Permalänk
Medlem

Kompakt speldator

Fick i uppdrag av en kompis att plocka ihop en kompakt speldator åt denne. Tänkte nu dela med mig lite bilder på systemet då jag tycker det blev en riktigt fin liten sak

Alla komponenter levererades av Inet. Snabb leverans som vanligt och de skickade med 2(!) pingvinstänger.

Ett av de finaste moderkorten jag arbetat med. Rekommenderas starkt!

Efter ett par timmars montering blev det klart. Det är inte trångt, det är välplanerat

Grafikkortet tar upp största delen av sidan och den fula kabelhärvan tar upp resten.

Även andra sidan är välfylld. SSDn fick monteras med dubbelsidig tejp men den lär inte flytta på sig i första taget.

Är över lag mycket nöjd med datorn. Största "felet" är avsaknaden av sleevade kablar på nätagget men ett 650W Gold agg för 700kr är inte helt fel. Kan verkligen rekommendera Node 304 till alla som vill ha en kompakt gamingburk och ändå få plats med fullstora grafikkort och bra CPU-kylning.

Kommer uppdatera om ett tag när jag överklockat CPUn.

Kompakt speldator

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311