jag på ikke tysk/ryss/eng talande servrar..
Kändes som att det var Mycket mindre fuskare på sådana sevrar! Och sen är det alltid bra med aktiva admins, så dom få fuskarna som kommer in blir bannade relativt fort!
Skulle gissa att fuskarna får någon kick av att se andra spelare bli arga på dom, om dom inte kan språket så får dom inte den kicken.

Eller så vill dom som alla andra ha bra ping?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av aMp:

Kolla ~2:08 lol

Haha, det är ju uppenbart att han fuskar.
Jag förstår inte hur denna tomte kan lägga upp Youtube klipp och vara stolt över dem?
Han har ju fan inget att vara stolt över...:down:

Permalänk
Medlem

Har svårt att bli upprörd av fuskare.. om det är nån masskiller byter man bara server eller väntar på ban. Är det nån som aimbottar så ja, man får sämre score, men man träffar ju oftast på nån av de andra 63 spelarna så det gör inte så mycket.

Permalänk
Medlem