wheezy - webserver, hjälp med bilder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2012

wheezy - webserver, hjälp med bilder.

Hej har en webserver på min pi med operativststemet wheezy men nu undrar jag hur jag får in bilder på den som jag ska ha på min hemsida. har fått till textdokument såsom index.html och style.html. men hur får jag in bilder till den mappen?

Besök gärna min blogg: seXsson.se och sen varför inte surfa in på facebook och gilla sweclockers.

kommer aldrig att glömma Jonas Thörnqvist när han säger: - Helt enkelt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långtbortistan
Registrerad
Mar 2007

Med FTP eller SCP.

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2012

okey tack för hjälpen. något tips på ett bra ftp program? filezila?

Besök gärna min blogg: seXsson.se och sen varför inte surfa in på facebook och gilla sweclockers.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2011

på samma sätt som du fick dit html dokumenten (varför har du en "style.html"?) och jag antar att du fick dit dom med Filezilla?
Om inte så rekommenderar jag Filezilla.

CPU: i7 4770k Noctua NH-D14 MOBO: Maximus VI Hero GPU: GTX 980 RAM: 16 GB 1600 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G500s V.v. citera mig för att få svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av swehunter2000:

på samma sätt som du fick dit html dokumenten (varför har du en "style.html"?) och jag antar att du fick dit dom med Filezilla?
Om inte så rekommenderar jag Filezilla.

Ojdå skrev lite fel i tråden... menar style.css.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rymden
Registrerad
Dec 2010

Skriv: sudo apt-get install tasksel
Välj SSH, om du inte redan har, sen installerar du WinSCP på din dator om det nu är windows du kör på den.
Fyll i adressen till raspian och ladda upp till mappen. Kanske får öppna porten.

Skickades från m.sweclockers.com