Har i ca tre dagars tid haft problem med ett tillägg i Chrome, kallat "ExsTruaCouppon 4.3". Vad det gör är att lägga en länk på vissa ord, följt av en skum liten grön knapp, lite här och var i texten på alla(!) sidor jag är inne på. Sätter jag musen på texten säger den "Click to continue > by safesaver". Har givetvis inte tryckt på den här länken, då jag generellt sett är väldigt försiktig och faktiskt vet vad jag håller på med på nätet.
Jag har försökt avinstallera tillägget direkt i Chrome, och det funkar bra. Det är dock endast temporärt, då tillägget är tillbaka igen vid omstart av webbläsaren. Jag tänkte att det kanske orsakades av nåt trams i registret, så öppnade helt enkelt regedit, sökte ett par gånger på diverse passande sökord, så som "Exs", "Trua", "Cuoppon" osv och tagit bort samtliga. I hopp om att problemet skulle vara löst startade jag Chrome igen, för att mötas av precis samma grej som innan - tillägget är tillbaks. Har även testat söka på "safe", "saver", "safesaver" men inte hittat något.
Kan även tillägga att google inte ger mig någonting över huvud taget, inte en enda sökträff.
Någon som har en hum om vad jag kan göra?
Extremt tacksam för svar!
mvh
Edit: gick in i tillägg i Chrome, aktiverade programmerarläge och klickade mig in i övermappen till stället där tillägget importerats ifrån och tog bort hela undermappen - verkar ha löst problemet!
Låter inlägget stå, eftersom tillägget verkar nytt (då jag inte fick några sökträffar) och det då kanske kan hjälpa andra.
Ha en fortsatt trevlig kväll!