Rust Server - PvP | Doorshare | Airdrop | Wiped 11/02

Permalänk
Medlem

Tjenare! Jag tillsammans med en polare har slängt upp en Rust server efter att vi spelade på en server, vi valde att lämna den pga admin abuse, hackers etc.

Den har endast varit uppe 4 dagar och vi har haft 35/100 pers inne som max. Den är hostad i Tyskland. Hade varit kul att få inte lite mer folk på den! Det är PVP server, finns en del banditer, så bygg eran bas säkert! .

Servern vart wipad igår, efter att vi uppdaterade den. Det finns klaner o grupper. Vissa är banditer vissa är inte, så var försiktiga och använd er utav /kit starter eller /kit basic när ni kommer in!

Vi är 3 st huvud Admin som är inne jämt, så hackers har ingen chans mot oss! Vi hjälper er absolut ifall ni har frågor eller behöver hjälp. Vi kan garantera er att ingen av oss Abusar, vi vet hur det är att köra på en server med Admin abuse .. INTE KUL!

Vi gör backups varje dag, och vi wipar endast servern ifall det verkligen behövs eller ifall verkligen alla spelare vill de.

så inte alla springer runt med C4. Airdrops kommer först när det är 15 spelare inne. Sleepers är på.

Airdrops kommer när det är 15 spelare inne. Vi vill inte att det ska vara för enkelt för spelare att få tag på C4, M4 etc.
Sleepers är "ON", loggar ni ut så ligger eran gubbe kvar på servern.
Dela dörrar med varrandra - /share (name) för att dela dörrar med varrandra!
/kit starter eller /kit basic för att få ett "nybörjar kit".

Kommer snart: Grupper - Ni kan stänga av PVP mellan varrandra med mer! | Ekonomi - Vi kanske hittar på något kul med någon typ av valuta på servern.

Ifall ni behöver hjälp och inte får tag på en Admin ingame så kan ni skriva här p åtråden!
Hoppas vi ses där!

Skriv i konsolen:
net.connect 78.46.87.232:28025

Permalänk
Sötast

Alltid trevligt med nya servrar!

Tyvärr passar inte just er mig av flera anledningar.

För lite slots, dörrar delas med enkelhet utan mods, kits tar bort de första roliga minuterna av spelet och inte minst, Ekonomimods är horribelt.

Skulle ni öppna 100 slots och dumpa alla moddar så skicka gärna ett pm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Alltid trevligt med nya servrar!

Tyvärr passar inte just er mig av flera anledningar.

För lite slots, dörrar delas med enkelhet utan mods, kits tar bort de första roliga minuterna av spelet och inte minst, Ekonomimods är horribelt.

Skulle ni öppna 100 slots och dumpa alla moddar så skicka gärna ett pm!

Hmm .. 100 Slots har vi köpt just nu, ifall det blir fler spelare så köper vi absolut fler slots.

Dörr delning gillar spelare, delar du dina dörrar med 1 spelare så delar du ALLA dina dörrar med den personen. Och vi följer alla spelares önskningar, och majoriteten vill faktiskt ha dörr delning.

Kits, inte många gillar att joina en server där alla redan har saker, vi ger endast saker så att dem kan klara sig ett tag, alltså Cloth vest och och legs. Bow och 10 arrows. Det är ALLT, så man får absolut inte mycket.

Men jag tar åt mig utav din feedback och har det i åtanke!
Tack!

EDIT: Såg nu att jag råkat skriva 35/50, ändrat nu till 35/100

Permalänk

Ska testa servern! Låter kul.

Permalänk
Medlem

"Cloth vest och och legs. Bow och 10 arrows"

Låter lite väl tycker jag.

En stenyxa och en chockladkaka klarar man sig på i ett starterkit enligt mig.

Har funderingar på att skaffa en egen server och stänga av alla C4 och militära vapen. Enligt mig borde detta spelet inte ha dessa, vapnen borde följa spelet mer så att allt skall se "hemmagjort" ut, dv.s en pistol skall på sin höjd se ut som "handcannon" eller "revolver"'n i spelet. Inte som något man varit inte och raidat på en militärbas. Finns det något intresse för en server med lite "mildare" typer av vapen vilket resulterar i mildare strider där båda faktiskt kan ha en chans, och också ev. en mer "friendly" server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBoXon:

Har funderingar på att skaffa en egen server och stänga av alla C4 och militära vapen. Enligt mig borde detta spelet inte ha dessa, vapnen borde följa spelet mer så att allt skall se "hemmagjort" ut, dv.s en pistol skall på sin höjd se ut som "handcannon" eller "revolver"'n i spelet. Inte som något man varit inte och raidat på en militärbas. Finns det något intresse för en server med lite "mildare" typer av vapen vilket resulterar i mildare strider där båda faktiskt kan ha en chans, och också ev. en mer "friendly" server.

Smart dedär med C4, dock ska jag göra om idéen, man kommer inte kunna crafta dem, utan endast hitta dem i airdrop tex.

Ska även göra om de man får i kits!

