Permalänk
Medlem

GPU, kylarfästen

Hej jag Letar och letar och letar efter en tabell över vad det är för mått till olika gpuers kylarfästen.

Funderar på att modda mina 480 med andra kylare. Problemet är bara den att de sitter i sli utan en extra slot i mellan.
Tänkte om man skulle kunna ta en annan GPU stock kylare och sätta på eller om det finns någon bra dual-slot GPU cooler som inte är beroende av vatten.

Tack i förhand.

M.V.H
Daniel

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2

Permalänk
Medlem

Det är dessa värden jag är ute efter...

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2

Permalänk
Inaktiv

Om du har korten borde det inte vara helt omöjligt för dig att använda en linjal eller dylikt för att mäta upp storleken?

Permalänk
Medlem

Sant, men jag funderar på att kanske byta mot en GTX 580 kylare eller liknande. Då jag tror de har samma mått och båda har ett skydd för kislen på GF110 kretsen.

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2

Permalänk
Medlem

Leta upp vilken tredjepartskylare som helst som passar ditt kort. Hitta bilder på kylaren som visar hur monteringsanordningen ser ut. Är det inte ovala hål eller något annat som skulle medge flexibilitet när det kommer till monteringshålens c-c, så kan du ju utgå från att stockkylarna till alla andra kort som samma tredjepartskylare passar på, har samma c-c-mått, och passar rätt av på ditt kort.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!