Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

Beställde prylar som inte fanns i västerås-lagret i tisdags. Såg att lagersaldot minskade med 1 i de andra butikerna där grejerna fanns redan i onsdags.
Finns det nån möjlighet för att de kommer fram idag eller har era transporter stoppat för helgen med tanke på klämdagen idag..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

@Webhallen

När man är inne på mobilsidan, så blir det såhär när man kollar sina beställningar:

Dvs. hela priset syns inte

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Tjo. Vad hände med Er kampanj som ni skulle hålla igår på Fnatic produkter? Var det endast lokala erbjudanden i Er butik på Sveavägen?

Permalänk
Medlem

Hej! Jag impusköpte en sak, förra måndagen som jag sedan lämnade tillbaka, oöppnat på tisdagen. Har fortfarande inte fått något mail från PayPal att en återbetalning har gjorts från er sida. Måste jag kontakta kundtjänsten/butiken igen?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jnsson:

Hej! Jag impusköpte en sak, förra måndagen som jag sedan lämnade tillbaka, oöppnat på tisdagen. Har fortfarande inte fått något mail från PayPal att en återbetalning har gjorts från er sida. Måste jag kontakta kundtjänsten/butiken igen?

Troligen kom det fram på onsdagen det registreras fram emot eftermiddagen, torsdagen var röd dag, fredag hade de flesta tagit ledigt på klämdagen och sean kom helgen. Men PMa ordernr till mig så kan jag påskynda.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Troligen kom det fram på onsdagen det registreras fram emot eftermiddagen, torsdagen var röd dag, fredag hade de flesta tagit ledigt på klämdagen och sean kom helgen. Men PMa ordernr till mig så kan jag påskynda.

Lyckades fixa det. Hur ser det ut med nvidia plattan? Kommer den in imorgon, eller blir det något annat datum?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har förbokat Overwatch och valde hämta i butik. På mail fick jag en länk till digitalt innehåll, vilket jag antar är betanycklar. Jag har inte klickat på länken ännu. Vad gäller om jag utnyttjar nycklarna, är jag tvingat att köpa varan?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av twk:

Hej!

Jag har förbokat Overwatch och valde hämta i butik. På mail fick jag en länk till digitalt innehåll, vilket jag antar är betanycklar. Jag har inte klickat på länken ännu. Vad gäller om jag utnyttjar nycklarna, är jag tvingat att köpa varan?

Nejdå, vi har aldrig köptvång om man bokat något hos oss.
(Om du däremot hade köpt ett spel ur download-kategorin på vår hemsida så hade du förverkat din ångerrätt om du hade aktiverat nyckeln, men där står det tydligt märkt på knappen så att man vet vad man ger sig in på.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nejdå, vi har aldrig köptvång om man bokat något hos oss.
(Om du däremot hade köpt ett spel ur download-kategorin på vår hemsida så hade du förverkat din ångerrätt om du hade aktiverat nyckeln, men där står det tydligt märkt på knappen så att man vet vad man ger sig in på.)

Perfekt, tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer ni att få in fler Intel SSD 540 Series M.2 - 120GB (SSDSCKKW120H6X1) snart? Impulsbokade en igår då disken i min HTPC-NUC kraschat. Fanns en i (jag tror) Barkarby då, men den har försvunnit igen. Så jag vet inte om den är på väg till mig eller den blev köpt av någon annan så att jag får vänta på nästa leverans.

Permalänk
Medlem

Hej, jag fick hem en HTC 10 förra Onsdagen d.v.s för 8 dagar sen, batteriet håller knappt en halv dag fast jag laddar den hela natten, kan jag returnera den och få en ny?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Aene:

Kommer ni att få in fler Intel SSD 540 Series M.2 - 120GB (SSDSCKKW120H6X1) snart? Impulsbokade en igår då disken i min HTPC-NUC kraschat. Fanns en i (jag tror) Barkarby då, men den har försvunnit igen. Så jag vet inte om den är på väg till mig eller den blev köpt av någon annan så att jag får vänta på nästa leverans.

Hej, vad jag kan se har vi två kundbokningar och två diskar och båda diskarna är på väg till respektive butik där de bokats. Så allt ser check ut

Skrivet av Trepqa89:

Hej, jag fick hem en HTC 10 förra Onsdagen d.v.s för 8 dagar sen, batteriet håller knappt en halv dag fast jag laddar den hela natten, kan jag returnera den och få en ny?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte vad servicerutinerna kring HTCs produkter är. Men det låter ju dåligt då du bör absolut ta dig till en av våra butiker eller kontakta kundtjänst och reklamera den.
Hur själva processen med just den produkten ser ut sedan (dvs om den byts ut rakt av eller ska in på service) har jag tyvärr inte koll på.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Nån chans ni får in ett ex av Doom Collectors Edition till malmö butiken ?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HazZarD:

Nån chans ni får in ett ex av Doom Collectors Edition till malmö butiken ?