Och din idée är faktiskt jätte bra! Hör av dig ifall du behöver hjälp med mods etc!

Skrivet av Undercover1:

Ska testa servern! Låter kul.

Du får gärna dela med dig om vad du tyckte om den, och vad vi kan förbättra!

Permalänk
Sötast
Skrivet av MrBoXon:

Låter riktigt bra, skulle kunna tänka mig att cohosta/betala.

Hör av dig om det blir aktuellt

Permalänk
Medlem

PM'a mig om ni är intresserade av att hjälpa till så fixar vi ihop något!

Tröttnade precis helt på min gamla server där det blev deathmatch efter senaste wipen.

Permalänk
Medlem

Ser att du vet hur man använder ctrl+c / ctrl+v ?
http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...

EDIT
Är hela textet cpypaste från olika trådar?
först är det airdropps vid 25, sen längre ner ståår det 15 ?
ni kör med starter kitt skriver du i början. Men varför står det längre ner ni inte kör med mods?
mycket verkar suddigt o går inte ihop XD

skriv om med egen text o läs det innan du lägger uppp det

/ en hjälpande hand

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Haha kul, såg detta nu. Gillar att du har snott halva min tråd xD menmen, GL med servern!

Visa signatur

i7 7700K | MSI Z270 GAMING PRO CARBON | GTX 970 Strix | 16GB DDR4 2400MHz | Corsair HX 750W | Phanteks PH-TC14PE (3 Custom Fans) | WD Green SSD 240GB | 2x WD Green's 5TB HDD | Acer 24" Predator XF240H 144Hz | BenQ XL2411T 144Hz | Corsair K65 MX RED | SS Rival 310 | HyperX Cloud II | NZXT H440W White | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Solding:

EDIT
ni kör med starter kitt skriver du i början. Men varför står det längre ner ni inte kör med mods?

/ en hjälpande hand

lol, fail.. Men servern var rolig.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

EDIT

/ en hjälpande hand

Stämmer mycket bra de, orkade inte skriva själv så jag använde den som en lathund

- man måste hitta enklare vägar i livet! "2014" - Makan

EDIT: Gjort om inlägget för att det ska vara enklare att första samt tog jag bort saker som vart kopierade rakt av.

Skrivet av Undercover1:

lol, fail.. Men servern var rolig.

Mvh

Uppskattas!

Permalänk

Finns det något sätt man kan ta bort det man byggt? Har satt en pelare fel.. :/

Permalänk
Sötast
Skrivet av Makan747:

Stämmer mycket bra de, orkade inte skriva själv så jag använde den som en lathund

- man måste hitta enklare vägar i livet! "2014" - Makan

EDIT: Gjort om inlägget för att det ska vara enklare att första samt tog jag bort saker som vart kopierade rakt av.

Uppskattas!

Haha yikes, du hade tänkt administrera en hel server på obestämd tid, men att lägga ner 5 minuter på en presentation orkade du inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Haha yikes, du hade tänkt administrera en hel server på obestämd tid, men att lägga ner 5 minuter på en presentation orkade du inte?

Absolut, servern går före Var så upptagen med servern så jag tänkte att det går snabbare att asnvända en lathund

Permalänk
Medlem

Någon info om när servern kommer upp igen? Varit nere i 15 timmar nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lapo:

Någon info om när servern kommer upp igen? Varit nere i 15 timmar nu

Ny IP! 213.239.206.132:28095

Permalänk
Medlem

Hejsan! Många av er minns säkert mig, han som "kopierade" en tråd? Yes, jag har bestämt mig att skriva en helt egen tråd!

Vi har haft våran server uppe ett tag nu! Vi var tvungna att byta server pga av att våran förra GSP vart DDoS:ade jämt.
Det är ungefär 45+ spelare utav 100, server är hosta i tyskland så den ligger ungefär på 60 ping.

Vi är 4 st Admins, vi gör allt vi kan för att ni spelare ska trivas. Har ni några förslag eller kritik så uppskattar jag ifall ni skrev de till oss så vi vet vad ni spelare vill! Och absolut så finns det alltid hackers, men vi är oftast inne och redo för att banna fuskare! Viktigt dock att vi ser det själva eller att ni har något bevis. Anledningen till varför vi började med egen server var just pågrund av att admin på förra server abusade, så vi valde att starta en egen där vi ör 100% säkra på att det inte finns admin abuse!

Aridrop aktivt efter 8 st spelare
Sleepers är "ON", loggar ni ut så ligger eran gubbe kvar på servern.
Dela dörrar med varandra - /share (name) för att dela dörrar med varandra!

Ifall ni behöver hjälp och inte får tag på en Admin ingame så kan ni skriva här på tråden!
Hoppas vi ses där!

För att connecta till servern - skriv i konsolen:
net.connect 78.46.87.232:28025

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Makan747:

Hejsan! Många av er minns säkert mig, han som "kopierade" en tråd?

Hejsan, du minns säkert den här regeln som du accepterade när du registrerade dig på forumet:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

*Trådar sammanfogade*

Visa signatur

Meow