Problem med Netflix/Silverlight

Permalänk
Medlem

Problem med Netflix/Silverlight

Hej, jag har lite problem med netflix. Varenda gång jag försöker att kolla på en film eller något liknande så får jag jag ett felmeddelande, "installationsproblem med silverlight", det bara var någon timme sedan jag sist kollade på en film på netflix utan några helst problem. Jag gick in på viaplay för att kolla om jag kunde streama någon film (där krävs det också att man har silverlight-tjänsten installerad), där fungerade det utan problem att streama. Det fanns några instruktioner från netflix där det stod hur man skulle gå till väga, "avinstallera och installera om tjänsten", det fungerade tyvärr inte.

Är jag den enda som har detta problemet med netflix-tjänsten just nu? Om det är faktumet, har ni några idéer om vad jag kan göra för att lösa problemet.

Permalänk
Medlem

Det var tydligen bara något tillfälligt. En mod kan ta bort tråden tack.

Permalänk

Har samma problem just nu och har testat att ominstallera. Bara löste det sig helt plötsligt för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powersource:

Har samma problem just nu och har testat att ominstallera. Bara löste det sig helt plötsligt för dig?

Fungerar för mig, vilken webbläsare har du?

Jag har Firefox 27.0.1 med Silverlight 5.1.20913.0 (32bit).

Permalänk
Skrivet av crille631:

Fungerar för mig, vilken webbläsare har du?

Jag har Firefox 27.0.1 med Silverlight 5.1.20913.0 (32bit).

Chrome 32.0.1700.107 m och samma silverlightversion fast installationsfilen sa 64-bit.

Permalänk

Kollade hjälpsidorna på netflix (kollade felnumret) och där stod det bl.a. att jag skulle testa https://www.netflix.com/clearcookies vilket fick det att funka igen.

Permalänk
Avstängd

En potentiell lösning är att gå in i inställningarna när du är inloggad på Netflix och välja att använda HTML5 istället för Silverlight.

Permalänk
Medlem

Jag brukar få Silverlight installation problem lite nu och då, lösningen för mig är att starta en annan film, stänga av den och sedan gå tillbaka till det jag vill se.

Visa signatur

RAID is not a backup