Permalänk
Medlem

Hörlurs tips

Hej , jag är ute efter ett par hörlurar till datorn med extremt bra ljud. Jag har tittat på http://www.komplett.se/beyerdynamic-hrlurar-dt770-pro-80/4991...
och vill höra om ni vet några andra hörlurar som är lika bra och kanske till ett bättre pris!
Vill icke ha ett headset då jag har en 2000 kr mikrofon. Måste inte ha några extrema knappar på sig osv som många gaming headsets har. Bara riktigt bra ljud.
Tack på förhand!

Permalänk
Fyndjägare

Hej skriv gärna användningsområde dvs musik, film, spel osv. Musiksmak samt vad du ska driva hörlurarna med dvs vilket ljudkort eller DAC, hörlursförstärkare. Så får du bättre tips.

Jag tycker Fidelio X1 är ett bra alternativ till DT770. Bra pris från Amazon UK just nu.

http://www.amazon.co.uk/Philips-Fidelio-X1-00-Headphones-Silv...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Ska användas mest för spel. Inte helt säker vilket ljudkort jag har.
Var kan jag hitta vilken ljudkort jag har?
Hörlursförstärkare skulle jag helst inte vilja investera i.

Permalänk
Medlem

Köper du Beyerdynamic lär du inte bli besviken. Jag kör med ett par DT990 600 Ohm. Magiskt bra.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

600 ohm? För så mycket behövs en förstärkare eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av axel310:

600 ohm? För så mycket behövs en förstärkare eller hur?

Ja, eller ett ljudkort som orkar leverera. Jag kör ett Sound Blaster Zx.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Hej , hittade vilken ljudkort jag verkar ha , Realtek ALC892 som sitter på ett Intel® Z77 Moderkort , Så här står det på MSI hemsidan om mitt moderkort :

Chipset integrated by Realtek® ALC892
- Flexible 8-channel audio with jack sensing
- Compliant with Azalia 1.0 Spec

Kan jag köpa den 250 ohm versionen av Beyerdynamic DT770? Eller behöver jag köpa hörlurs förstärkare?