I skrivande stund har vi ett exemplar kvar i malmaö:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/237741-doom_coll...

Det kommer inte att komma in fler.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in nya Moto G? När?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Infon vi fått:
Alla ordrar vi mottog fram till och med 11e April - levereras i maj. (Vi har på HTCs uppmaning skickat en order till dem på exakt det antalet under förra veckan, men har inte mottagit en orderbekräftelse ännu)

Alla ordrar vi mottager mellan 11e April och sista Maj - levereras i juni.

Hej. Har ni någon ny uppdatering sedan ni skrev detta?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av martyjfox:

Hej. Har ni någon ny uppdatering sedan ni skrev detta?

Jag får inte säga något egentligen, men just nu är det en lastbil, i stockholmsområdet, med ett styck pall med HTC Vive på väg till oss.
Beroende på hur många som avbokar sina ordrar (för det gör folk alltid när det väl är skarpt läge) så kan vi nog tillgodose en väldigt stor andel av alla som bokat hos oss.

Nästa leverans efter detta bör landa i Juni.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Jag får inte säga något egentligen, men just nu är det en lastbil, i stockholmsområdet, med ett styck pall med HTC Vive på väg till oss.
Beroende på hur många som avbokar sina ordrar (för det gör folk alltid när det väl är skarpt läge) så kan vi nog tillgodose en väldigt stor andel av alla som bokat hos oss.

Nästa leverans efter detta bör landa i Juni.

Låter lovande. Tack för infon

Permalänk
Moderator
Moderator

Enligt https://www.facebook.com/184635401558095/posts/11600699106813... skulle priset på i7-6700K vara 2990 :- fram till 20/5.

Ligger på 3179 :- fn.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Daemon:

Enligt https://www.facebook.com/184635401558095/posts/11600699106813... skulle priset på i7-6700K vara 2990 :- fram till 20/5.

Ligger på 3179 :- fn.

Whoops, kampanjpriser försvinner per automatik när något tar slut på lager som en slags "dödmansgrepp" men vi fick in nya idag så jag återaktiverade det hela igen nu!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Kommer ni att ha nattöppet för Overwatch releasen?

Permalänk
Medlem

En undran, varför är det 200:- skillnad på Moto X Play vit färg o svart färg?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Jag får inte säga något egentligen, men just nu är det en lastbil, i stockholmsområdet, med ett styck pall med HTC Vive på väg till oss.
Beroende på hur många som avbokar sina ordrar (för det gör folk alltid när det väl är skarpt läge) så kan vi nog tillgodose en väldigt stor andel av alla som bokat hos oss.

Nästa leverans efter detta bör landa i Juni.

Ingår de tre steamspelen(Tilt Brush, Job Simulator, Fantastic Contraption tillsammans värda 93€)?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

Produktbilderna på http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/243184-sports_hd... verkar lite felaktiga.

Dels står det "4K Ultra HD" på den sista, samt Wifi på första och sista produktbilderna (detta kanske är korrekt men står inget i specifikationerna om Wifi).

Är LF500 ett alias för ett modellnamn? Hittar inte den på tillverkarens sida (som inte heller länkas), de har kortare produktnamn som ex. A9, G3 och dylikt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mindjive77:

Ingår de tre steamspelen(Tilt Brush, Job Simulator, Fantastic Contraption tillsammans värda 93€)?

Skickades från m.sweclockers.com

yes
de levereras som en kod till ens mailadress när man betalat/hämtat sin order

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej!

Snabb fråga men vad hade ett skärmbyte kostat på en Iphone 6 plus ? köpte den dryga en månads sen och skrämen sprack efter den föll ur fickan

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

@nickhe: är det inte bättre att kolla det med Apple?

https://support.apple.com/sv-se/iphone/repair/service/pricing

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Har vi något datum för GTX 1080/1070 när man kan förhandsboka eller är ni låsta av Nvidia, där 27e är släppdatum?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av nickhe:

Hej!

Snabb fråga men vad hade ett skärmbyte kostat på en Iphone 6 plus ? köpte den dryga en månads sen och skrämen sprack efter den föll ur fickan

Vi utför inget sådant arbete, av ran personlig erfarenhet: ca en dryg tusing

Skrivet av EyeNEye:

@Webhallen

Har vi något datum för GTX 1080/1070 när man kan förhandsboka eller är ni låsta av Nvidia, där 27e är släppdatum?

27:e Maj för 1080
10:e Juni för 1070

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hejsan,
Ni brukar skicka saker tidigt när det är för release och sådant.
Men hur kommer det sig att ni skickade Overwatch så sent?
Jag får mitt paket imorgon, jag la beställningen för 1 år sedan typ.
Men overwatch börjar idag i natt.
Enligt posten sida:
Händelser
Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-05-23 15:13 Veddesta, Sverige Försändelsen transporteras
2016-05-19 10:41 Webhallen Sverige AB Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Hur kommer det sig att ni valde att skicka overwatch så här sent ?