Minsta low-profile kortet.

Permalänk
Medlem

Minsta low-profile kortet.

Nu är det så att jag har fått Dell Optiplex 755. Tänkt använda som surf/htpc dator.

Bilden är så ni ska få ett hum av hur stort chassit är. Tredje f.v.

Enda problemet jag har är att grafikkortet som sitter i inte har någon Hdmi-utgång.

Grafikkortet ska vara så litet som möjligt. Med low-profile bracket och ska kunna spela upp 1080p film. När jag söker på google hittar jag nästan bara "Best and smallest graphics card"

Söker inte efter något spelkort.

Litet.

Klara av 1080p

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem

GT640 LP borde klara uppgiften galant. Kostar väl typ 30€ eller nått sånt struntpris. Kräver ej heller extern ström.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

GT640 LP borde klara uppgiften galant. Kostar väl typ 30€ eller nått sånt struntpris. Kräver ej heller extern ström.

Skickades från m.sweclockers.com

Kollade på den. Men om det var den du tänkte på så är fläkten för hög.

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem
Skrivet av didde31:

Enda problemet jag har är att grafikkortet som sitter i inte har någon Hdmi-utgång.

Om det har DVI kan du ju bara köra en adapter, annars blir läget lite jobbigare.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheesier:

Om det har DVI kan du ju bara köra en adapter, annars blir läget lite jobbigare.

Kortet har en DVI. Det är en Dvi-D.

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk

Detta kanske kan vara intressant?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av didde31:

Kortet har en DVI. Det är en Dvi-D.

Beroende då på hur du har ljudet kopplat är det bara att köpa en adapter för typ 50 kr.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimpzz:

Har kollat på den. Den borde nog fungera. Hoppas bara det passar isånafall.

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheesier:

Beroende då på hur du har ljudet kopplat är det bara att köpa en adapter för typ 50 kr.

Går väl att köra aux. Följer inte ljudet med Dvi-hdmi? Eller blir det bara bilden?

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem
Skrivet av didde31:

Går väl att köra aux. Följer inte ljudet med Dvi-hdmi? Eller blir det bara bilden?

Det kan göra det, DVI stödjer egentligen inte ljud, men oanvända pinnar kan användas för att föra över ljudet, detta har jag själv bara testat med grafikkort med hdmi. Just med tanke på att det kortet som sitter i just nu inte har någon hdmi är det inte säkert att kortet hanterar ljud alls (hyfsat troligt).

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av didde31:

Hej!

Har ett sånt här kort med Low profile brackets medföljande. Du kan få det för 150kr inkl. frakt. Vet inte om det är något av intresse. Länk till kortet: https://www.inet.se/produkt/5405160/asus-geforce-en210-1024mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av troptin:

Hej!

Har ett sånt här kort med Low profile brackets medföljande. Du kan få det för 150kr inkl. frakt. Vet inte om det är något av intresse. Länk till kortet: https://www.inet.se/produkt/5405160/asus-geforce-en210-1024mb

Hej!

Jo, skulle väl säga att det är av intresse. Vad har du kortet i för chassi? Och exakt hur mycket sticker flänsen ut?

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheesier:

Det kan göra det, DVI stödjer egentligen inte ljud, men oanvända pinnar kan användas för att föra över ljudet, detta har jag själv bara testat med grafikkort med hdmi. Just med tanke på att det kortet som sitter i just nu inte har någon hdmi är det inte säkert att kortet hanterar ljud alls (hyfsat troligt).

Så om jag kör med dvi-hdmi så blir det en aux kontakt till högtalare/tv?

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av didde31:

Hej!

Jo, skulle väl säga att det är av intresse. Vad har du kortet i för chassi? Och exakt hur mycket sticker flänsen ut?

Hej!

Jag hade faktiskt kortet i ett Optiplex 755 förut, tror jag var tvungen att ta bort HDD kylaren el. något kommer inte riktigt ihåg. Ska mäta exakt hur långt ut den sticker ut, sitter närvarande i ett Fractal Design Core 1000.

EDIT: Den sticker ut 3 cm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av didde31:

Så om jag kör med dvi-hdmi så blir det en aux kontakt till högtalare/tv?

Ljudet går digitalt i kabeln, precis som om du skulle ha HDMI hela vägen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av troptin:

Hej!

Jag hade faktiskt kortet i ett Optiplex 755 förut, tror jag var tvungen att ta bort HDD kylaren el. något kommer inte riktigt ihåg. Ska mäta exakt hur långt ut den sticker ut, sitter närvarande i ett Fractal Design Core 1000.

EDIT: Den sticker ut 3 cm.

Okej, snart blir det att mäta och kolla efter om det passar!

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog ha ett eller två stycken gt210 som jag inte tänkt använda på ett bra tag. Det ena är i stort sett inte använt.
Skulle det vara av intresse? Du kan ju skicka PM eller något i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorka:

Jag kommer nog ha ett eller två stycken gt210 som jag inte tänkt använda på ett bra tag. Det ena är i stort sett inte använt.
Skulle det vara av intresse? Du kan ju skicka PM eller något i så fall.

Tvekar på att det skulle passa i chassit. Och även om du skulle sälja det skulle väl frakten vara dyrare än kortet,

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk

Gtx 650 finns som Low profile någonstans på internet

Av zotac http://www.zotacusa.com/geforce-gtx-650-lp-zt-61008-10m.html

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Rekordmedlem

Lite billigare:
http://www.inet.se/produkt/5405125/asus-radeon-hd6450-1024mb-...
http://www.inet.se/produkt/5409178/msi-radeon-hd5450-1024mb
De kanske inte levereras med lågpropilfäste, det var dåligt med uppgifter om det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av didde31:

Tvekar på att det skulle passa i chassit. Och även om du skulle sälja det skulle väl frakten vara dyrare än kortet,

Heh, kan det bli mycket mindre? Det är ju lågprofil trots allt. Och frakten skulle nog gå att komma överens om men gör det som blir enklast för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorka:

Heh, kan det bli mycket mindre? Det är ju lågprofil trots allt. Och frakten skulle nog gå att komma överens om men gör det som blir enklast för dig.

Du, kortet som sitter i nu. Som suttit där sen fabrik.. är bara en pcb, utan heatsink eller något sånt. Och det sitter hyffsat tight. Men tror det nästan skulle vara enklast att köpa en dvi-hdmi adapter. Och det handlar ju inte om några jättesummor heller.

Visa signatur

-Citera för svar-